Upgraden ja of nee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Emiellio11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-09-2025
Mijn componenten:
i7 7700
8gb ddr4
Gtx 1070 armor oc
450 watt psu
msi h110m eco
2 tb hdd 5400rpm
500 gb hdd (Windows schijf)
Windows 10 pro 64 bit

Mijn vraag hierbij is wanneer zou ik moeten upgraden?
ik heb al zitten kijken naar de nieuwe radeon rx 5700 xt
met de amd Ryzen 9 3900X/ Ryzen 7 3800x/ Ryzen 7 3700x
ook naar een upgrade naar 16gb ddr4 3200mhz

hebben jullie nog suggesties of tips wanneer ik zou moeten upgraden en naar wat dan?

Bij voorbaat dank makkerd ;)

Beste antwoord (via Emiellio11 op 27-06-2019 19:41)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:58
Ik zou upgraden wanneer het nodig is. Wanneer dat is, kan ik uit je startpost niet opmaken. Maar normaal doe je dat wanneer je ergens tegenaan loopt, dus bijvoorbeeld als een onderdeel op zijn max loopt (lees: 100%) en daardoor niet meer uit je PC kan halen.

Een SSD is iniedergeval wel direct aanbevolen voordat je aan iets anders begint.

[ Voor 62% gewijzigd door Nat-Water op 27-06-2019 11:59 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:58
Ik zou upgraden wanneer het nodig is. Wanneer dat is, kan ik uit je startpost niet opmaken. Maar normaal doe je dat wanneer je ergens tegenaan loopt, dus bijvoorbeeld als een onderdeel op zijn max loopt (lees: 100%) en daardoor niet meer uit je PC kan halen.

Een SSD is iniedergeval wel direct aanbevolen voordat je aan iets anders begint.

[ Voor 62% gewijzigd door Nat-Water op 27-06-2019 11:59 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-01 21:02
Nat-Water schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:54:

Dit is wel een leuke om over na te denken, mijn GPU loopt namelijk tussen de 90 en 100% te draaien bij de games die ik speel op de settings die ik wil. Echter merk ik dat ik stabiel op een bepaalde FPS zit, de GPU niet te warm wordt etc. Dus dan al de GPU vervangen. Of pas vervangen wanneer ik spel niet meer op mijn settings kan spelen?

Sorry btw voor het topic kapen O-)

• LukasvH_1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-01-2025
Net als @Nat-Water zou ik in ieder geval upgraden naar een SSD zoals deze: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

Houd er wel rekening mee dat wanneer je op een gegeven moment wil upgraden naar de Radeon RX5700XT dat je dan zeer waarschijnlijk een X570 moederbord met PCI-e 4.0 nodig hebt (En dus ook een 3e generatie Ryzen processor) om het maximale uit je videokaart te halen.

[ Voor 10% gewijzigd door LukasvH_1 op 27-06-2019 13:39 ]

AMD Ryzen 5 2600 | B450 Aorus Pro | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC | 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3000 MHz | Phanteks Eclipse P300

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:41
LukasvH_1 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:35:
Houd er wel rekening mee dat wanneer je op een gegeven moment wil upgraden naar de Radeon RX5700XT dat je dan zeer waarschijnlijk een X570 moederbord met PCI-e 4.0 nodig hebt (En dus ook een 3e generatie Ryzen processor) om het maximale uit je videokaart te halen.
Zelfs met een 2080Ti wordt niet het maximale uit PCI-e 3.0 gehaald.

De kans dat je een meetbaar verschil krijgt tussen PCI-e 3.0 en 4.0 is nihil.
Beetje bangmakerij dus.

@Emiellio11
Zou je het CAA-beleid kunnen volgen?: CAA beleid
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, vragen we uiteraard wel een goede aftrap van je... De minimumeisen die we aan je topic stellen:
1. Een duidelijke titel, waarin je het soort component aangeeft
2. Antwoord in je openingspost op de volgende vragen:

Wat wil je bereiken?
Wat mag het gaan kosten?
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.

3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.
Tevens krijg je een aantal vragen bij het openen van een nieuwe topic.

Zonder te weten welke games je speelt, met welke setting, welke resolutie en welke framerate je wilt halen, is het glazenbol werk.
Je kunt prima in de taskmanager van Windows kijken waar het systeem nu tegen de limiet aan loopt of aan gaat lopen (het cpugebruik, het RAM-geheugengebruik, het gpugebruik en VRAM-geheugengebruik van de gpu
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.