ISRA aanwezig maar kabel niet actief?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 16:49
Hallo Tweakers,

Ik heb mijn eerste woning gekocht en wou graag klant worden van Online.nl.
De bestelling werd door hun geannuleerd en na bellen blijkt dat ze niet op het adres kunnen leveren.
Op KPN Fourstack en alle andere providers geven ze wel aan dat er abonnementen te leveren zijn. Tevens is er in de meterkast gewoon een ISRA (lasdop) aanwezig.

Na opnieuw contact met Online geven ze aan dat de kabel er wel ligt, maar waarschijnlijk nergens naartoe gaat?? Of niet is aangesloten in de wijkkast.
Ze adviseren mij contact op te nemen met KPN, want hun kunnen de kabel misschien activeren als ik klant wordt. Volgens Online kan geen andere provider, buitenom KPN, gebruik maken van de kabel op dit moment.

Nu weet ik dat de vorige bewoner er 15 jaar gewoond heeft en klant was van Zeelandnet en dus de telefoonkabel niet gebruikt heeft.

Kan dit kloppen?
Heeft iemand meer ervaring hiermee? :P

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Waarom niet gewoon KPN bellen :?.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:30
Online wil waarschijnlijk geen kosten maken om jou aan te sluiten; dan zijn ze al meer geld aan jou kwijt dan wat je voor Online oplevert. Online ziet "mogelijk" dat er iets moet gebeuren, en dat kost geld als online dat door KPN moet laten oplossen.

Een telefoonkabel die +10 jaar niet in gebruik is geweest wordt niet even uit het systeem verwijderd. Dat zou niet best zijn.

Je kan eventueel proberen nogmaals te bestellen bij Online en kijken wat er dan gebeurd. Of je internetverbinding afnemen bij een *fatsoenlijke provider.

*Als het werkt is het prima, maar service is bij Online echt een groot drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-10 19:21
Het kan vanalles zijn van een probleem met de kabel naar je huis tot een capaciteits probleem. De enige die dat kan ophelderen is KPN Netwerk. Dus niet de consumenten afdeling die gaan je waarschijnlijk eeuwig het bos insturen.

KPN Netwerk is tegenwoordig direct te bereiken.

https://www.kpnnetwerk.nl/

Het is wel behoorlijk lame van online.nl om een bestelling te annuleren waar je vervolgens zelf achteraan moet bellen en ze je zelf met KPN laten bellen.

Belabberde service en dat allemaal om een paar euro uit te sparen.

Xs4all heeft voor mij de hele stoep open gehaald voor de deur (nouja volker wessels maar uiteindelijk in opdracht van xs4all) mede daardoor blijf ik loyaal bij ze en zal ik waarschijnlijk mee gaan naar "plan B". Bovendien hebben ze er ook nog eens een positieve promotor van het merk bij.

Online is behoorlijk kortzichtig bezig ik zou lekker naar Zeelandnet of een andere provider gaan mocht KPN Netwerk aangeven dat er nog wel mogelijkheden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Gewoon even een jaartje klant worden van KPN of XS4ALL, daarna kun je over naar Online of een andere virtuele provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
Ik vermoed dat er niets meer gedaan hoeft te worden als een rangeering getrokken te worden in een KvD/HvD van KPN... als de lijn 15 jaar niet is gebruikt is de kans groot die in de tijd zijn verwijdert ivm met andere lijnen opleveren (Kabelader is gewoon in gebruik die op dat adres nog in archief stond)

Alleen KPN kan dit dus doen, en inderdaad gewoon slechte service dat ze voor zo iets simpels de boel afblazen.

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

jeroen3 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:31:
Gewoon even een jaartje klant worden van KPN of XS4ALL, daarna kun je over naar Online of een andere virtuele provider.
Over een jaar bestaat online niet meer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Toen ik me bij T-mobile Thuis internet aanmeldde, zorgden zij eerst voor de "ingangs-check", terwijl ik toch al VDSL had van een andere provider, maar op een oud ISRA punt.

En dat was maar goed ook..... de KPN.... kwam in opdracht van hen en ze hebben mijn complete ISRA binnenwerk vernieuwd en ik heb nu erg mooie UTP aansluitingen ipv al dat oude gedoe met varkensneus stekker en allerlei koppelingen.

En... t/m het ISRA punt is van KPN dus gratis voor ons....

Overweeg T-mobile Thuis internet eens en zij doen iig niet moeilijk... Bel ze anders ff hoe het bij jou gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Bedankt voor de antwoorden. Is al het een en ander duidelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Dat was dus ruim 1 maand geleden. Ben blij dat van die oude ISRA hardware af te zijn.
Succes verder.

[ Voor 12% gewijzigd door route99 op 30-06-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Gisteren een aanvraag gedaan bij T-mobile, ik ben benieuwd.
Anders Zeelandnet, daar is het over het algemeen binnen 2 weken aangesloten :)
Pagina: 1