Toon posts:

Grote crash en alle program files verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Gister is na een crash van een zakelijke computer windows opnieuw ingesteld. Nu zijn alleen alle programma's verdwenen.

Waaronder dus ook het volledig office pakket, onze administratieve software en verder nog alle programmas's.

Nu zag ik alleen dat er een folder in mijn C schijf aangemaakt was genaamd windows.old. Staat daar toevallig mijn programma's in gebackupped? Kan ik dit terugzetten? Of moet alles opnieuw geinstalleerd/aangepast worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:48
Je kunt de programma's het beste opnieuw installeren en de backups terugzetten, als die van toepassing zijn.
Afhankelijk van het type programma kun je misschien gegevens uit de Windows.old map halen, maar dan moet je wel weten hoe het programma onder water werkt.

Alternatief kun je wellicht een rollback doen naar de vorige versie (die nu in Windows.old staat), maar dan zit je waarschijnlijk weer met de gelijke niet werkende situatie waardoor je besloten hebt on Windows opnieuw in te stellen.

Het beste kun je even IT afdeling of je IT dienstverlener vragen hoe verder te handelen.

Als er data op de pc staat waar geen backup van is of die je niet kan verliezen dan is het raadzaam om niet lukraak alles te proberen. Elke actie brengt immers risico met zich mee.

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen3 op 27-06-2019 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:29:
Je kunt de programma's het beste opnieuw installeren en de backups terugzetten, als die van toepassing zijn.
Afhankelijk van het type programma kun je misschien gegevens uit de Windows.old map halen, maar dan moet je wel weten hoe het programma onder water werkt.

Alternatief kun je wellicht een rollback doen naar de vorige versie (die nu in Windows.old staat), maar dan zit je waarschijnlijk weer met de gelijke niet werkende situatie waardoor je besloten hebt on Windows opnieuw in te stellen.

Het beste kun je even IT afdeling of je IT dienstverlener vragen hoe verder te handelen.

Als er data op de pc staat waar geen backup van is of die je niet kan verliezen dan is het raadzaam om niet lukraak alles te proberen. Elke actie brengt immers risico met zich mee.
Ik ben me er pijnlijk bewust van dat ik een stomme fout gemaakt heb (daar heeft mijn baas wel voor gezorgd), onze IT verlener is langsgeweest en heeft besloten dat het geen dag werk waard is om alles te herstellen, daar we binnenkort nieuwe systemen krijgen.

Bedankt wel voor de informatie.

Voortaan houd ik mijzelf en mijn goede bedoelingen lekker bij de computers vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:07

Yucon

*broem*

Je maakt me wel benieuwd zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En waarnaar als ik vragen mag? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 12:08
Hoe goed je bedoelingen waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tiagoo schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:19:
Hoe goed je bedoelingen waren :)
Mijn baas en ik zijn geen beste vrienden, maar een volledig computersysteem plat leggen gaat me wel wat te ver. Mocht ik kwade bedoelingen hebben gehad, had ik de harde schijf wel in de magnetron gelegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 12:08
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:26:
[...]

Mijn baas en ik zijn geen beste vrienden, maar een volledig computersysteem plat leggen gaat me wel wat te ver. Mocht ik kwade bedoelingen hebben gehad, had ik de harde schijf wel in de magnetron gelegd!
Hah sorry bedoelde ermee hoe je de hele pc hebt kunnen crashen :)
Pagina: 1