Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onzeker over evt aankoop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-11 19:53
Hey tweakers

Vandaag eindelijk de knoop doorgehakt en een laptop uitgekozen met hulp van coolblue.

Alleen ben ik nu onzeker omdat ik geen reviews kan vinden over deze laptop. Je kan je geld maar 1x uitgeven natuurlijk

Mijn vraag nu is wie kan mij adviseren of juist mijn onzekerheid weghalen.

De laptop gebruik ik voornamelijk als ik bij schoonfamilie ben of op de camping. Dus het hoeft niet super goed te zijn maar het volgende moet ik kunnen draaien

Office pakketten
Vmware (en zonder moeite een virtuele omgeving maken)
Games (ben niet een die hard gamer, maar wil dit op zijn minst wel kunnen doen)
Programmeren in c#
Photoshop

Nu heb ik deze laptop uitgekozen met hulp
https://www.coolblue.nl/p...pavilion-15-cs2975nd.html

Alvast bedankt voor jullie advies

Alle reacties

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:24

page404

Website says no

Persoonlijke mening: ik zou nooit een HP kopen. Veel te veel slechte ervaringen met uitvallende beeldschermen en een support van niks. En waarom je geen reviews kan vinden komt misschien omdat ze duizendmiljoenmiljard typenummers hebben waardoor bijna niemand dezelfde HP laptop heeft :P

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Jboy1991
page404 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:37:
Persoonlijke mening: ik zou nooit een HP kopen. Veel te veel slechte ervaringen met uitvallende beeldschermen en een support van niks. En waarom je geen reviews kan vinden komt misschien omdat ze duizendmiljoenmiljard typenummers hebben waardoor bijna niemand dezelfde HP laptop heeft :P
Zo dacht ik ook altijd over Hp. Alleen krijg je zulke reactie ook bij ASUS en acer. Dus het is nogal lastig om dit serieus te nemen haha.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:24

page404

Website says no

Jboy1991 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:56:
[...]

Zo dacht ik ook altijd over Hp. Alleen krijg je zulke reactie ook bij ASUS en acer. Dus het is nogal lastig om dit serieus te nemen haha.
Ik benijd je ook niet om een laptop uit te moeten zoeken. Ik zou het nu ook echt niet weten. Vond vroeger de Sony vaio’s mooi maar die bestaan niet meer.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Jboy1991
page404 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 20:24:
[...]

Ik benijd je ook niet om een laptop uit te moeten zoeken. Ik zou het nu ook echt niet weten. Vond vroeger de Sony vaio’s mooi maar die bestaan niet meer.
het is gewoon lastig, zoveel keuze in de prijsklasse van 1.000 euro. En aangezien ik (en iedereen eigenlijk) maar 1x het geld kan uitgeven haha.

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-11 20:05
Die laptop kan draaien wat jij vraagt.
Qua merk heeft ieder merk zijn perikelen en reviews.

Je zult altijd mensen hebben die roepen koop dat merk niet maar dat merk.

PSN: McMillan0984

• Jboy1991
Clavat schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 20:27:
Die laptop kan draaien wat jij vraagt.
Qua merk heeft ieder merk zijn perikelen en reviews.

Je zult altijd mensen hebben die roepen koop dat merk niet maar dat merk.
Ja klopt, maar het klopt ook wat hierboven gezegd wordt (dat HP niet bepaald een goede naam heeft). Dus vandaar die angst en zie bijv deze ook: https://www.coolblue.nl/p...avilion-g15-cx0500nd.html

is die niet beter etc?

• Clavat
  • Laatst online: 23-11 20:05
Zelf heb ik nu juist geen slechte ervaring ermee.
Dat is echt afhankelijk.

Maar de eerste optie zal mijn keus hebben.

PSN: McMillan0984

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:13
Hoeveel VM's ga je gelijktijdig draaien, en wat laat je ze doen? Zijn je C# projecten hobbymatig, of werk je aan een enterprise applicatie? Idem voor Photoshop, is dit om een vakantiekiekje wat te verfraaien, of gebruik je dat professioneel? Welke games speel je? Als je wat meer over je gebruik verteld kunnen we gerichter helpen.

Je zou voor eventuele alternatieven nog in de Best Buy guide kunnen kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door martyw op 26-06-2019 22:06 ]

• Jboy1991
martyw schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:46:
Hoeveel VM's ga je gelijktijdig draaien, en wat laat je ze doen? Zijn je C# projecten hobbymatig, of werk je aan een enterprise applicatie? Idem voor Photoshop, is dit om een vakantiekiekje wat te verfraaien, of gebruik je dat professioneel? Welke games speel je? Als je wat meer over je gebruik verteld kunnen we gerichter helpen.

