• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 18:20
Na vijf jaar lang veel plezier te hebben gemaakt van mijn oude home cinema setje is het tijd om voor wat beters te shoppen.

Ik ben op zoek naar een mooi 2.0 setje dat ik in combinatie met een Onkyo a9010 wil gaan gebruiken.

Een collega die veel van audio af weet heeft mij de Klipsch R15M's aangeraden.

De reviews die ik lees zijn erg goed en ik denk dat het een mooie upgrade zal zijn van mijn huidige setup.

Alleen ik zag dat deze speakers inmiddels al weer een tijd uit zijn, ik vroeg mij daarom af, wat zijn de directe opvolgers van de R15Ms? Dan kan ik eens kijken wat het beste bij mijn wensen past.

Vast bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:28

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:55
Dat zijn de Pricewatch:Klipsch R-51M, zie ook de Klipsch website

[Voor 28% gewijzigd door martyw op 26-06-2019 21:53]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:15
Rixos schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:44:
Na vijf jaar lang veel plezier te hebben gemaakt van mijn oude home cinema setje is het tijd om voor wat beters te shoppen.

Ik ben op zoek naar een mooi 2.0 setje dat ik in combinatie met een Onkyo a9010 wil gaan gebruiken.

Een collega die veel van audio af weet heeft mij de Klipsch R15M's aangeraden.

De reviews die ik lees zijn erg goed en ik denk dat het een mooie upgrade zal zijn van mijn huidige setup.

Alleen ik zag dat deze speakers inmiddels al weer een tijd uit zijn, ik vroeg mij daarom af, wat zijn de directe opvolgers van de R15Ms? Dan kan ik eens kijken wat het beste bij mijn wensen past.

Vast bedankt!
Ook al vraag je het advies aan iemand die "het meeste" van audio weet, bij speakers is het heel persoonlijk. Elke speaker klinkt anders. Wat jouw collega mooi en goed vindt, hoeft jou dus helemaal niet aan te spreken qua geluid. Je kunt prima met die Klipsch starten tijdens een luistersessie, maar ga dan ook naar een winkel die ook andere modellen en merken verkoopt en vergelijk wat je hoort. Wellicht vind je ze prachtig klinken, wie weet vind je een ander merk veel fijner om te horen.

• martyw
@Jorgen dat is een goede opmerking, Klipsch heeft een eigen geluid, het is raadzaam ze te beluisteren voor je tot aanschaf overgaat

• Rixos
Dank allen voor de tips. Een laatste vraag. Ik wil eigenlijk voor de r51pm gaan zodat ik geen aparte amp hoef te kopen (past lastig in mijn tv meubel). Wat is de ervaring met de ingebouwde amp? Maakt het echt veel uit kwa geluidskwaliteit?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Rixos schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:13:
Dank allen voor de tips. Een laatste vraag. Ik wil eigenlijk voor de r51pm gaan zodat ik geen aparte amp hoef te kopen (past lastig in mijn tv meubel). Wat is de ervaring met de ingebouwde amp? Maakt het echt veel uit kwa geluidskwaliteit?
Qua geluidskwaliteit zou ik me daar niet al te druk over maken. Geluids-/klankverschillen tussen versterkers binnen hun werkbare gebied is sowieo een lastig onderwerp. De één hoort wel verschil tussen versterkers (en kabels, DACs, bronnen, etc) en de ander niet. Enige waar je mee op moet letten is dat een losse receiver over het algemeen meer codecs ondersteunt dan de versterker in de speaker zal doen. Sluit je optisch aan en stuur je een DTS-signaal naar de receiver dan zal deze dat kunnen decoderen en geluid ten gehore brengen. De versterker in de Klipsch zal dat niet kunnen.

• martyw
Rixos schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:13:
Het idee van actieve speakers is dat de amp afgestemd wordt op de speakers, dat zou dus theoretisch in ieder geval beter zijn. Wel zou ik ook even kijken hoe je een en ander wil aansluiten, de R51PM hebben een digitale optische en USB ingang, jack, Bluetooth, en een phono ingang (voor platenspeler), is dat voldoende? Versterkers bieden vaak meer, en AV amps hebben vaak ook HDMI

[Voor 7% gewijzigd door martyw op 27-06-2019 11:45]

• Rixos
FeaR schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:10:
[...]

