Toon posts:

Registreren/vastleggen/beschermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik heb een vraag. Stel dat je een domeinnaam/website hebt, met een uniek lopend concept en je wilt de naam, wat ook de url is, registreren/vastleggen/beschermen, zonder dat je ermee verdient en zonder dat dit je intentie is, hoe doe je dit dan? De website loopt op een .com, maar ik heb ook de .nl, .be, .eu, en .net. Is dit dan de enigste optie: '' www.boip.int ''? En zo ja, voor welke optie moet ik dan kiezen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

WordPress

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

www.boip.int

Alle reacties

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-11 23:16

jurroen

Security en privacy geek

Merkregistratie vereist commercieel gebruik. Plus bij inbreuk moet je alsnog de juridische weg bewandelen. Én het is markt gebonden. Als jij een IoT appliance maakt met de naam Henkie, als merk deponeert, mag ik een schoonmaakmiddel met dezelfde naam uitbrengen. Dat kun je niet voorkomen (gelukkig).

En ik denk dat je in het verkeerde forum zit ;)

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd je topic staat nu in IH, daarin wordt de technische kant van hosting besproken. Jou vraag gaat over merkrechten en ik denk dat ze daar in Algemene Zaken meer over weten, dus ik gooi je topic even over de schutting.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Merkregistratie is ook best een prijzig iets. En in het geval dat jij schets gaat het om twee zaken: Het vastleggen van een naam (anders dan alleen de .com/.nl/.eu/.etc vastleggen). Waarbij je inderdaad rekening moet houden met het feit dat iets in een andere tak van sport diezelfde naam wel mag gebruiken.
Daarnaast zul je je idee moeten vastleggen... op een dusdanige manier dat je je idee te zijner tijd aan bedrijf X kunt verkopen, in plaats van dat je merkt dat iemand een soortgelijke dienst heeft opgezet.

Houdt er dus rekening mee dat wij je hooguit de goeie kant op kunnen sturen

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:39

Bob Popcorn

Plop!

Je kunt weliswaar de naam laten beschermen (bij commercieel gebruik) maar het concept an sich niet. Een idee is niet te beschermen, de uitvoering echter wel.

De uitvoering van een idee is bij wet beschermd onder "Auteursrecht" of "Intellectueel eigendom" en daar zijn legio threads over te vinden op Tweakers (en anders wel bij www.iusmentis.com, een erg goeie site over dit soort kwesties)

Kan niet stoppen met ontploffen!