Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is het zinvol om een nieuwe Chromecast te kopen?

Pagina: 1
Acties:

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Hallo,

Ik heb nog een eerste generatie Chromecast. Ik heb deze via ethernet aangesloten en dus niet via wifi. Het werkt goed op 1 toepassing na, De Eurosport player. En dan nog alleen maar via streams en niet als ik bijvoorbeeld de uitzending van Eurosport 1 of 2 via de Chromecast bekijk. Het probleem is zeer veel haperingen. Hoe langer je blijft kijken hoe erger het wordt. Er is eigenlijk gewoon niet naar te kijken. Ik heb het idee dat het probleem geheel bij Eurosport ligt maar van hun geen reactie. In de Eurosport player app zelf of via de website de content bekijken gaat goed en zonder hapering (dat gaat dan zefs via 4g of wifi en niet eens bekabeld). Alleen de combinatie met Chromecast levert problemen op. Youtube, Ziggo en al het andere wat ik via de Chromecast kijk dus geen probleem. Nu is mijn vraag, zou het misschien helpen om een nieuwere versie van de Chromecast te kopen?

Twan

[ Voor 8% gewijzigd door tajvdz op 27-06-2019 15:00 ]

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 22:05
Je kunt het altijd bestellen, kijken of het werkt. Indien niet retour sturen (wel verpakking netjes houden). Werkt het ook niet als je cast via wifi?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• tajvdz
ja ik zou er inderdaad een kunnen bestellen en het proberen. Nee via wifi casten werkt ook niet. Ik dacht namelijk eerst dat het aan de wifi lag en ben toen via ethernet aan gaan sluiten. dat geeft een beter resultaat behalve in combinatie met de Eurosport Player. En dan alleen maar de live streams. Via on Demand oude fragmenten terugkijken werkt zonder problemen. Maar het gaat me dus om de speciale extra live content. Ik vind het een vreemd verhaal.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb ook twee van de 1e generatie chromecasts gehad. Netflix werkte altijd prima, maar als ik gebruik maakte van Plex of Emby, en dan 1080p ging casten ging dat altijd fout. Destijds nooit gedacht dat het aan de chromecast zelf zou kunnen. Bleef constant hangen, en dus uiteindelijk onbruikbaar.
Nu een nieuwe aangeschaft, en het speelt opeens soepel af....
Dus ja, als je last hebt van haperingen, en het ligt niet aan je netwerk, dan is een nieuwe versie zeker een oplossing.

• tajvdz
ja ik denk ook dat het aan de chromecast zelf ligt. Maar wel vreemd dat via dezelfde app nog uitmaakt wat voor soort content je streamt. On Demand dus zonder problemen maar live constant met haperingen..

• tajvdz
Ik heb een nieuwe aangesloten en daarmee is het probleem min of meer opgelost. Ik gebruik het met Wimbledon omdat alle banen via de Eurosport Player te zien zijn. Vanaf 12 uur heeft hij constant gedraaid en eigenlijk ging dat tot 19.30 uur zonder een enkele hapering. Daarna begon het heel af en toe wat ik eigenlijk niet meer had verwacht. Tussendoor ook de oude nog geprobeerd en daar was niet fatsoenlijk naar te kijken. Al met al dus een flinke vooruitgang maar jammer van die paar haperingen op het eind. Ik zelf denk nu dat het met het warm worden van de chromecast te maken heeft (de oude stick wordt een stuk warmer dan de nieuwe en ook sneller) of dat hij op een gegeven moment vol loopt met data ofzo. Ik heb hem net even afgekoppeld en na een kwartier ofzo toen hij was afgekoeld weer aangesloten en daarna geen haperingen meer gehad. Er is gelukkig nog 1 stream bezig waar ik het mee kan testen... Ondertussen wel een tweede nieuwe binnen want ik had er 2 in gebruik. Die tweede komt wel op een warmere plek te liggen overal achter dus misschien dat ik daar morgen verschil in ga merken. Als het aan het warm worden ligt dan.. Ik weet niet of iemand hier wat zinnigs over te zeggen heeft?
Pagina: 1