kan jij me dan ff uitleggen wat er fout is aan dit plaatjeOp zaterdag 11 augustus 2001 22:11 schreef superbikkel het volgende:
Nieuwe foto's:
Zo monteren sommige experts een cooler op de CPU:
[afbeelding]
Zoals je ziet is de Alpha niet recht boven de CPU gemonteerd, maar ongeveer 5mm opgeschoven.
Hierdoor zal de Alpha niet helemaal recht op de CPU geplaatst zijn (drukpunt zit verkeerd), en in het ergste geval raakt de onderkant van de cooler het stukje plastic waar het asje van het hendeltje zit. Dan koelt ie helemaal niet.
Hierdoor zal de Alpha niet helemaal recht op de CPU geplaatst zijn (drukpunt zit verkeerd), en in het ergste geval raakt de onderkant van de cooler het stukje plastic waar het asje van het hendeltje zit. Dan koelt ie helemaal niet.
Verwijderd
dat PIII's sterk zijn wist ik.. maar er is gewoon nix over kapotte intels te vinden! (in ieder geval geen foto's zoals van AMD)Op zondag 12 augustus 2001 21:01 schreef nigelator het volgende:
[..]
Die gaan echt moeilijk stuk.. 'k heb me best gedaan, maar helaas.. wel hoekjes enzo eraf, maar daar blijft het bij.. die nieuwe Athlons zijn als het goed is nage-aapt van de P3 zeg maar, dus ook niet keramisch spul wat wat meer mee geeft
hopen dat AMD het goed nageaapt heeft, want dat vond ik eigenlijk een nadeel van AMD (heb zelf overigens nog geen AMD gesloopt met koeler monteren)
Verwijderd
mensen die hun koeler zo monteren die hebben volgens mij ook nog eens de neiging om hem even goed te schuivenOp zondag 12 augustus 2001 21:27 schreef superbikkel het volgende:
Zoals je ziet is de Alpha niet recht boven de CPU gemonteerd, maar ongeveer 5mm opgeschoven.
Haha, juist.
Wat is toch dat knisperende geluid???
Murderers Bloody Murderers
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
vervolg:Op zondag 12 augustus 2001 21:34 schreef superbikkel het volgende:
Haha, juist.
ach zal wel niks zijn..
pc aan..
hey gek hij doet niks..
meet terug naar de winkel
hij is met respect behandeld hoor meneer de verkoper!
Ik verplicht je toch echt niet om erop te klikken, dat is alleen voor mensen die niet weten wat Quote is....Op zondag 29 juli 2001 11:10 schreef RenevdVeen het volgende:
[..]
1. Ik kan me niet voorstellen dat jullie de grootste zijn. (No offence)
2. Dat Quote linkje kun je de volgende keer wel achter wege laten..
En die foto's die ik gebruikte waren inderdaad niet van mij maar alleen als voorbeeld bedoelt
Alle proemn in n drek
Als starter van de thread "Kapotte TB1200 en winkelprocedure" wil ik gewoon even zeggen dat het allemaal bullshit is. AMD wil nu eenmaal cpu's voor de consumentenmarkt produceren maar wil wel dat ze allemaal door experts worden gemonteerd. Ongeveer 60% van de werknemers bij computerwinkels weten nog minder van computers dan de gemiddelde augurk. Volgens het Wetboek zit AMD hardstikke fout en moet zelfs de winkel waar je het product hebt gekocht het product vergoeden als het niet voldoet aan de eisen die de klant er van mag verwachten. Maar wat begin je als consumentje tegen een groot bedrijf? Niks dus! Kut geregeld. Ik heb niks tegen AMD en de cpu's zijn echt wel goed. Maar fysiek klopt het echt niet en AMD zou hier echt wat aan moeten doen! (Bijvoorbeeld met een heat spreader ofzo!)
Als alle mensen die user abuse naar hun hoofd gekregen hebben samen zouden werken zou AMD een heel erg groot probleem hebben!
A.