Qua geluidskwaliteit zou ik me daar niet al te druk over maken. Geluids-/klankverschillen tussen versterkers binnen hun werkbare gebied is sowieo een lastig onderwerp. De één hoort wel verschil tussen versterkers (en kabels, DACs, bronnen, etc) en de ander niet. Enige waar je mee op moet letten is dat een losse receiver over het algemeen meer codecs ondersteunt dan de versterker in de speaker zal doen. Sluit je optisch aan en stuur je een DTS-signaal naar de receiver dan zal deze dat kunnen decoderen en geluid ten gehore brengen. De versterker in de Klipsch zal dat niet kunnen.
Hmm is dat echt zo? Dts support vind ik wel een belangrijke ik kijk veel films. Weet je zeker dat de versterkers in de klipsch hier niet mee om kunnen gaan?

Ik wil de speakers via een optische kabel met mijn t.v. verbinden.

• martyw
Rixos schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:53:
[...]

Hmm is dat echt zo? Dts support vind ik wel een belangrijke ik kijk veel films. Weet je zeker dat de versterkers in de klipsch hier niet mee om kunnen gaan?

Ik ben geen kenner, maar DTS werkt toch op een 5.1 of meer installatie, en alleen als je het downmixt op een 2.0? Kan je mediaspeler die downmix doen?

[Voor 7% gewijzigd door martyw op 27-06-2019 14:03]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Rixos schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:53:
[...]

Dat is echt zo. Lees de handleiding van de Klipsch maar eens na. Staat dat de bron (in het voorbeeld in de handleiding de TV) op 2.0 LPCM moet worden ingesteld.

Edit:

Copy-paste uit de handleiding.
Your TV will need to be set to PCM (or Stereo Only).

[Voor 9% gewijzigd door FeaR op 27-06-2019 14:23]

• Rixos
Hmm oké, ingewikkeld zeg al die keuzes. Inmiddels ook een hoop goeds gelezen over de rp-150m. Minder mooi design vind ik dan de r51m maar wel beter geluid (reference premier line t.o.v. reference). Daar hoort wel een aparte amp bij. Ik zit dan te denken aan de onkyo a9010.

[Voor 23% gewijzigd door Rixos op 27-06-2019 14:24]

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 22:10
Ga voordat je je blindstaart op alle specificaties gewoon een middag luisteren bij een grote audiozaak. Daar zullen ze je met een kopje koffie rustig een paar uur in een comfortabele stoel laten zitten om te luisteren welk geluid jou bevalt.

Wie weet vind je dat andere merk wel veel fijner klinken.

while (! ( succeed = try ()));

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Rixos schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:23:
Hmm oké, ingewikkeld zeg al die keuzes. Inmiddels ook een hoop goeds gelezen over de rp-150m. Minder mooi design vind ik dan de r51m maar wel beter geluid (reference premier line t.o.v. reference). Daar hoort wel een aparte amp bij. Ik zit dan te denken aan de onkyo a9010.
De Onkyo A-9010 doet ook geen meerkanaals surround decoderen. Ook hier de bron op PCM instellen.

Uit de handleiding, pagina En-7:
A PCM digital audio can be enjoyed with this unit. Do not Input digital audio signal other than PCM.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:15
@Rixos ga nu eerst eens luisteren! En liefst verschillende merken. Als je eenmaal weet welke speakers je fijn vindt klinken (zelf horen en beoordelen, dus geen specs en reclamepraat), dan kan je daarna de receiver uitkiezen op de functies die je nodig hebt.

• Rixos
Jorgen schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:42:
@Rixos ga nu eerst eens luisteren! En liefst verschillende merken. Als je eenmaal weet welke speakers je fijn vindt klinken (zelf horen en beoordelen, dus geen specs en reclamepraat), dan kan je daarna de receiver uitkiezen op de functies die je nodig hebt.
Haha jullie hebben ook allemaal gelijk. Ik word altijd erg enthousiast als ik nieuwe technologie ga kopen en dan verlies ik me al snel in mooie reviews en loopt het prijskaartje snel op. Misschien eerst maar eens beginnen bij gewoon 'luisteren' inderdaad:D
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee