Thrustmaster T300 RS werkt niet op de PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-10-2024
Goedemorgen,

Ik heb gister een ''tweedehands'' Thrustmaster T300RS gekocht, mogen testen op een playstation 4 en werkte perfect. Dus deal gemaakt.

Thuis aangekomen op de pc aangesloten stuur begon meteen te draaien om te kalibreren dus ik dacht dat gaat top! pc herkende het stuur ook meteen en gaf aan dat het een Thrustmaster T300 RS zou zijn, zover geen vuiltje aan de lucht.

Helaas herkende de game (project cars2) het stuur niet en deed zowel het stuur als de pedalen niks, proberen in te stellen in de settings maar gaf gewoon 0 response. Daarna de drivers nog eens manuel van de thrustmaster site gehaald en geïnstalleerd. Daar zit een eigen kalibratie programma bij dus die getest en ondanks dat hij herkent welk stuur ik aangesloten hebt is er geen feedback bij de knoppen.

- Drivers Up to date
- Stuur wordt herkent door Windows 10
- Alle drivers verwijdert en opnieuw geïnstalleerd.
- T300 staat op PS3 mode (wat moet volgens de thrustmaster website)

Ik heb zitten googelen maar verder dan de drivers opnieuw downloaden waren er geen bruikbare tips. Dus bij deze wie herkent dit probleem of heeft de gouden tip!

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-07 13:49
Ik heb zelf dit ook met Project Cars 2 op een Logitech G29. Dit had ik opgelost door in Steam iets met de controller settings voor die game aan te passen. Weet even niet meer welke setting. Steam zat in de weg iig. Tevens moet je wel in Project Cars 2 uiteraard bij de instellingen je stuur kiezen en ook daar calibreren. (rotatie en pedalen)

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
BarryS schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:59:
Ik heb zelf dit ook met Project Cars 2 op een Logitech G29. Dit had ik opgelost door in Steam iets met de controller settings voor die game aan te passen. Weet even niet meer welke setting. Steam zat in de weg iig. Tevens moet je wel in Project Cars 2 uiteraard bij de instellingen je stuur kiezen en ook daar calibreren. (rotatie en pedalen)
Goede tip! die had ik inderdaad vergeten te vermelden. Was bij steam - controller alles uitvinken. Dit al gedaan maar helaas.

En uiteraard ook bij Project cars het stuur proberen te calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
Gaat helaas nog niet de goede kant op. stuur blijft nu constant kalibreren zodra ik hem inplug. Ga morgen maar contact proberen op te nemen met thurstmaster maar heb er een hard hoofd in aangezien 2e hands en geen bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:31
imbaco schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:59:
Gaat helaas nog niet de goede kant op. stuur blijft nu constant kalibreren zodra ik hem inplug. Ga morgen maar contact proberen op te nemen met thurstmaster maar heb er een hard hoofd in aangezien 2e hands en geen bon.
Als je met kalibreren bedoeld dat hij volledig links en rechts draait? Dat is normaal gedrag bij inschakelen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
Devian schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:08:
[...]

Als je met kalibreren bedoeld dat hij volledig links en rechts draait? Dat is normaal gedrag bij inschakelen.
Ja dat snap ik, maar geloof me dit is een tandje te hard en stopt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 15:05
De 300RS moet wel in PS3/PC modus staan voor op een PC he, standaard zal ie in de PS4 modus staan (knoppie helemaal inks onder met lampje, even ingedrukt houden (lampje verandert van kleur) - dan pas op een PC aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
ISaFeeliN schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:14:
De 300RS moet wel in PS3/PC modus staan voor op een PC he, standaard zal ie in de PS4 modus staan (knoppie helemaal inks onder met lampje, even ingedrukt houden (lampje verandert van kleur) - dan pas op een PC aansluiten.
Bedankt voor je reactie.
Staat uiteraard op de PS3 mode (schuifknopje) wel kan ik met het knopje mode de kleur van het lampje veranderen van oranje naar groen. Stuur blijft als een gek draaien dus dat doet helaas niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik moest bij mijn T300 de fimware bijwerken voordat ie het in PC2 deed. Dat lijk je gedaan te hebben maar dat is me niet helemaal duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
endless schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:40:
Ik moest bij mijn T300 de fimware bijwerken voordat ie het in PC2 deed. Dat lijk je gedaan te hebben maar dat is me niet helemaal duidelijk?
Ja meerdere keren geprobeerd.

Zojuist mail contact gehad met Thrustmaster
''We thank you for your reply.

If the rim is constantly spinning while the boot-up sequence then there is high chance for the problem to be hardware related - namely the secondary board or the FFB engine.

Under these circumstances servicing the unit is the best possible option at this point, but we cannot do this free of charge, given the origin of the product.''

Hier was ik wel al een beetje bang voor, zal ook wel geen service center in Nederland zitten en shippen zal al wat kosten (gewicht) plus daarna nog de reperatie. Ben bang dat ik geen goede deal heb gesloten voor de T300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:07

EvH

imbaco schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:30:
[...]
Ben bang dat ik geen goede deal heb gesloten voor de T300
Snel weg doen en iemand blijmaken voor de PS4 en dan nieuwe poging wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
Verwacht dat hij het ook niet meer op de Playstation doet, thanks voor de tip zeker de moeite nog eens te testen
Pagina: 1