Als alle mensen die user abuse naar hun hoofd gekregen hebben samen zouden werken zou AMD een heel erg groot probleem hebben!
A.
Bij alternate hoef je geen moeite te doen. Daar krijg je toch geen nieuwe cpu. Ze claimen gewoon zelf user abuse en halen een nieuwe cpu bij AMD die ze gewoon weer in de verkoop gooien!Op zaterdag 28 juli 2001 17:13 schreef _MaLa_ het volgende:
alternate garantie stikker
Zo komt het echt over....nog nooit van iemand gehoord die bij alternate een nieuwe cpu heeft gekregen!
A.
Hoe krijg je dat dan voor elkaar? Je hebt zowel gepotlood (wat niet zo erg is) Maar waar zijn je rubbertjes waar je kewler op rust
20*350ZO45°
Weet iemand of informatique kapotte CPU's vergoedt ?
Verwijderd
Als ze kapot geleverd zijn denk ik wel.Op maandag 13 augustus 2001 18:29 schreef ubermaestro het volgende:
Weet iemand of informatique kapotte CPU's vergoedt ?
Verwijderd
Die rubbertjes begonnen los te laten en ik heb ze NADAT de CPU het begeven had eraf gehaald...Hoe krijg je dat dan voor elkaar? Je hebt zowel gepotlood (wat niet zo erg is) Maar waar zijn je rubbertjes waar je kewler op rust
Ik wou er een sleutelhanger van makuh alleen ik heb geen geschikte boortjes
Killed in action R.I.P 900@1104 

Overclocken kost procs..

Overclocken kost procs..
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
ik ga bidden dat het wel gebeurd... dan hebben wij weer wat mooie pixOp maandag 13 augustus 2001 18:11 schreef UrgoanElsa het volgende:
Ik ga vanavond bidden dat dit niet met mijn cpu gebeurd morgen.
Hey Jot,Op dinsdag 14 augustus 2001 19:56 schreef Speedy-J het volgende:
Killed in action R.I.P 900@1104
[afbeelding]
[afbeelding]
Overclocken kost procs..
Dat ziet er niet zo mooi uit.
offtopic:
Speedy-Jot???
Speedy-Jot???
Ja ja Bikkel ik ben het ,ik claim niksOp dinsdag 14 augustus 2001 20:48 schreef superbikkel het volgende:
[..]
Hey Jot,
Dat ziet er niet zo mooi uit.
offtopic:
Speedy-Jot???
Soms drukt het koper blokje wel heel hard op de core..
by the way ik heb een naam he niet gaan beledigen
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
vriend van plaatst super orb door op de koelvinnen te drukken, vond het wel stoer 
[img]"http://members.tripodnet.nl/meibok/seti_home/duron300dpi.jpg"[/img]
(hoe gebruik je die image tags?)
[img]"http://members.tripodnet.nl/meibok/seti_home/duron300dpi.jpg"[/img]
(hoe gebruik je die image tags?)
"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"
Verwijderd

[img][url="http://www.een"]http://www.een[/url]site/eenplaatje.jpg[/img ]
alleen dan g en ] aan elkaar
staat overigens ook in de FAQ
Verwijderd
Na aanslijding van het verzoek om ook kapotte intels te laten zien zal ik morgen wel even een plaatje uppen,
met het florisante binnewerk van een DX2-66
Geheel gespat nadat ik er een oogje aan had gesoldeerd, en hem om af te koelen maar even in een bak met ijskooud water pleurde.
OK, weer nieuwe foto's.
