Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 01:05
Voor mijn werk mag ik een telefoon uitzoeken. Ik wil hiervoor een iPhone gebruiken die ik zowel privé als zakelijk kan gebruiken door middel van Dual Sim.

Aangezien er in Nederland geen e-sim abbonementen zijn, is Dual Sim op een iPhone niet mogelijk. Nou zag ik dat er ook dit soort adaptertjes op de markt zijn, heeft iemand hier ervaring mee? De websites die deze adapters verkopen komen zacht gezegd dubieus over.

Beste antwoord (via rens-br op 28-06-2019 07:11)

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Dit heb ik gebruikt en was voor mij prima op mijn iPhone 6s. Echter moet je volgensmij wel omschakelen van sim en zijn ze niet alle twee tegelijk actief omdat er maar 1 antenne in de iPhone zit.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-09 08:31
Ik ben hier geen fan van. Dubieuze krakkemige oplossingen gebruiken om je Iphone hiervoor geschikt te maken, terwijl er tal van toestellen zijn die hier perfect mee omgaan.

Een aantal vragen die ik me stel is, hoe schakel je tussen de 2 sims, of zijn ze allebei tegelijk actief? Hoe kies je welke sim je wilt gebruiken? Herkent de software de 2e sim en kun je dan bijvoorbeeld kiezen van welke sim je het internet wil gebruiken?

Ik heb zelf een android dual sim toestel en dat werkt perfect, je kunt overal waar het nodig is, kiezen welke sim je wil gebruiken. Voor mobiele data, per contactpersoon, etc. Zelfs nu ik whatsapp business heb ontdekt, kan ik met beide nummers whatsapp gebruiken.

All you can stream internet abonnement van de baas, 5 euro sim only abonnementje privé en klaar :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Dit heb ik gebruikt en was voor mij prima op mijn iPhone 6s. Echter moet je volgensmij wel omschakelen van sim en zijn ze niet alle twee tegelijk actief omdat er maar 1 antenne in de iPhone zit.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bedenk je even goed wat je zakelijk en prive met dat ding wilt doen. Als dat bijvoorbeeld Whatsapp is ga je met een beetje pech al nat vanwege dat niet standaard dubbel kunnen draaien. Op Android kan dat met de meeste toestellen ook niet out of the box, maar daar ben je wel flexibeler qua sandboxing apps :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Perseverance ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
Simpel gezegd dit gaat absoluut niet werken zoals een dual sim (telefoon) raad het je af want het is maar gepruts dan een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:55
Je kan kijken naar een buitenlands model iPhone. In Hong-Kong verkopen ze iPhone XS modellen met plaats voor twee nano-sim kaarten: https://www.iculture.nl/r...e-fysieke-dualsim-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 07:06

Grannd

da Granndest

Er is er dan altijd maar één tegelijkertijd actief, vroeger had ik dit ook (pre-smartphonetijdperk), je wisselde toen van SIM door je telefoon te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 01:05
Als ik het zo lees is het allemaal nogal geklungel. Jammer, dat zal dan een Android met Dual Sim worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-09 08:31
Perseverance schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 00:27:
Als ik het zo lees is het allemaal nogal geklungel. Jammer, dat zal dan een Android met Dual Sim worden!
Heel verstandig, daar ga je geen spijt van krijgen ;)
Pagina: 1