Toon posts:

AMD 1333 MHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weer een topic met oa de temp, ik kan er nx aan doen want ik kon nx vinden in de search.

Mijn nieuwe pc loopt vast met de temp van 72 graden. beveiliging op t mobo, kweenie hoe je t uit kan zetten, maar de leverancier heeft al veel voor me gedaan, nieuwe coolers bestellen, flow in de kast maken maar de temp blijft hoog, idle 55 C, nu opt monet met winamp een paar internetschermen, kazaa outlook 65 C en stressed duz 72 C.

Ik d8 zelf dat misschien het voltage te hoog staat, die word nml automatisch ingesteld nu is oa mijn vraag welk voltage standaard is voor een 1,33 GHZ. en wat ik verder nog kan veranderen om de temp omlaag te krijgen, een goeie cooler zit er duz nu op... en een airflow is er ook.

Duz misschien voltage te hoog standaard?

specificaties
AMD 1,33 GHZ (266)
ASUS A7A266 MOBO
256 MB SD RAM
GF2 GTS 32 MB
40 GB maxtor
DVD 1640
CDRW 16 10 40

Bijvboorbaad dank!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

standaard voltgae is 1,75volt...

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
http://www.theinquirer.net/25070105.htm

http://www.theinquirer.net/26070102.htm

Is een heel bekend probleem met jouw mobo.

Je moet tegenwoordig eigenlijk meer letten op stabiliteit.
Met de huidige omgevingstemperaturen kun je geen koele CPU verwachten. Jij hebt het ook warm. Wat voor coolere zit er op.
Maar goed, hij is dus ook niet stabiel, Als je al een Alpha of Global Win hebt dan misschien je CPU vervangen door een nieuwere stepping?

Verwijderd

Topicstarter
Hij is 2 weken (toen ik op vak was) bij de winkel geweest maar die hebben hem zo "laag " gekregen en verder niet, er zit een heel grote coolermaster op

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Oplossing: Asus Probe uitzetten... uninstallen! Asus Probe herstart de PC! De temperatuurmeting van Asus slaat echt nergens op! Trek er maar gerust 10 graden af...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:20

Soullie

Planeshift

hmm.. tnx.... ik vroeg me al af waarom mijn pc soms spontaan reboot met dit warme weer.... :)

toch maar ff motherbord monitor installen... of kijken of er een nieuwe versie is....

anywayz tnx :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is een beveiliging op het mobo, in de bios die niet (volgens mij) uitgezet kan worden. Toen ik op een schone HD windows installeerde liep ie tijdens het installen al vast. Lange pieptoon en vast, hij herstart dan niet zelf maar dat moet je zelf doen. Alleen de resetknop werkt dan nog... :(

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:42
Je zal toch een andere koeler aan moeten schaffen vrees ik.
Ik vindt ook wel dat de winkel waar je hem gekocht heb hem toch iets beter af moet leveren.
Van Amd's is het nou eenmaal bekend dat je iets betere koeling nodig heb.

Verwijderd

De coolermaster dp5-61iii
is anders een hele goeie koeler voor zijn geld en kan met gemak een non overgeklockte 1333 op nette tempraturen houden ook met dit weer..

Een ander betere optie is een outake fan aan de achterkant van de kast boven aan die de warme lucht er uitzuigt..

Het verschil tussen de coolermaster dp5-6iii en mijn global win is hooguit 5 graden btw...
Pagina: 1