Receiver voor aansturing Dayton Bst-1 aansluiten op PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Welke kabel heb ik nodig om een reciever aan te sluiten op een pc. Mijn moederbord heeft de volgende aansluitingen. Versterker word alleen gebruik om een Dayton Bst-1 aan te sturen(toekomst meerdere). Dus alleen audio.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/1elaf.jpg

En welke uitgang van de reciever(sony STR-DB795)moet ik dan gebruiken?
Bedankt alvast voor het lezen en de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:14
Even ter bevestiging: Je hebt een pc, het moederbord heeft bovenstaande uitgangen, je sluit daar een receiver op aan waar vervolgens enkel die buttkicker op aangesloten wordt? Dus geen speakers oid verder op de receiver?

Ten eerste: Die buttkicker heeft een versterkte uitgang nodig (het ding is passief). Ik weet zo niet of je receiver een versterkte sub uitgang heeft.
Ten tweede: hoe ga je het signaal splitten tussen je left/right of surround speakers en deze buttkicker (sub signaal volgens mij) als je de receiver enkel voor dit ding wil gebruiken?
Wat heb je verder nog? Een koptelefoon? 2 losse speakers op je bureau? een surround set? Hoe is dat aangesloten? Direct op je moederbord of op de receiver?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
De receiver wordt enkel gebruikt om de tranducer aan te sluiten. Geluid gaat via mijn rift s. Mijn bedoeling was om per kanaal een tranducer aan te sluiten. Software wordt geregeld via simhub.

Maar wat voor kabel dien ik te gebruiken vam reciever naar pc en welke aansluiting moey ik gebruiken op de receiver
boomr schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:54:
De receiver wordt enkel gebruikt om de tranducer aan te sluiten. Geluid gaat via mijn rift s. Mijn bedoeling was om per kanaal een tranducer aan te sluiten. Software wordt geregeld via simhub.

Maar wat voor kabel dien ik te gebruiken vam reciever naar pc en welke aansluiting moey ik gebruiken op de receiver ter bevestiging: Je hebt een pc, het moederbord heeft bovenstaande uitgangen, je sluit daar een receiver op aan waar vervolgens enkel die buttkicker op aangesloten wordt? Dus geen speakers oid verder op de receiver?

Ten eerste: Die buttkicker heeft een versterkte uitgang nodig (het ding is passief). Ik weet zo niet of je receiver een versterkte sub uitgang heeft.
Ten tweede: hoe ga je het signaal splitten tussen je left/right of surround speakers en deze buttkicker (sub signaal volgens mij) als je de receiver enkel voor dit ding wil gebruiken?
Wat heb je verder nog? Een koptelefoon? 2 losse speakers op je bureau? een surround set? Hoe is dat aangesloten? Direct op je moederbord of op de receiver?

[ Voor 64% gewijzigd door downing op 27-06-2019 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-08 14:40
Sluit een mini jack naar tulp kabel op de groene speaker uitgang op je moederbord (en de tulp op een input van je receiver) en de buttkicker op de sub uitgang van je receiver?

[ Voor 20% gewijzigd door martyw op 27-06-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Een receiver heeft zelden een versterkte sub uitgang, dat zit meestal op kant en klare 5.1 setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
martyw schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:55:
Sluit een mini jack naar tulp kabel op de groene speaker uitgang op je moederbord (en de tulp op een input van je receiver) en de buttkicker op de sub uitgang van je receiver?
En wat dan te doen met zijn speakers/koptelefoon? Geen idee wat rifts zijn.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
boomr schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:33:
[...]

En wat dan te doen met zijn speakers/koptelefoon? Geen idee wat rifts zijn.
Ik heb geen speakers of koptelefoon. Geluid komt via de oculus rift s (vr bril)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
jeetje. das nog best een specifiek detail dat je even weglaat in je openingspost.

Dus (totale aanname van mijn kant): je hebt je oculus rift aangesloten op de HDMI kabel van je pc? En daar gaat beeld en geluid over? En nu wil je enkel het laag naar je receiver sturen in de hoop dat die een versterkte sub uitgang heeft voor je dinges. Het eerste probleem wat je hebt is dat je je pc dan wijs moet maken dat het geluid 2 uitgangen in moet (HDMI en de andere aansluiting naar je receiver). Dan zou ik vervolgens (als je punt 1 weet op te lossen) de groene aansluiting gebruiken en die naar zo'n dubbele tulp kabel in je receiver hangen. En dan hopen dat je receiver het prima vind om enkel het sub-signaal naar een versterkte sub-uitgang (als je die hebt) te sturen.

