Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
huis tuin en keuken gebruik. Maar ook wat simpele game´s als bijv. farming simulator 19, euro truck sim 2. shooters oid gaat op de ps4.[/i]
Wat mag het systeem gaan kosten?
~500, dit is niet veel maar ik heb er gewoon niet veel meer voor over (zit altijd wel een klein beetje speling maar niet veel)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor, toetsenbord, muis in bezit. Neem ook de dvd writer uit mijn huidige pc mee, deze is uit 2012 maarja, hoevaak gebruik je die nou nog...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik ben mij bewust dat E500 niet een heel ruim budget is, heb geen specifieke eisen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
ik heb vooral gekeken naar de best buy budget game pc uit januari gekeken. Hier heb ik wat vragen over met betrekking tot videokaart en cpu, waar doe ik wijs aan, wat past bij elkaar (en is beter). Pc's bouwen heb ik vaker gedaan, alleen de kennis van de specifieke onderdelen heb ik al lang niet meer bij gehouden. Dus past en werkt alles goed bij elkaar.
dit is de exacte versie uit de bbg van januari
nu heb ik wat zitten rondneusen en kwam ik voorzowel de cpu als de gpu een alternatief tegen:
mijn vragen.. (zijn misschien zeer voorzich zelfsprekend, maarja zoveel verstand heb ik er niet van..)
CPU: is die Ryzen 1600 nou echt zoveel beter dan de ryzen 3 1200 (is hij de 60euro verschil nou waard?) En kan deze zonder bios update op het moederbord geplaatst worden?
Voor de gpu heb ik 2 andere in dit lijstje.
de 8gb versie is het ongeveer het zelfde geld als de 4gb uit de bbg januari. mij klinkt 8gb als een slimmere koop dan een 4gb. Of heeft het niet zoveel meerwaarde in deze build?
de 4gb is dan weer een stuk goedkoper. is deze nou beter of slechter dan de duurdere rx570 versie's?
alvast heel erg bedankt voor jullie input!
gr René
huis tuin en keuken gebruik. Maar ook wat simpele game´s als bijv. farming simulator 19, euro truck sim 2. shooters oid gaat op de ps4.[/i]
Wat mag het systeem gaan kosten?
~500, dit is niet veel maar ik heb er gewoon niet veel meer voor over (zit altijd wel een klein beetje speling maar niet veel)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor, toetsenbord, muis in bezit. Neem ook de dvd writer uit mijn huidige pc mee, deze is uit 2012 maarja, hoevaak gebruik je die nou nog...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik ben mij bewust dat E500 niet een heel ruim budget is, heb geen specifieke eisen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
ik heb vooral gekeken naar de best buy budget game pc uit januari gekeken. Hier heb ik wat vragen over met betrekking tot videokaart en cpu, waar doe ik wijs aan, wat past bij elkaar (en is beter). Pc's bouwen heb ik vaker gedaan, alleen de kennis van de specifieke onderdelen heb ik al lang niet meer bij gehouden. Dus past en werkt alles goed bij elkaar.
dit is de exacte versie uit de bbg van januari
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed | € 53,- | € 53,- |
1 | Moederborden | ASRock A320M-DGS | € 68,58 | € 68,58 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G | € 152,46 | € 152,46 |
1 | Behuizingen | BitFenix NOVA Zwart | € 32,50 | € 32,50 |
1 | Geheugen intern | Team Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01 | € 66,01 | € 66,01 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 50,18 | € 50,18 |
1 | Solid state drives | Crucial BX500 240GB | € 29,- | € 29,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 451,73 |
nu heb ik wat zitten rondneusen en kwam ik voorzowel de cpu als de gpu een alternatief tegen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 113,50 | € 113,50 |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 570 ARMOR 4G OC | € 137,50 | € 137,50 |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 570 8GD5 | € 148,29 | € 148,29 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 399,29 |
mijn vragen.. (zijn misschien zeer voorzich zelfsprekend, maarja zoveel verstand heb ik er niet van..)
CPU: is die Ryzen 1600 nou echt zoveel beter dan de ryzen 3 1200 (is hij de 60euro verschil nou waard?) En kan deze zonder bios update op het moederbord geplaatst worden?
Voor de gpu heb ik 2 andere in dit lijstje.
de 8gb versie is het ongeveer het zelfde geld als de 4gb uit de bbg januari. mij klinkt 8gb als een slimmere koop dan een 4gb. Of heeft het niet zoveel meerwaarde in deze build?
de 4gb is dan weer een stuk goedkoper. is deze nou beter of slechter dan de duurdere rx570 versie's?
alvast heel erg bedankt voor jullie input!
gr René