De volgende Athlon is schijnbaar op de tegels gevallen. Hij doet het ook niet meer:

De volgende is een totale burnout. Nokje van de socket afgebroken:

Als je denkt dat dat alles is, zo ziet het er onder de CPU uit:
De volgende Athlon is schijnbaar op de tegels gevallen. Hij doet het ook niet meer:

De volgende is een totale burnout. Nokje van de socket afgebroken:

Als je denkt dat dat alles is, zo ziet het er onder de CPU uit:
het wordt toch echt tijd dat NASA die chip van hun de consumentenmarkt op smijt, die chip wordt sneller als ie warmer wordt en heeft dan ook geen koeling nodig
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Verwijderd
Aah me favorite AMD all your RMA are belong to us!
onderwerp
Ik heb ff wat pro tweakers in actie van hardocp uit de kast gehaald om deze draad, wat op te fleuren.

Deze tweaker is een paar keer terug gegaan voor extra paste.

En deze had een mooi amd spacer stickertje gehad van die aardige verkoper. Helaas wou hij geen garantie geven, op deze fantasie vol gemonteerde spacer
btw dit is een 1400.
onderwerp
Ik heb ff wat pro tweakers in actie van hardocp uit de kast gehaald om deze draad, wat op te fleuren.

En deze had een mooi amd spacer stickertje gehad van die aardige verkoper. Helaas wou hij geen garantie geven, op deze fantasie vol gemonteerde spacer
Verwijderd
Moet ik mijn toekomstige Amd Athlon er ook zo ondersmeren?Op vrijdag 17 augustus 2001 20:21 schreef changethislater het volgende:
onderwerp
[afbeelding]
[afbeelding]
En deze had een mooi amd spacer stickertje gehad van die aardige verkoper. Helaas wou hij geen garantie geven, op deze fantasie vol gemonteerde spacerbtw dit is een 1400.
Verwijderd
Jah 6 lagen en laag voor laag, laten uitharden.Op vrijdag 17 augustus 2001 20:33 schreef UrgoanElsa het volgende:
Moet ik mijn toekomstige Amd Athlon er ook zo ondersmeren?
Zorg er in ider geval voor dat de processor geen direct contact maakt met de koelerOp vrijdag 17 augustus 2001 20:36 schreef changethislater het volgende:
[..]
Jah 6 lagen en laag voor laag, laten uitharden.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
de eigenaar van de bovenste had denk ik te veel geld ofzoOp vrijdag 17 augustus 2001 20:21 schreef changethislater het volgende:
onderwerp
[afbeelding]
[afbeelding]
En deze had een mooi amd spacer stickertje gehad van die aardige verkoper. Helaas wou hij geen garantie geven, op deze fantasie vol gemonteerde spacerbtw dit is een 1400.
Verwijderd
Ik ben bang dat dit echt is. Ik heb al heel wat maffe zelfbouwers in het echt mogen ontmoeten. Ik durf te wedden dat ie te heet werd, en meer is beter.. Je moet op hun nivo denkenOp vrijdag 17 augustus 2001 21:14 schreef marteltor het volgende:
de eigenaar van de bovenste had denk ik te veel geld ofzovertel mij niet dat iemand dat per ongeluk doet!
Er zijn gewoon mensen die dit soort dingen doen. Ze vergeten stickertjes onder hun cooler vandaan te halen. En komen dan vervolgens de volgende dag alle casefans halen, die je op voorraad hebt. Nah een 3 dagen staan ze met dode amd aan de balie. Liefst schreeuwend omdat het troep is
En goed advies geven helpt ook al niet. één oor in en het andere oor uit. Ze zijn namelijk experts.
Je kan ze binnenkort weer in het wild bekijken op onze jaarlijkse vee markt. de HCC dagen. Ik zou zeggen neem je videocamera mee. en doe net als bij man bijt hond. vraag of je mee mag kijken. als ze de boel in elkaar gaan zetten.
Ja je heb kennelijk een heleboel iq=0 erbij lopen. Die dan wel even een pc inelkaar zetten.
Ik heb een keer een kapotte core gehad (duron700) maar dit had de winkel gedaan, had namelijk gevraagt of ze het zelf inelkaar wouden zetten.
Nu heb ik een 1333@1400. Heb hem zelf erop gezet. En ik vondt het niet zo moeilijk. Er zijn gewoon een aantal punten.