Geen idee of dat gaat werken om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

downing schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:37:
[...]

Ik heb geen speakers of koptelefoon. Geluid komt via de oculus rift s (vr bril)
VR bril met koptelefoon dus :+
Ben bang dat al sluit je het aan (groene aansluiting, 3,5mm stereo naar tulppluggen, die naar je receiver en dar de buttkicker op) het alsnog niet gaat werken. Vanwege het simpele feit dat je in je VR games of whatever waarschijnlijk maar 1 uitgang voor het geluid kunt kiezen. En dat is je VR bril, en die gaat vermoedelijk via USB oid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
De tranducer(Dayton bst-1) word gebruikt voor simracing, deze ga ik onder mijn stoel bevestigen.
Ik race met een Oculus Rift S deze is aangesloten via Dp en usb (rtx 2070 gpu en Asrock B450 moederbord). Het geluid komt dus van de rift. Ik maak geen gebruik van extra spekers of headsets.
De audio aansluiting van het moederbord is nog vrij en wil hier op de reciever (sony STR -DB795) aansluiten. Op bv de centerspeaker uitgang wil ik dan de tranducer bevestigen. En dan via software van Simhub alles laten werken ingame.

Ik heb dus deze kabel nodig?
https://www.allekabels.nl...1509/jack-tulp-kabel.html

[ Voor 9% gewijzigd door downing op 27-06-2019 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
downing schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:19:
De tranducer(Dayton bst-1) word gebruikt voor simracing, deze ga ik onder mijn stoel bevestigen.
Ik race met een Oculus Rift S deze is aangesloten via Dp en usb (rtx 2070 gpu en Asrock B450 moederbord). Het geluid komt dus van de rift. Ik maak geen gebruik van extra spekers of headsets.
De audio aansluiting van het moederbord is nog vrij en wil hier op de reciever (sony STR -DB795) aansluiten. Op bv de centerspeaker uitgang wil ik dan de tranducer bevestigen. En dan via software van Simhub alles laten werken ingame.

Dat aansluiten op de centerspeaker aansluiting gaat niet werken. Wanneer de receiver een dolby signaal binnenkrijgt (wat via die groene plug never nooit gaat gebeuren, maar laten we dat even als voorbeeld gebruiken) dan zou dat betekenen dat het signaal dat naar dat apparaat van je gaat, het center signaal is. Wat normaliter veelal gebruikt wordt voor dialogen in films en games. Niet voor het lage signaal! Je moet een versterkte sub aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

downing schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:19:

Dat dacht ik al. Wat je kennelijk nog niet helemaal lijkt t begrijpen: je kunt maar 1 audio output tegelijk aansturen. Dat is je Oculus via USB3. Dus die aansluiting op de achterkant van je PC gaat niet gelijktijdig werken met je Oculus. Kun je een kabel kopen maar heb je alsnog geen aansturing.
Ergo: wat jij wilt kan simpelweg niet. Wel los van elkaar, maar niet tegelijkertijd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:35
Je zou eens kunnen kijken naar voicemeter, ze zeggen dat dat zou moeten werken. Maar dat is dus geen garantie. Standaard kun je dit soort dingen niet in windows.

https://www.vb-audio.com/Voicemeeter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Eagle schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:21:
[...]

Dat dacht ik al. Wat je kennelijk nog niet helemaal lijkt t begrijpen: je kunt maar 1 audio output tegelijk aansturen. Dat is je Oculus via USB3. Dus die aansluiting op de achterkant van je PC gaat niet gelijktijdig werken met je Oculus. Kun je een kabel kopen maar heb je alsnog geen aansturing.
Ergo: wat jij wilt kan simpelweg niet. Wel los van elkaar, maar niet tegelijkertijd.
Dat zou dus ook betekenen dat je niet én Dolby Surround via je receiver en beeld/geluid via je Oculus tegelijk kunt hebben. Als ik kijk naar mijn PSVR werkt dat gewoon tegelijkertijd met het geluid over de speakers, het beeld op mijn tv én beeld+geluid op mijn PSVR.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
The Eagle schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:21:
[...]

In de simracing wordt het veel gebruikt. Maar hoe dan?

[ Voor 82% gewijzigd door downing op 28-06-2019 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mengpaneeltje er tussen waar je via de USB kanalen heen kunt sturen? Vanaf een mengpaneeltje kun je geluid naar meerdere uitgangen sturen, zodoende kun je dus ook je laag naar een buttkicker sturen.
Pagina: 1