Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjalmar8899
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-09-2021
hallo,
ik heb dus een FX-9590 en vroeg mij af of deze waterkoeling genoeg is om mijn processor koel te houden (zelfs met deze hitte ;) ) .
bij voorbaat dank Hjalmar

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Welke versie zat je aan te denken?

Beide voldoen op papier niet. Welk moederbord gebruik je? Bij die CPU's gaan de VRMS nog wel eens over hun nek en die dienen actief gekoeld te worden. Dat doet niet elke koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-09 14:39
Waarom wil je überhaupt nog investeren in een dergelijke oude en inmiddels trage CPU?
Ik zou dat geld in m'n zak houden en sparen voor wat nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjalmar8899
hij oververhit nu soms (met oververhitten bedoel ik dan ook echt afsluiten om schade te voorkomen) en mijn processor gaat met mijn budget niet mijn graphics card bottlenecken. ik heb momenteel een msi RX470 8gb ik weet dat het redelijk oud is maar ik heb geen baan en ben 15 dus krijg niet veel geld ::D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@hjalmar8899 Is je moederbord wel geschikt voor deze CPU ?
Dus welk moederbord gebruik je nu (merk-type) en heb je in BIOS instellingen gewijzigd ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Veel moederborden in die tijd waren voor dat soort CPU's niet geschikt. Je zult met dit soort buldozertjes (zo anders dan het huidige AMD...) moeten rekenen dat je ~200w moet kunnen leveren en aan hitte moet afvoeren. Piek, maar ik weet het. Een enkele 120mm radiator gaat dat niet trekken, en koelt zo mogelijk slechter dan een even dure noctua toren, bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjalmar8899
qua moederbord heb ik een Crosshair V Formula Z en hij is momenteel underclocked omdat hij niet goed tegen deze zomerhitte kan (nooit overclocked en ik wil hem ook niet overclocken). Normale waarde zou zijn 4.7ghz ik heb hem underclocked op 4 ghz ik zou het ook niet erg vinden om hem hierop geclocked te houden, het speelt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjalmar8899
bedankt voor alle reacties maar als ik het zo hoor werkt hij niet hard genoeg met een ventilator kan hij het dan wel hebben met de Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB bijvoorbeeld of is dat nogsteeds niet voldoende, zo niet zou ik dan wat aanbevelingen kunnen krijgen? ik heb nu als koeling de Gelid Solutions Phantom Black en die doet het redelijk goed alleen ik wil niet dat hij soms onverwacht crashed (dit gebeurt meestal als ik langdurig zware spellen speel niet als ik gewoon werk erop doe).
Pagina: 1