1)als je niet zeker weet hoe het moet, haal dan informatie op totdat je het wel zeker weet, of laat het doen door iemand die er al zeker 200 zonder probs heeft gedaan.
2)neem de tijd, niks overhaast doen
3)haal het mobo even uit je kast, dan heb je veel meer overzicht
4)haal het bescherm folie van de koeler af
5)zet de cooler er altijd recht op!
6)Probeer de clip met de hand erop te zetten, die schroevendraaiers zuigen. Je kan namelijk makelijk uitschieten.
7)als je hem erop heb, klok hem niet meteen over, maar hou je temp even in de gaten.
8)schuif nooit je koeler als ie op je core zit, en hou nooit je mobo+proc+koeler aan de koeler vast.
ben ik nog wat vergeten?
9) als ie doorbrand doordat je hem heb overgeclockt, ruil hem dan niet in bij de winkel. Want je heb geen enkele recht op garantie
Ik heb een keer een kapotte core gehad (duron700) maar dit had de winkel gedaan, had namelijk gevraagt of ze het zelf inelkaar wouden zetten.
Nu heb ik een 1333@1400. Heb hem zelf erop gezet. En ik vondt het niet zo moeilijk. Er zijn gewoon een aantal punten.
1)als je niet zeker weet hoe het moet, haal dan informatie op totdat je het wel zeker weet, of laat het doen door iemand die er al zeker 200 zonder probs heeft gedaan.
2)neem de tijd, niks overhaast doen
3)haal het mobo even uit je kast, dan heb je veel meer overzicht
4)haal het bescherm folie van de koeler af
5)zet de cooler er altijd recht op!
6)Probeer de clip met de hand erop te zetten, die schroevendraaiers zuigen. Je kan namelijk makelijk uitschieten.
7)als je hem erop heb, klok hem niet meteen over, maar hou je temp even in de gaten.
8)schuif nooit je koeler als ie op je core zit, en hou nooit je mobo+proc+koeler aan de koeler vast.
ben ik nog wat vergeten?
9) als ie doorbrand doordat je hem heb overgeclockt, ruil hem dan niet in bij de winkel. Want je heb geen enkele recht op garantie
Vraag oveer deze foto:

Gaat bij zoiets je moederbord dood (te temp sensor iig toch wel?)

20*350ZO45°
is dat een temperatuur sensor ?Op vrijdag 17 augustus 2001 22:50 schreef RDK_NL het volgende:
Vraag oveer deze foto:
[afbeelding]
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
Dat zwart geblakerde ding midden in de socket is de temp. sensor ja.Op vrijdag 17 augustus 2001 22:55 schreef rambo-2001 het volgende:
[..]
is dat een temperatuur sensor ?
20*350ZO45°
die geeft nooit meer een goede reading... tikkie ertegen en hij brokkeld afOp vrijdag 17 augustus 2001 23:00 schreef RDK_NL het volgende:
[..]
Dat zwart geblakerde ding midden in de socket is de temp. sensor ja.
Sinlath | Opinions may contain latency
Ter uwer informatie: CPU en mainboard waren beide dood, de cooler werkte echter nog prima.
Cool, deze foto's zijn fun !
post er meer ! :-)
post er meer ! :-)
Nou foto's meschien niet maar wel duizende andere trieste gevallenOp zaterdag 18 augustus 2001 11:27 schreef UrgoanElsa het volgende:
Zijn er dan nog meer foto`s?
Verwijderd
ik wil foto's van gecrunchde PIII's!! 
die PIII van mij krijg ik maar niet kapot op de AMD koeler-er-goed-opzet manier
die PIII van mij krijg ik maar niet kapot op de AMD koeler-er-goed-opzet manier
auw ...
leuke foto's maar vrolijk word je er niet van ...
