Vraag

• Romeofarnas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik zoek een?
Een tablet voor mijn moeder. Momenteel had zij een Ipad 1/2 (nee echt niet overdreven), maar die is van de week overleden. Graag zal ik een nieuwe tablet voor haar willen kopen met een Android software (in verband met budget. Apple blijft wel een dure grap altijd).

Wat is je budget?
Ik zit nu te richten op een budget van 200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn moeder zal het apparaat vooral gebruiken voor facebook, facebook messenger, whatsapp, bankieren en spellen zoals Candycrush.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf zat ik te denken aan:
- Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2019) 32GB Wifi Zwart = 189 euro
- Huawei MediaPad T5 10.1 32GB Wifi Zwart = 169 euro

Vergelijking bovengenoemde tablets:
- Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2019) 32GB Wifi Zwart
RAM geheugen: 2 gb (minpunt)
Besturingsysteem: Android 9.0
Processor: Dual core (minput)
Accu: 6150 mAh

- Huawei MediaPad T5 10.1 32GB Wifi Zwart
RAM geheugen: 3 gb
Besturingsysteem: Android 8.0 (minpunt)
Processor: Quad core
Accu: 5100 mAh (minpunt)

Dus tot nu toe hebben ze op de belangrijke specificaties beide plus en minpunten. Daarnaast hebben ze beide dezelfde schermgrootte, zelfde opslagcapaciteit, supporten allebei wifi en bluetooth. Dus ik ben eigenlijk benieuwd naar welke beter is en of überhaupt deze tablets goed zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag zou ik willen weten welke tablet jullie zouden kiezen met het liefst een onderbouwing. Mocht een andere tablet een optie zijn, hoor ik dat ook graag. Ik ben nog redelijk nieuw in het wereldje van de tablets

Dank jullie wel voor jullie tijd,

Groetjes,

Romeo

[ Voor 22% gewijzigd door Romeofarnas op 27-06-2019 17:20 ]

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:21
Je vraagt ons om te onderbouwen, maar je geeft zelf geen onderbouwing voor de tablets die je zelf gevonden hebt. Waarom lijken die 2 tablets je wat, en waarom twijfel je nog?

En houd er rekening mee dat als je moeder niet heel erg bij is met moderne techniek, dat ze misschien niet heel blij wordt van een switch naar Android, waar toch alles net iets anders werkt. Ja, een nieuwe iPad is duurder dan €200, maar voor niet heel veel meer heb je wel een recente, en dan voorkom je denk ik een hoop gedoe voor je moeder ;)

The devil is in the details.

• Romeofarnas
Hahn schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:40:
Je vraagt ons om te onderbouwen, maar je geeft zelf geen onderbouwing voor de tablets die je zelf gevonden hebt. Waarom lijken die 2 tablets je wat, en waarom twijfel je nog?

En houd er rekening mee dat als je moeder niet heel erg bij is met moderne techniek, dat ze misschien niet heel blij wordt van een switch naar Android, waar toch alles net iets anders werkt. Ja, een nieuwe iPad is duurder dan €200, maar voor niet heel veel meer heb je wel een recente, en dan voorkom je denk ik een hoop gedoe voor je moeder ;)
Mijn excuses hiervoor! Ik zal even hieronder een onderbouwing geven voor de bovengenoemde tablets:

Interne geheugen: 2 gb (minpunt)

Interne geheugen: 3 gb

Dus tot nu toe hebben ze op de belangrijke specificaties beide plus en minpunten. Daarnaast hebben ze beide dezelfde schermgrootte, zelfde opslagcapaciteit, supporten allebei wifi en bluetooth. Dus ik ben eigenlijk benieuwd naar welke beter is en of überhaupt deze tablets goed zijn.

Daarnaast ik snap je beredenering om bij Apple te blijven. Mijn moeder heeft momenteel een Android smartphone en dat gaat ook prima. Mijn gedachte hierachter was vooral ook voor de toekomst. Stel dat deze tablet over een x aantal jaar weer stuk gaat is het voordeliger om dan weer een Android tablet te kopen (denk ik in ieder geval).

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:54
Romeofarnas schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:06:
[...]

Mijn excuses hiervoor! Ik zal even hieronder een onderbouwing geven voor de bovengenoemde tablets:

Interne geheugen: 2 gb (minpunt)

Interne geheugen: 3 gb

Daarnaast ik snap je beredenering om bij Apple te blijven. Mijn moeder heeft momenteel een Android smartphone en dat gaat ook prima. Mijn gedachte hierachter was vooral ook voor de toekomst. Stel dat deze tablet over een x aantal jaar weer stuk gaat is het voordeliger om dan weer een Android tablet te kopen (denk ik in ieder geval).
Als ze al een Android phone heeft, zou ik zeker geen Ipad meer kopen. Ben je met een Android device veel goedkoper uit.

Je zou eventueel nog naar de M5 Lite kunnen kijken, heeft een veel grotere batterij als de beide anderen. Verder heb je in de tablet markt niet heel veel keuze, maar voor simpele taken zijn alle 3 deze tablets eigenlijk wel voldoende gok ik.

NB: Je bedoeld RAM geheugen i.p.v. interne geheugen. Het interne geheugen is 32 GB bij beide modellen.
EDIT: Je zou nog in China kunnen rondneuzen, bijvoorbeeld de Chuwi Hi9 Air. Heb 'm zelf toevallig ook :+ maar is een prima tablet.

[ Voor 5% gewijzigd door vuurtjih op 27-06-2019 17:16 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Romeofarnas
vuurtjih schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:13:
[...]

Als ze al een Android phone heeft, zou ik zeker geen Ipad meer kopen. Ben je met een Android device veel goedkoper uit.

Je zou eventueel nog naar de M5 Lite kunnen kijken, heeft een veel grotere batterij als de beide anderen. Verder heb je in de tablet markt niet heel veel keuze, maar voor simpele taken zijn alle 3 deze tablets eigenlijk wel voldoende gok ik.

NB: Je bedoeld RAM geheugen i.p.v. interne geheugen. Het interne geheugen is 32 GB bij beide modellen.
EDIT: Je zou nog in China kunnen rondneuzen, bijvoorbeeld de Chuwi Hi9 Air. Heb 'm zelf toevallig ook :+ maar is een prima tablet.
Ik heb de interne geheugen veranderd naar RAM geheugen voor de duidelijkheid. Dank je hiervoor!

Dank je wel voor je insteek. Ik ga nog even kijken naar de 2 tablets die jij hebt voorgelegd.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:56
De iPad 2 van je moeder is ermee opgehouden, dat is een model van 8 jaar oud :o
Dat vind ik zelf héél netjes voor een tablet, en ik denk niet dat er een andere tablet is geweest die langer meegaat dan dat. :)
Een nieuwe, moderne iPad kost €320, en die kan zeker 4 jaar mee. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik zou het wel weten ;)
Pagina: 1