Hoe noem je een pricewatch in webdesign terminology

Pagina: 1
Acties:
  • 998 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino Blauw
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:31
Mijn vraag
Geinspireerd door de product vergelijkers van de RS components en Farnell, de pricewatch van Tweakers en de CPUBOSS en SNAPSORT website kreeg ik het idee om een kleine Wordpress website te maken om de technische eigenschappen van machine/auto/motor onderdelen te kunnen vergelijken (3-4 categorieen, totaal 50 artikelen, per artikel ca 60 eigenschappen). In strand een beetje in de zoektocht naar een dergelijke functie omdat ik de juiste zoekterm niet kan vinden. Ik blijf prijsvergelijkers vinden terwijl het mij nou net om het vergelijken van technische eigenschappen gaat.

Ik wil bijvoorbeeld aan kunnen geven dat het een onderdeel uit de catagorie "Aandrijfas" met diameter a tot b, van materiaal X moet zijn en dat de website dan de opties en overige eigenschappen en verschillen laat zien. Ik wil de artikelen en de eigenschappen van de artikelen zelf invoeren of uit een eigen database laten lezen. (Geen Web crawling). Het gaat hier vooral om semi-custom kleine serie onderdelen die door eenmansbedrijfjes gemaakt worden en alleen word files of PDF'jes van hun artikelen hebben (Die soms niet eens een website of een eigen webshop hebben) en niet in grote webshops staan. Ik wil deze onderdelen vindbaar maken voor geinteresseerden die het vervolgens bij de verkoper zelf (los van mijn website) kunnen kopen. Ik heb niet de intentie of verwachting geld met de website te kunnen gaan verdienen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wordpress.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse plugings maar deze zijn allemaal gefocused op prijs vergelijking.
https://wpsutra.com/best-...n-pricing-tables-plugins/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:51

Felyrion

goodgoan!

Misschien begrijp ik je verhaal niet helemaal goed, maar in feite heb je het toch gewoon over een (geavanceerd) filter mechanisme?

Voor wordpress kom ik dan bijvoorbeeld het volgende tegen:

https://searchandfilter.com/

Als ik daar de demo probeer zie ik dezelfde mechanismes als in de pricewatch (vinkjes zetten, dropdown lijstjes, ranges, etc.)

Of bedoel je het nog anders?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino Blauw
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:31
Ja precies dat bedoel ik! thanks a lot. Ik heb me kapot zitten te staren op zoektermen als "compare" etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik denk dat de term die je zoekt is: 'parametric search'. Dit wordt veel gebruikt voor electronische componenten om te filteren op een enorme reeks eigenschappen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:12
Voor WP is FacetWP onovertroffen op dit gebied.

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^ dat dus. Ik ken FacetWP niet, maar de term die je zoekt is "faceted search".

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 27-06-2019 19:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-05 22:32
Zijn er ook classifieds Wordpress scripts waar je zo kan filteren als op searchandfilter.com?
Meeste classified themes hebben niet zo'n on the fly filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja het is niet de bedoeling om een topic te kapen met je eigen kleine vraagje. Als je een vraag hebt mag je een eigen topic openen die aan het Devschuur® Beleid voldoet

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.