Hmmz..om nog even door te gaan:
http://huizen.dds.nl/~berend_h/duron700unlocked.jpg
*sorry dat ik geen IMG gebruikt heb..maar formaat is een beetje vreemd*
Zou dit gekomen zijn omdat er een Aluminium cooler op zat die wat afgaf?
ik moet wel zeggen: dit maakt mij BANG!!! al heb ik wel een Piii ....pfffffeeeeeew!!
[e]alli-nogwat naar Aluminium[/e]
http://huizen.dds.nl/~berend_h/duron700unlocked.jpg
*sorry dat ik geen IMG gebruikt heb..maar formaat is een beetje vreemd*
Zou dit gekomen zijn omdat er een Aluminium cooler op zat die wat afgaf?
ik moet wel zeggen: dit maakt mij BANG!!! al heb ik wel een Piii ....pfffffeeeeeew!!
[e]alli-nogwat naar Aluminium[/e]
nee.Op zaterdag 18 augustus 2001 13:25 schreef Mir het volgende:
Zou dit gekomen zijn omdat er een alleminium (schrijf je dat zo?)
Aluminium.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Als je de spec sheet van de AMD Athlon en duron hebt gelezen staat daar in dat de core maar zo en zoveel druk mag hebben met de koeler er vlak op, maar ook dat de core maar zoveel mag hebben als de koeler 2 graden scheef staat.Op maandag 13 augustus 2001 17:20 schreef acidfever het volgende:
Als starter van de thread "Kapotte TB1200 en winkelprocedure" wil ik gewoon even zeggen dat het allemaal bullshit is. AMD wil nu eenmaal cpu's voor de consumentenmarkt produceren maar wil wel dat ze allemaal door experts worden gemonteerd. Ongeveer 60% van de werknemers bij computerwinkels weten nog minder van computers dan de gemiddelde augurk. Volgens het Wetboek zit AMD hardstikke fout en moet zelfs de winkel waar je het product hebt gekocht het product vergoeden als het niet voldoet aan de eisen die de klant er van mag verwachten. Maar wat begin je als consumentje tegen een groot bedrijf? Niks dus! Kut geregeld. Ik heb niks tegen AMD en de cpu's zijn echt wel goed. Maar fysiek klopt het echt niet en AMD zou hier echt wat aan moeten doen! (Bijvoorbeeld met een heat spreader ofzo!)
A.
Je zult dus eerst moeten aantonen dat de spec sheet van AMD onjuist is voordat je enig kans op succes hebt met een zaak tegen AMD.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
hahaha ik moet af en toe wel lachen om de opmerkingen die dan bij die plaatjes staan. Net als bij die koeler die helemaal onder zat met koelpasta: "moet ik mijn toekomstige amd ook zo ondersmeren??" lol
das natuurlijk een stuk sticker.Op vrijdag 17 augustus 2001 22:55 schreef rambo-2001 het volgende:
[..]
is dat een temperatuur sensor ?
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
DAt is helemaal géén stuk sticker, als je een beetje door had gelezen, stond het antwoord er al.Op dinsdag 21 augustus 2001 00:48 schreef P5ycho het volgende:
[..]
das natuurlijk een stuk sticker.
20*350ZO45°
whehe deze fotos zijn echt lache...
heb momenteel ook me eerste AMD proc met Alpha cooler, voorheen alleen maar Intel boxed gehad, maar met een beetje gezond verstand en logisch denken kwam zelfs ik eruit
Die 180gr gedraaide vind ik echt
Dat afgebroken socket lipje sja daar kan je over twisten, volgens mij staat er best veel druk op...
heb momenteel ook me eerste AMD proc met Alpha cooler, voorheen alleen maar Intel boxed gehad, maar met een beetje gezond verstand en logisch denken kwam zelfs ik eruit
Die 180gr gedraaide vind ik echt
Dat afgebroken socket lipje sja daar kan je over twisten, volgens mij staat er best veel druk op...
Waaahaaa... De meneer dacht dat hij een slagroomtaart ging bakken ofzo?
LOL
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Nu weet ik wel waarom AMD's processors zo goed verkopen.
