Toon posts:

Sb Live! 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er over te denken om een nieuwe geluidskaart te kopen. Ik heb nu de Guillemot Maxi sound fortissimo maar hier is eigenlijk geen driver ondersteuning meer voor dus wil ik een nieuwe.

Nu zit wil ik een Sb Live kopen maar nou hoor ik dat er binnen kort een versie 2 van uit komt. Heeft iemand enig idee wanneer dit ongeveer zou kunnen zijn.
Deze geluidskaart zou toch ook A3D gaan ondersteunen, omdat ze aureal hebben overgekocht.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Je bedoelt volgens mij de SB Audigy :?

Verwijderd

Men is bezig een vervanger voor de huidige Live! processor, de EMU1 (correct me if i'm wrong), te ontwikkellen. Ik zou dus nog even wachten om een nieuwe te kopen!

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:31
En wat zou daar dan beter/nieuw aan zijn? (die nieuwe chipset)

Ik dacht laatst al zoiets van dat ze aureal hebben overgekocht, waarom ze dan niet ff a3d support in hun kaartje gooien.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
huidige chipset is EMU10K1, in de nieuwe zou EMU10K2 zitten, die zal wel sneller zijn en meer kunnen, maar wat allemaal? geen idee, ik vermoed direct onboard digital dolby decoder, beter ruisonderdrukking, hogere verwerkingsfrequenties, meer effecten,...
uiteraard hoopt iedereen op een samensmelting tss EAX2.0 en A3D2.0, maar daar vrees ik voor (spijtig genoeg)

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:31
maar het zou wel erg gaaf zijn. a3d + eax

Verwijderd

Koop een Terratec Xfire 1024 en je hebt a3d + eax :)

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Koop nu de SB Live (of iets anders; geen flamez), desnoods tweedehands, en koop straks de SB Live 2. Koop iig iets wat voor jouw gevoel 'goed' is. Goed geluid is toch 1 van de belangrijkste dingen waar in verhouding maar weinig aan uitgegeven wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan natuurlijk ook volgende week even een gewone Live 1024 kopen, dan heb ik wel geen A3D maar wel een super goede EAX. Ik maak nu gebruik van mijn Onboard MSI geluidskaartje. Dat zuigt pa's lekker op die fourpoint suround labtec speakers van mij.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:34
Op vrijdag 27 juli 2001 23:27 schreef Demolition het volgende:
Koop een Terratec Xfire 1024 en je hebt a3d + eax :)
sja... alleen helaas maar A3D 1... en niet versie 2... die toch aardig roelde!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Volgende week zit ik op campzone, daar wil ik wel even goed geluid hebben.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 14:18

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

SB Live! komt lekker geluid uit. Met goeie boxen dan ;)

Verwijderd

Ik heb ook de SB Live, en ik zou je aanraden nooit een winning team te veranderen....

Nu weet je dat de huidige chipset goed werkt!

Zo'n nieuwe ontwikkeling duurt een tijd, en vaak wordt het overhaast op de markt gegooid
met nog allerlei kinderziekten er in....

Tegen de tijd dat die nw. kaart er is kun je hem dan altijd nog aanschaffen, als je eerdere adviezen van bovenstaande replies
aanneemt en nu voorlopig de gewone eerste SB-
Live 2e hands of in een aanbieding koopt!

Let er even op dat de BULK versie geen DIGITAL OUT heeft, maar de RETAIL wel, je ziet dat aan het bovenste gele plugje !

Verwijderd

Op de nieuwe SB komt helaas geen A3D 2.0, want dat wilt Creative niet. Want Creative blijft erbij dat EAX veel beter is (blaat). Als ze A3D 2.0 ook zouden gaan ondersteunen, dan zouden ze al het geld wat ze in EAX hebben gestoken (wat eigenlijk grotendeels gejat is van A3D 1.0) weggooien.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:34
Op zaterdag 28 juli 2001 20:31 schreef freezy17 het volgende:
Volgende week zit ik op campzone, daar wil ik wel even goed geluid hebben.
tot volgende week dan!
in de maintent? :) :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Gamesurround Fortissimo 2 Hier , EAX 1.0 en 2.0 en A3D 1.0 . lekkah kaartje voor goede prijs

Verwijderd

kom maar op met die SB Audigy incl Firewire maar tegelijkertijd ook met Content Protection :(

Verwijderd

koop een live1024 en een DTT 3500... en niet een live 5.1 want de 5.1 shit in de DTT is stukken beter als op de kaart
Pagina: 1