Toon posts:

Welke GForce 3 (welk merk) kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de search al gebruikt, maar daar wordt alleen behandeld of er beter een Kyro of een Gforce gekocht kan worden.
Ik wilde graag weten van welk MERK de GForce3 het beste is...
Ik wil namelijk een GF3 kopen, zodat ik weer een tijdje mee kan ;) Ga dus ff sparen, maar wil wel weten welk merk... :P
Bedankt!

Groet,
})

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Asus V8200 deluxe zou ik nemen

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:01

ThaDude

Hang Loose

die dingen zijn nu op tweakers.net ook te bekijken, iig de url naar de test

Volgens mij kwam de Gainward er als snelste en beste af! vooral 2D gedeelte was erg goed van deze, van de rest RUK

succes

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Verwijderd

http://www.guru3d.com/

kijk hier ook eens!
Alles over GeForce is hier te vinden.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

juist, neem die gainward dan heb je het mooiste beeld, goede overclock mogelijkheden en een scherpe prijs.

MechWarrior || Monsters Game

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Op vrijdag 27 juli 2001 22:18 schreef GambitRS het volgende:
juist, neem die gainward dan heb je het mooiste beeld, goede overclock mogelijkheden en een scherpe prijs.
Inderdaad, ga voor de Gainward

Verwijderd

Leadtek Geforce 3 , software is heel makkelijk en is het snelste van allemaal , kijk maar op :

http://www6.tomshardware.com/graphic/01q3/010709/geforce3-57.html 8-)

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 23:12 schreef Serious_Sam het volgende:
Leadtek Geforce 3 , software is heel makkelijk en is het snelste van allemaal , kijk maar op :

http://www6.tomshardware.com/graphic/01q3/010709/geforce3-57.html 8-)
uhm,

Als dat daar staat, wil dat niet zeggen dat hij dat ook is.
Uit heel veel testen kwam hij er ook minder goed uit tegen over de andere.
Ik heb ook zo'n kaart hiet liggen.
Hij doet in iedergeval wat hij moet doen :)

Linda

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Ik ben nu een redelijke gainward fan geworden. Ik heb maar een GF2MX'je twinview GS..
Maar hij draait als een speer.
Overclocken, no problem, en volgens de test, 1 van de betere, voor een mooi bedrag.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 19:51 schreef LindaVanKessel het volgende:

[..]

uhm,

Als dat daar staat, wil dat niet zeggen dat hij dat ook is.
Uit heel veel testen kwam hij er ook minder goed uit tegen over de andere.
Ik heb ook zo'n kaart hier liggen.
Hij doet in iedergeval wat hij moet doen :)

Linda
;) ik zou em dan toch echt gebruiken hoor, ipv van alleen maar laten liggen ;) Jaja hij is flauw, erg flauw :)

Verwijderd

Die van Gainward is wel goed, $5,- duurder als de goedkoopste, beter klokbaar als de goedkoopste en wat ook HEEL belangrijk is, is de beste 2D kwaliteit van alle GF3z! Dat vind ik belangrijk! Windows is ook 2D! Fijn met Fotosjop en heel de meut!

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Ik zou als ik jou was kiezen tussen de Elsa en Gainward. Waarom? Gainward kwam als beste uit de test op het gebied van 2d kwaliteit en Elsa heeft een zeer goede reputatie op dit gebied.
Er zit weinig verschil in snelheid tussen de verschillende geforce 3 kaarten, dus 2d kwaliteit zou voor mij de cruciale factor zijn.

Ik kwam dit tegen van de Asus: http://www.geocities.com/improve2d_v8200/
Op maandag 30 juli 2001 20:00 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Die van Gainward is wel goed, $5,- duurder als de goedkoopste, beter klokbaar als de goedkoopste en wat ook HEEL belangrijk is, is de beste 2D kwaliteit van alle GF3z! Dat vind ik belangrijk! Windows is ook 2D! Fijn met Fotosjop en heel de meut!
De Elsa Geforce 3 hadden ze niet in de test op anandtech meegenomen (konden ze niet op tijd aan komen :(), dus misschien heeft de Elsa wel de beste 2d kwaliteit (staan ze bekend om).