Voor 1 pc heb je er minstens 3 nodig
Voor 1 pc heb je er minstens 3 nodig
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Arctic Silver, het geleid de warmte hartstikke goed. Alleen, ook electriciteit, das jammer. En het is een beetje veel natuurlijk:
pfff waarom zijn die (wannabe)tweakers allemaal zo eigenwijs...
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
zoiets heb ik ook gehad met mijn Duron 800...Op dinsdag 21 augustus 2001 18:33 schreef superbikkel het volgende:
Artic Silver, het geleid de warmte hartstikke goed. Alleen, ook electriciteit, das jammer. En het is een beetje veel natuurlijk:
[afbeelding]
ER kwam maar niets uit die tube arctic silver.. dus wat harder knijpen en toen wam er opeens heel veel uit
Maar ja, schade viel mee, beetje schoonmaken enzo en werktte nog perfect
Die is nice...Op dinsdag 21 augustus 2001 18:33 schreef superbikkel het volgende:
Artic Silver, het geleid de warmte hartstikke goed. Alleen, ook electriciteit, das jammer. En het is een beetje veel natuurlijk:
[afbeelding]
Ik gebruik witte meuk das veel beters zo te zien
Deze CPU heeft zo gedraaid he! En kijk ff goed, hij heeft het ook op de kussentjes gesmeerdOp dinsdag 21 augustus 2001 18:47 schreef BrZ het volgende:
[..]
zoiets heb ik ook gehad met mijn Duron 800...
ER kwam maar niets uit die tube arctic silver.. dus wat harder knijpen en toen wam er opeens heel veel uit
Maar ja, schade viel mee, beetje schoonmaken enzo en werktte nog perfect
Mag ik even weten waar deze topic over gaat? Getoaste Athlons en Durons???
Wat mij betreft is een slotje hier op zijn plaats!!
Dit is het PROCESSORS, Mobo's & Geheugen gedeelte van GOT.Op dinsdag 21 augustus 2001 20:36 schreef LinuxUser het volgende:
Athlons en Durons zijn processors.
Waarom zou deze topic hier niet thuishoren, het is gewoon een waarschuwing om voorzichtig te zijn met de CPU.
iemand plak ff wat ducktape op zijn mond!Op dinsdag 21 augustus 2001 20:36 schreef LinuxUser het volgende:
Verwijderd
Och, persoonlijk vind ik dit wel een duidelijke demonstratie van de risico's en mogelijke gevolgen voor je hersenen, als je die blootstelt aan overmatig Linux gebruik.Op dinsdag 21 augustus 2001 20:36 schreef LinuxUser het volgende:
*Geintje meneer sonneberg.. *
Oke, een waarschuwing, maar niemand heeft om een waarschuwing gevraagd, en er is ook niemand die gevraagd heeft om pics van getoaste cpu's. Mocht hier een andere topic onder zitten, dan had diegene beter een andere topic kunnen starten, want ik heb het idee dat dit topic binnenkort gesloten gaat worden!Op dinsdag 21 augustus 2001 20:44 schreef superbikkel het volgende:
[..]
Dit is het PROCESSORS, Mobo's & Geheugen gedeelte van GOT.
Athlons en Durons zijn processors.
Waarom zou deze topic hier niet thuishoren, het is gewoon een waarschuwing om voorzichtig te zijn met de CPU.
Ok we geven het topic wat meer functionaliteit,
hints en tips, om je proc er heel op te zetten, en nog belangrijker, je cooler.
ik ga namelijk een amd t-bird 1400 bestellen, en het is mn eerste amd proc (kheb nog maar een keer een duron bij mn vader erop gezet, andere keren altijd intel), dus khoop niet dat ik hem sloop, wat is btw een redelijk goeie cooler die je er makkelijk kan opzetten.
