Ik heb een productie mysql server op ubuntu, versie: MYSQL: 5.7.26-0ubuntu0.16.04.1
Vanaf woensdag neemt de CPU veel resources in door mysql.
MySQL draait alleen lokaal, de poort is niet benaderbaar via internet.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb diverse cli applicaties in php gemaakt die normaal verbonden zijn. Die heb ik allemaal eens uitgezet.
In PHPmyadmin zie ik maar 1 active connection en 1 of weinig threads verbonden.
SHOW PROCESLIST geeft af en toe een normale query aan, soms alleen de commando SHOW PROCESLIST zelf.
Wat mij erg opvalt is onder tabblad query statistieken dat er alsnog enorm veel SELECT commando's worden uitgevoerd:
Opdrachten # ø per uur %
select 276 k 1,181,2 k 90,80
=============================
Questions sinds opstart: 327,826 Documentatie
ø per uur: 1,299,751
ø per minuut: 21,663
ø per seconde: 361
(zolang geleden heb ik hem vanochtend nog niet opgestart)
================================================
Wat kan ik doen om de oorzaak achter deze load te achterhalen ? Het is een Ubuntu server die recentelijk nog een apt-get update heeft gehad. Volgens mij zijn er toen ook tabellen geupdated naar een nieuw format.
Vanaf woensdag neemt de CPU veel resources in door mysql.
MySQL draait alleen lokaal, de poort is niet benaderbaar via internet.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb diverse cli applicaties in php gemaakt die normaal verbonden zijn. Die heb ik allemaal eens uitgezet.
In PHPmyadmin zie ik maar 1 active connection en 1 of weinig threads verbonden.
SHOW PROCESLIST geeft af en toe een normale query aan, soms alleen de commando SHOW PROCESLIST zelf.
Wat mij erg opvalt is onder tabblad query statistieken dat er alsnog enorm veel SELECT commando's worden uitgevoerd:
Opdrachten # ø per uur %
select 276 k 1,181,2 k 90,80
=============================
Questions sinds opstart: 327,826 Documentatie
ø per uur: 1,299,751
ø per minuut: 21,663
ø per seconde: 361
(zolang geleden heb ik hem vanochtend nog niet opgestart)
================================================
Wat kan ik doen om de oorzaak achter deze load te achterhalen ? Het is een Ubuntu server die recentelijk nog een apt-get update heeft gehad. Volgens mij zijn er toen ook tabellen geupdated naar een nieuw format.