Drie 2 TB externe hardschijven kopiëren + backuppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik heb op dit moment drie pricewatch: WD My Passport My Passport 2TB Zwart waarvan ik de data wil kopiëren naar drie nieuwe externe hardeschijven. Daarnaast wil ik een backup maken van alle drie schijven, maar bij voorkeur met slechts één schijf.

Hiervoor had ik bedacht om aan te schaffen:
pricewatch: WD My Passport 4TB Zwart (x3)
pricewatch: WD My Book USB 3.0 10TB Zwart (x1)

Om vervolgens met een programma zoals TeraCopy elke oude schijf te kopiëren naar de twee nieuwe.

Gaat dit goed werken? Op diverse fora lees ik verhalen over hele lange kopiëertijden (dagen), maar het is mij niet duidelijk waar dat door komt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het hangt van je data af hoe snel dat 't gaat. Zijn het allemaal hele grote bestanden, dan kun je daar een fijne leessnelheid mee halen. Maar heb je allemaal kleine bestandjes van een paar k erop staan, dan is je transfer heel laag, en duurt het kopieren gewoon lang. Maar dat lijkt me niet zo'n issue. Gewoon je machine aan laten staan tot die klaar is.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 13:58
Inderdaad, kleine files duren echt eeuwen.

Meestal selecteer ik een paar dikke folders en kopieer die. Na een paar uur, doe ik de volgende dan.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:21
Je kunt een mirror profiel aanmaken in SyncBack Free. Op die manier kun je annuleren en hervatten als je data uit veel losse bestanden bestaat en je toch wilt onderbreken/afsluiten.