De foto's zijn als voorbeeld van hoe het fout kan gaan
ik ga namelijk een amd t-bird 1400 bestellen, en het is mn eerste amd proc (kheb nog maar een keer een duron bij mn vader erop gezet, andere keren altijd intel), dus khoop niet dat ik hem sloop, wat is btw een redelijk goeie cooler die je er makkelijk kan opzetten.
coolermaster coolertje die gaan er zeer makkelijk opOp woensdag 22 augustus 2001 11:18 schreef DarkShadow het volgende:
Ok we geven het topic wat meer functionaliteit,
nooit problemen mee en ze zijn ook nog goedkoop
weet niet of ie je 1,4 Ghz cputje wel zo heel koel houd
LOL!Op woensdag 22 augustus 2001 10:54 schreef LinuxUser het volgende:
[..]
Oke, een waarschuwing, maar niemand heeft om een waarschuwing gevraagd...
Kunnen jullie me even waarschuwen want volgens mij gaat dadelijk mijn TBird kapot omdat ik de koeler verkeerd ga monteren...
Waarschuwingen hoef je niet om te vragen... die KRIJG je...
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
YepOp dinsdag 21 augustus 2001 20:36 schreef LinuxUser het volgende:
deleted by myself..
mnn, post ik op een reply van bijna een maand oud,lomp, sorry.
mnn, post ik op een reply van bijna een maand oud,lomp, sorry.
Verwijderd
En ik heb het idee dat jij het niet begrepen hebt!Oke, een waarschuwing, maar niemand heeft om een waarschuwing gevraagd, en er is ook niemand die gevraagd heeft om pics van getoaste cpu's. Mocht hier een andere topic onder zitten, dan had diegene beter een andere topic kunnen starten, want ik heb het idee dat dit topic binnenkort gesloten gaat worden!
Waarom zou dit niet mogen? Tegen welke regel druist dit volgens jou in?
Volgens mij vinden de modjes dit soort foto's alleen maar mooi om te zien...
liefhebbers van de foto's, laat deze zijstraat (slotje of niet) ff met rust, anders gaat er straks een slotje op omdat het een flame wordt
Ja kijk dat bedoel ik maarOp woensdag 22 augustus 2001 20:46 schreef Koto1970 het volgende:
Gaap
Ik ook niet ben er wel erg benieuwd naarOp woensdag 22 augustus 2001 20:48 schreef limp_bizkit het volgende:
ik heb nog steeds geen getoaste PIII gezien
Verwijderd
die van mij wil maar niet burnenOp woensdag 22 augustus 2001 20:49 schreef Speedy-J het volgende:
Ik ook niet ben er wel erg benieuwd naar
Ik zelf vind dit wel een nuttige topic .... hier kun je als n00b veel van leren, nl. HOE HET NIET MOET 
En we zijn natuurlijk altijd bereidt anderen de helpen
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
op wat voor manier?Op woensdag 22 augustus 2001 20:58 schreef JaJoah het volgende:
"How to kill you cpu in 1 easy step"
Volgens mij heeft die tweede zijn proc gewoon zonder koeler op zijn mobo gezet, lachuh hoor!!!
Ik had ook nog nooit een koeler bevestigd, en nadat ik over gecrushde cores hoorde dmv slecht installen van een koeler heb ik ook maar een spacer gekocht. Kost een paar tientjes maar kan je een paar hondertjes schelen 
* ubermaestro is teminste verstandig
* ubermaestro is teminste verstandig
Verwijderd
Volgens AMD mag je geen stickers meer op de onderkant van de processoren plakken.
dit door de enorme temperaturen van de cpu's.
Dat hij zwart word is normaal.
dit door de enorme temperaturen van de cpu's.
Dat hij zwart word is normaal.
Zou je daar een linkje van kunnen posten?Op woensdag 22 augustus 2001 21:38 schreef Markiedam het volgende:
Volgens AMD mag je geen stickers meer op de onderkant van de processoren plakken.
Verwijderd
Ik ben al aan het zoeken.Op woensdag 22 augustus 2001 21:52 schreef superbikkel het volgende:
[..]
Zou je daar een linkje van kunnen posten?