Je zou voor eventuele alternatieven nog in de Best Buy guide kunnen kijken.
1vm tegelijkertijd
Qua games witcher 3 en cities skyline
Photoshop en c# beide hobbymatig.

Ga straks wel ict cursussen volgen ivm werk.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:13
Zo te zien vraagt Witcher 3 het meest van deze toepassingen, zie de requirements, met een laptop CPU uit de modellen die genoemd zijn, bijvoorbeeld de core i5 8300h, 8GB RAM, en een GTX 1050 Ti is dit zo te zien speelbaar. De best buy guide die ik hierboven linkte geeft de beste modellen rond je budget, zit daar iets tussen wat je aanspreekt?

• Jboy1991
martyw schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 06:24:
Zo te zien vraagt Witcher 3 het meest van deze toepassingen, zie de requirements, met een laptop CPU uit de modellen die genoemd zijn, bijvoorbeeld de core i5 8300h, 8GB RAM, en een GTX 1050 Ti is dit zo te zien speelbaar. De best buy guide die ik hierboven linkte geeft de beste modellen rond je budget, zit daar iets tussen wat je aanspreekt?
Ik heb inderdaad even gekeken. Mijn eis is toch wel 16gb ram. En zie daar vooral 8gb.

Ik denk dat ik gewoon deze hp moet gaan uitproberen, tenzij iemand het hier enorm afraad en een betere laptop kan aanprijzen

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 19:43

bonzz.netninja

Niente baffi

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• cpt0bvi0us1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-12-2022
Ik heb over een paar maanden deze gekocht: https://www.alternate.be/...ptop/html/product/1465302?
Ook voor wat vm's op te testen wat office stuk enzo. Niet om te gamen daar heb ik een aparte PC voor.
Ondertussen deze al wat kunnen testen en ben er best tevreden over. Was ook de eerste keer dat ik een MSI gekocht heb. Anders al HP & DELL gehad (beide de zakelijke notebook serie).

Ik kan deze wel aanraden omdat het prijs/kwaliteit gezoon goed is. de i7 8xxx serie presteerd even goed of zijn 9xxx serie grotere broer. zit 16GB RAM in & een GTX1050. De grafische kaart was zoals gezegd voor mij niet van toepassing omdat ik hier niet op game.
Start echt super snel op, in minder dan 10 sec van op de start knop duwen naar inloggen in windhoos.
Ook het afspelen van 4k content gaat hierop.

Er zitten ook 2 disken in.
1 M2 240GB nvme & 1 1TB gewone HDD.
Dit is een 2.5" model dus kan je eruit halen & vervangen door een 2.5" SSD schijf. Hiervoor moet je wel de factory seal breken.

• Jboy1991
Ik ben toch maar voor deze gegaan:
https://www.coolblue.nl/p...avilion-g15-cx0500nd.html

Is wel iets zwaarder en maakt iets meer lawaai dan die andere. Maar is meteen ook krachtiger

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jboy1991 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:55:
Ik ben toch maar voor deze gegaan:
https://www.coolblue.nl/p...avilion-g15-cx0500nd.html

Is wel iets zwaarder en maakt iets meer lawaai dan die andere. Maar is meteen ook krachtiger
Deze laptop staat ook in PW pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-cx0500nd
Hier kun je een aantal laptops kiezen en vergelijken. met de vereisten die jij stelt, heb je nog best een dure gekozen
page404 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:37:
Je hebt te maken met de verkopende partij niet met merkfabrikant, alleen als deze optreed als verkoper

[ Voor 27% gewijzigd door Hackus op 28-06-2019 10:05 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jboy1991
Hackus schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:03:
[...]

Deze laptop staat ook in PW pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-cx0500nd
Hier kun je een aantal laptops kiezen en vergelijken. met de vereisten die jij stelt, heb je nog best een dure gekozen
Hmm, heb er 1 voor het weekend nodig. Dus moest hem gisteren echt hebben. Maar welke alternatieven zijn goedkoper/beter dan? Ik heb zelf geen verstand van hardware en daarom vind ik het vergelijken zo lastig.

Deze is wel krachtiger dan die ik in mijn TS beschreef

• Nder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 14:51
Als je hem via Coolblue koopt (wat je aangeeft in start post) hoef je niet bang te zijn over slechte garantie afhandeling. Dit doen ze meestal wel goed

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:10
Nder schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:23:
Als je hem via Coolblue koopt (wat je aangeeft in start post) hoef je niet bang te zijn over slechte garantie afhandeling. Dit doen ze meestal wel goed
Dat sowieso.. En persoonlijk vind ik HP een prima merk. We hebben er op het werk ook verschillende laptops van (waaronder die van mijzelf) en ik vind het prima apparaten! d:)b

• MicGlou
  • Laatst online: 22-11 12:12
Jboy1991 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 20:33:
[...]

