8 augustus krijgen wij de sleutel van ons huis. Het is er een uit 1982 met de volgende feiten:
Overal HR++ glas met kunstof kozijnen, behalve het zolder raam (daar later meer over)
Kruipruimte heeft een open luik (rond gat in het midden) en geen rubbers er omheen om af te sluiten
Meterkast gaat direct kruipruimte in, zonder afdekking
CV: Atag uit 2010
Uiteindelijk energie label (ook na bouwkundige keuring, taxatie etc) B, dus niet al te slecht. Hij wordt stukje tegen gehouden door een houten velux raam kozijn, waar het glas van lek is (en het hout aan de buitenkant van het kozijn begint te rotten). Hier ga ik zsm een vervanger voor laten plaatsen
Maar! ik wil beter.
Nu zit ik dus te kijken naar de volgende oplossingen:
1.) luik naar kruipruimte dichtmaken met trekring + rubberen randen er omheen
2.) ruimte onder meterkast dichtmaken met plank
3.) Philips Hue of Tradfri ophangen
4.) Toon of vergelijkbaar
Echter hoe en wat schiet het bij mij te kort:
Toon is leuk, maar duur
Nest is google, en dus voor mij minder snel een keuze
Tado is mooi, maar ik heb 2 linkerhanden
Tradfi is goedkoop, maar storings gevoelig
Hue is duur, maar wel uitgebreider
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Voor eventuele foto's en plattegronden:
https://www.funda.nl/koop...-40128881-weidedreef-116/
Heeft iemand wat handvatten? Wat tips?
Budget is in principe rekbaar, dit wordt over verschillende maanden uitgespreid
Concreet zijn mijn vragen:
1.) Wat is aan te raden in een klein huis voor verlichting? (1 woonkamer, Keuken, 2 slaapkamers en een zolder). We zouden het liefste uiteindelijk kleur willen, en wit licht wat zo dicht mogelijk bij daglicht komt (dit vanwege hobbymatig kleding maken, en model verf)
2.) Thermostaat, wat is aan te raden? Ik ken nu alleen Nest, Toon en Tado. Maar daarbuiten val ik in een zwart gat van mogelijkheden, opties etc
3.) Voor de kruipruimte, mis ik nog iets? Iets wat snel kan gebeuren om beter te isoleren
4.) Zijn er nog algemene tips als je het huis ziet van "Hey, denk even aan X" of "Hey, kijk ook naar Y"
Overal HR++ glas met kunstof kozijnen, behalve het zolder raam (daar later meer over)
Kruipruimte heeft een open luik (rond gat in het midden) en geen rubbers er omheen om af te sluiten
Meterkast gaat direct kruipruimte in, zonder afdekking
CV: Atag uit 2010
Uiteindelijk energie label (ook na bouwkundige keuring, taxatie etc) B, dus niet al te slecht. Hij wordt stukje tegen gehouden door een houten velux raam kozijn, waar het glas van lek is (en het hout aan de buitenkant van het kozijn begint te rotten). Hier ga ik zsm een vervanger voor laten plaatsen
Maar! ik wil beter.
Nu zit ik dus te kijken naar de volgende oplossingen:
1.) luik naar kruipruimte dichtmaken met trekring + rubberen randen er omheen
2.) ruimte onder meterkast dichtmaken met plank
3.) Philips Hue of Tradfri ophangen
4.) Toon of vergelijkbaar
Echter hoe en wat schiet het bij mij te kort:
Toon is leuk, maar duur
Nest is google, en dus voor mij minder snel een keuze
Tado is mooi, maar ik heb 2 linkerhanden
Tradfi is goedkoop, maar storings gevoelig
Hue is duur, maar wel uitgebreider
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Voor eventuele foto's en plattegronden:
https://www.funda.nl/koop...-40128881-weidedreef-116/
Heeft iemand wat handvatten? Wat tips?
Budget is in principe rekbaar, dit wordt over verschillende maanden uitgespreid
Concreet zijn mijn vragen:
1.) Wat is aan te raden in een klein huis voor verlichting? (1 woonkamer, Keuken, 2 slaapkamers en een zolder). We zouden het liefste uiteindelijk kleur willen, en wit licht wat zo dicht mogelijk bij daglicht komt (dit vanwege hobbymatig kleding maken, en model verf)
2.) Thermostaat, wat is aan te raden? Ik ken nu alleen Nest, Toon en Tado. Maar daarbuiten val ik in een zwart gat van mogelijkheden, opties etc
3.) Voor de kruipruimte, mis ik nog iets? Iets wat snel kan gebeuren om beter te isoleren
4.) Zijn er nog algemene tips als je het huis ziet van "Hey, denk even aan X" of "Hey, kijk ook naar Y"
[ Voor 20% gewijzigd door corset op 27-06-2019 13:44 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."