Streamen op gewenste kwaliteit lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoeri1989
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 19:56
Mijn vraag
Geachte medetweakers,

Ik zou graag willen beginnen met streamen van PS4 gameplay op Twitch. Daarvoor heb ik een Elgato gamecapture HD en een Macbook Pro Retina Mid 2012 met een I7-3615QM, 8GB ram en zowel onboard de Intel HD graphics 400 als een Nvidia Gefore GT650M.

De Elgato zou 720p moeten leveren over USB 2.0 naar de Macbook dit ziet er ook zo uit in de gamecapture software, echter als ik dit wil gaan streamen kom ik niet hoger dan 360/480P op 6000K Bitrate.

Nu weet ik dat Mac's snel thermal throttlen, vooral onder macOS zelf, daarom nog Windows 10 met bootcamp geïnstalleerd. Daarop Streamlabs OBS geïnstalleerd en deze initialiseert de hardware om zo de instellingen toe te passen die het systeem aan zou kunnen. Deze komt ook op 6000K Bitrate en op 720p stream functionaliteit.

Echter waneer ik de stream start drop ik gigantisch veel frames maar ook de kwaliteit is naar mijn inziens geen 720P.

Ikzelf heb het vermoeden dat de combinatie Gamecapture HD en een Macbook niet de beste combinatie zijn, ook denk ik dat als ik meer zou investeren in bijvoorbeeld de Elgato HD60S het probleem wellicht minder zou zijn of helemaal weg zou zijn aangezien deze een USB 3.0 verbinding heeft.

Graag zou ik wat input willen van jullie kant zodat ik een duidelijk beeld heb waar de bottleneck zit en wat ik het beste kan vernieuwen.

Hierin is elk advies welkom, de volgende scenario's had ik bedacht:

- Nieuwe PC welke nieuwere hardware gebruikt
- Nieuwe Elgato HD60(s) aanschaffen
- Misschien wel beide nodig?

Bij voorbaat dank!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Pro Retina Mid 2012
Elgato Gamecapture HD zowel hardware als software
PS4
macOS 10.14.5
Windows 10
Streamlabs OBS