Ja klopt, maar het klopt ook wat hierboven gezegd wordt (dat HP niet bepaald een goede naam heeft). Dus vandaar die angst en zie bijv deze ook: https://www.coolblue.nl/p...avilion-g15-cx0500nd.html

is die niet beter etc?
Waar haal je vandaan dat HP geen goede naam heeft?

Sterker nog, HP staat samen met Dell en Lenovo al jaren steevast in de top mbt hun reputatie wat betreft de kwaliteit van hun laptops en afhandeling van reparaties bij eventuele problemen. Dat is ook waarom het 3-tal zo groot zijn en het overgrote deel van de zakelijke markt in handen hebben... het restant ligt voornamelijk bij Apple en Toshiba.

Dit is overigens allemaal heel eenvoudig te googlen, diverse bekende/grote techsites die jaarlijks lijstjes maken over dit soort zaken.

• Jboy1991
MicGlou schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:53:
[...]

Waar haal je vandaan dat HP geen goede naam heeft?

Sterker nog, HP staat samen met Dell en Lenovo al jaren steevast in de top mbt hun reputatie wat betreft de kwaliteit van hun laptops en afhandeling van reparaties bij eventuele problemen. Dat is ook waarom het 3-tal zo groot zijn en het overgrote deel van de zakelijke markt in handen hebben... het restant ligt voornamelijk bij Apple en Toshiba.

Dit is overigens allemaal heel eenvoudig te googlen, diverse bekende/grote techsites die jaarlijks lijstjes maken over dit soort zaken.
Misschien iets voorbarig maar uit mijn ervaring in het verleden was hp niet echt een positief merk betreft service en garantie. Dit kan natuurlijk nu heel anders zijn en zoals ik eerder zei. Heeft elk groot merk wel een model er tussen zitten die minder goed is dan verwacht.

Het model dat ik nu heb gekocht wordt bijv behoorlijk warm als ik even citie skyline doe, best jammer maar laptops worden eenmaal warm.

Ergens blijf ik het gevoel krijgen dat ik voor de SPecs die ik nu heb of het budget (1300) ik een betere laptop kan vinden. Dus als iemand nog adviezen heeft. Ik voel mij aanbevolen haha

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:43

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tja als ja vandaag een nieuwe laptop koopt kun je morgen voor hetzelfde geld een betere kopen.

Heb persoonlijk goede ervaringen met HP, en qua specs is de laptop prima, video kaart, ssd schijf, i7, kun je imo geen bui aan vallen. Sneller en of betere prijs kwaliteit kan altijd als je er een studie van maakt. Maar voor je beoogde doel lijkt ie prima.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Jboy1991
Sport_Life schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:36:
Tja als ja vandaag een nieuwe laptop koopt kun je morgen voor hetzelfde geld een betere kopen.

Heb persoonlijk goede ervaringen met HP, en qua specs is de laptop prima, video kaart, ssd schijf, i7, kun je imo geen bui aan vallen. Sneller en of betere prijs kwaliteit kan altijd als je er een studie van maakt. Maar voor je beoogde doel lijkt ie prima.
Klopt het is een prima ding. Wordt alleen behoorlijk warm en kan veel lawaai maken. En misschien moet ik stoppen met het zoeken naar een betere en tevreden zijn met deze.

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-11 19:49
Ja klopt, maar het klopt ook wat hierboven gezegd wordt (dat HP niet bepaald een goede naam heeft).
Je hebt HP en je hebt HP.
Bij ons op werk alles HP, maar dan wel de Probooks en de Elitebooks, dat zijn gewoon erg goede laptops.
De Pavilion-lijn heeft in de tijd toch wel de nodige "shit" meegemaakt.
(HP Pavilion DVx000 met z'n verbrande GPU's waren berucht)

• Jboy1991
Bushie schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:48:
[...]

Je hebt HP en je hebt HP.
Bij ons op werk alles HP, maar dan wel de Probooks en de Elitebooks, dat zijn gewoon erg goede laptops.
De Pavilion-lijn heeft in de tijd toch wel de nodige "shit" meegemaakt.
(HP Pavilion DVx000 met z'n verbrande GPU's waren berucht)
Wij op werk gebruiken idd ook de probooks 430 en 450. Zijn mooie dingen alleen niet echt geschikt om te gamen, dus na onderzoek en hulp van coolblue kwam ik op deze twee modellen (startpost en in reactie )
Pagina: 1