Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11 09:26
8 augustus krijgen wij de sleutel van ons huis. Het is er een uit 1982 met de volgende feiten:

Overal HR++ glas met kunstof kozijnen, behalve het zolder raam (daar later meer over)
Kruipruimte heeft een open luik (rond gat in het midden) en geen rubbers er omheen om af te sluiten
Meterkast gaat direct kruipruimte in, zonder afdekking
CV: Atag uit 2010

Uiteindelijk energie label (ook na bouwkundige keuring, taxatie etc) B, dus niet al te slecht. Hij wordt stukje tegen gehouden door een houten velux raam kozijn, waar het glas van lek is (en het hout aan de buitenkant van het kozijn begint te rotten). Hier ga ik zsm een vervanger voor laten plaatsen

Maar! ik wil beter.

Nu zit ik dus te kijken naar de volgende oplossingen:

1.) luik naar kruipruimte dichtmaken met trekring + rubberen randen er omheen
2.) ruimte onder meterkast dichtmaken met plank
3.) Philips Hue of Tradfri ophangen
4.) Toon of vergelijkbaar

Echter hoe en wat schiet het bij mij te kort:

Toon is leuk, maar duur
Nest is google, en dus voor mij minder snel een keuze
Tado is mooi, maar ik heb 2 linkerhanden :+

Tradfi is goedkoop, maar storings gevoelig
Hue is duur, maar wel uitgebreider

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Voor eventuele foto's en plattegronden:

https://www.funda.nl/koop...-40128881-weidedreef-116/

Heeft iemand wat handvatten? Wat tips?

Budget is in principe rekbaar, dit wordt over verschillende maanden uitgespreid

Concreet zijn mijn vragen:

1.) Wat is aan te raden in een klein huis voor verlichting? (1 woonkamer, Keuken, 2 slaapkamers en een zolder). We zouden het liefste uiteindelijk kleur willen, en wit licht wat zo dicht mogelijk bij daglicht komt (dit vanwege hobbymatig kleding maken, en model verf)

2.) Thermostaat, wat is aan te raden? Ik ken nu alleen Nest, Toon en Tado. Maar daarbuiten val ik in een zwart gat van mogelijkheden, opties etc

3.) Voor de kruipruimte, mis ik nog iets? Iets wat snel kan gebeuren om beter te isoleren

4.) Zijn er nog algemene tips als je het huis ziet van "Hey, denk even aan X" of "Hey, kijk ook naar Y"

[ Voor 20% gewijzigd door corset op 27-06-2019 13:44 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik snap je vraag niet zo goed. Voor wat wil je exact een oplossing? Voor verlichting?

Android developer & dürüm-liefhebber

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11 09:26
Mavamaarten schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:34:
Ik snap je vraag niet zo goed. Voor wat wil je exact een oplossing? Voor verlichting?
Sorry! mijn vraag moet inderdaad wat concreter. Ik zal de TS updaten

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:39
Ten eerste: Gefeliciteerd met je huis, en success met het naar wens maken! :)

Ik zou je adviseren je vragen op te delen. Vraag 1 en 2 zijn niet duurzaam/verbouwings gerelateerd, Verlichting/verwarming domotica. Het is lastig te zien wat je vragen exact zijn en inhoudelijk op te reageren als er verschillende conversaties zijn.

1.) luik naar kruipruimte dichtmaken met trekring + rubberen randen er omheen
Lijkt me een goed idee :)

2.) ruimte onder meterkast dichtmaken met plank
Lijkt me ook goed, maar zorg dat je het goed isoleert. Alleen een plank houdt niet heel veel tegen denk ik

3.) Philips Hue of Tradfri ophangen
Goed idee :) Mijn voorkeur heeft de Hue omdat deze beter werkt, betere kleuren heeft, veel keuze, werkt beter icm Zigbee2MQTT bijvoorbeeld. Ikea is leuk, maar Hue is gewoon hands-down beter.

4.) Toon of vergelijkbaar
Ik heb Google Nest welke perfect werkt. Jammer alleen dat ze de toegang gaan beperken dus zou het nu niet meer mijn voorkeur hebben. Welke wel goed is en aanbevolen wordt weet ik niet echt, maar ik zou toch naar Tado en Thermosmart kijken.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.