"Choose life"

Verwijderd

Wil geen reclame maken of zo, maar deze GF3 belooft heel wat te worden, en is binnen 2 weken bij ons leverbaar ;)

http://www.tweakers.net/nieuws/17661

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Op dinsdag 31 juli 2001 19:19 schreef M_G_ het volgende:
Wil geen reclame maken of zo, maar deze GF3 belooft heel wat te worden, en is binnen 2 weken bij ons leverbaar ;)

http://www.tweakers.net/nieuws/17661
Dat zelfs OC-shop.nl valt voor de sneaky marketing trucjes van OCZ. Ze komen dikwijls hun beloften niet na en hebben in de loop van de tijd een slechte reputatie opgebouwd op de amerikaanse forums. Ze bezitten verschillende sites (ook hardware sites waar ze zogenaamd objectieve reviews schrijven, haha, yeah right..), maar het is allemaal van een eigenaar.

Het meest irritante vind ik nog wel dat op tweakers.net dikwijls producten van ze in de nieuws sectie geplaatst worden. Zoals ook die Geforce 3 kaart :(

"Choose life"

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:20
Op dinsdag 31 juli 2001 19:08 schreef Martijnos het volgende:
De Elsa Geforce 3 hadden ze niet in de test op anandtech meegenomen (konden ze niet op tijd aan komen :(), dus misschien heeft de Elsa wel de beste 2d kwaliteit (staan ze bekend om).
Idd. ook in Nederland is ie slecht verkrijgbaar. Ik wilde 'm bestellen maar ze hebben hem nergens helaas :(

Verwijderd

Neem de asus heb ik ook en is een wereld kaart.
Goede ondersteuning voor tv-in en out. 3d bril, en nog meer toeters en bellen.

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Op dinsdag 31 juli 2001 19:38 schreef Martijnos het volgende:

[..]

Dat zelfs OC-shop.nl valt voor de sneaky marketing trucjes van OCZ. Ze komen dikwijls hun beloften niet na en hebben in de loop van de tijd een slechte reputatie opgebouwd op de amerikaanse forums. Ze bezitten verschillende sites (ook hardware sites waar ze zogenaamd objectieve reviews schrijven, haha, yeah right..), maar het is allemaal van een eigenaar.

Het meest irritante vind ik nog wel dat op tweakers.net dikwijls producten van ze in de nieuws sectie geplaatst worden. Zoals ook die Geforce 3 kaart :(
Mmmm, je bevestigd een beetje het gevoel wat ik al over deze kaart had, thanks :)

Heb zelf de Gainward GF3 en bevalt me prima. Lekker snel en de 2D kwaliteit schijnt beter te zijn dat de andere GeForce 3 kaarten (volgens AnandTech):
The 2D image quality of the Gainward CARDEXPERT GeForce3 PowerPack !!! was right on par with the ATI Radeon DDR card we used for comparison, leaving the other GeForce3 cards behind.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:20
Op woensdag 01 augustus 2001 08:52 schreef Kaatje_NL het volgende:
Neem de asus heb ik ook en is een wereld kaart.
Goede ondersteuning voor tv-in en out. 3d bril, en nog meer toeters en bellen.
Die toeters en bellen hoef ik niet en de kaart kwam niet zo best uit een review op anandtech voor wat betreft het 2d gedeelte. Heb nu een Asus MX en die vind ik te wazig. Daarom ben ik op zoek naar de Elsa.

Verwijderd

ga voor de gainward die heeft een filter van een betere kwaliteit en hij is ook nog goed geprijsd.

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 23-08 11:57
Het maakt op zich niet zo heel veel uit in snelheid. Als die kaarten zijn (waarschijnlijk) op de zelfde grafische chip en hetzelfde geheugen gebaseerd. het enige verschil zou de software en eventueel de firmware kunnen zijn. Als je dan gewoon de Detonator 3 drivers pakt (nieuwste versie uiteraard) zou alleen je bios op je videokaart (=firmware) er nog toe doen. En die verschillen lijken me heel klein.
Ik zou zelf een Elsa genomen hebben, om de doodsimpele reden dat elsa een goede support hebben en dat ik nog nooit problemen heb gehad met een elsa kaart.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 20:00 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Maar Windows is niet meer lang 2D >:)

Verwijderd

bij europc nu 999,- de asus v8200 deluxe.

Verwijderd

leadtek !!!

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
asus v8200 deluxe

zeer mooie kaart
VR-Bril is ook wel koel
maar sommige mensen kunnen er niet tegen worden ziek enzo enzo
Video-in ook leuk
TV-out handig

veel suc6