Ik ben System Builder en heb deze informatie gekregen via e-mail
Ah, dan zal ik dat emailtje ook maar eens doorlezen 
Heb net alle AMD mail doorgelezen, de reppen met geen woord over stikkers op of onder de CPU, ook niet op de website.
Heb net alle AMD mail doorgelezen, de reppen met geen woord over stikkers op of onder de CPU, ook niet op de website.
Dan wordt nu de stikker op de L bruggen geplakt
Dit slaat werkelijk nergens op, als je met "wannabe tweakers" bedoel dat je zelf WEL verstand van zaken heb, dan zit je goed fout!Dit was namelijk ECHT een temp. sensor.Op dinsdag 21 augustus 2001 18:44 schreef P5ycho het volgende:
pfff waarom zijn die (wannabe)tweakers allemaal zo eigenwijs...
Als je niet eens het verschil tussen een stickertje ziet en een temp. sensor, waar haal je dan het lef vandaan om andere mensen af te kraken, doe liever iets nuttigs, en ga PC's bouwen voor dummies lezen ofzo
MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional
mijn duron600 heeft ook 2 bot gebrokkelde hoekjes, maar die werkt nog wel 
dat was ff na t stevig aandrukken van me dragon orb 3
ik hoorde t gewoon splinteren
najah, als me 1.4ghz binnen is wordt t leuk.. Arctic Silver 2 + copper plate is al binnen.
ik neem geen risico's meer, is al genoeg stuk gegaan hier (bijna complete pc aan onderdelen
)
najah, als me 1.4ghz binnen is wordt t leuk.. Arctic Silver 2 + copper plate is al binnen.
ik neem geen risico's meer, is al genoeg stuk gegaan hier (bijna complete pc aan onderdelen
"Negligible electrical conductivity.Op dinsdag 21 augustus 2001 18:33 schreef superbikkel het volgende:
Arctic Silver, het geleid de warmte hartstikke goed. Alleen, ook electriciteit, das jammer. En het is een beetje veel natuurlijk:
Arctic Silver II was formulated to conduct heat, not electricity."
Zo geplukt van de site van OC-shop. En lijkt me zowiezo een veelste groot risico om geleidend spul op je CPU te smeren. Als ie een beetje 'zweet', doet ie zo BANG!
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Staat er niet in de handleiding van ELKE koeler : "Geen druk (Lees brute kracht= stevig aandrukken) uitoefenen op de koeler en processor"??Op donderdag 23 augustus 2001 03:53 schreef agressive het volgende:
mijn duron600 heeft ook 2 bot gebrokkelde hoekjes, maar die werkt nog wel
ik neem geen risico's meer, is al genoeg stuk gegaan hier (bijna complete pc aan onderdelen)
Tja, als je dat doet, dan kan ik begrijpen dat mensen zeggen dat een orb een corecrusher is, maar de volgende koeler die je er op die manier op zal zetten zal dan net zo hard een corecrusher zijn....
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Dat is idd klote... De helft van m'n ASII gaat zowat op aan het feit dat er teveel uitkomt als hij eenmaal op gang is.Op dinsdag 21 augustus 2001 18:47 schreef BrZ het volgende:
[..]
zoiets heb ik ook gehad met mijn Duron 800...
Ik heb het eens getest!Op donderdag 23 augustus 2001 08:21 schreef DarkHelmet het volgende:
[..]
"Negligible electrical conductivity.
Zo geplukt van de site van OC-shop. En lijkt me zowiezo een veelste groot risico om geleidend spul op je CPU te smeren. Als ie een beetje 'zweet', doet ie zo BANG!
De weerstand is in elk geval meer als 100 KOhm! En da's heel knap voor het feit dat er zoveel zilver in zit... helaas weet ik niet hoe groot de weerstand precies is, want dit multimetertje (uit het jaar 0) wat ik hier toevallig heb liggen gaat niet verder dan 150 KOhm, en de schaalverdeling is op het laatst heel erg dicht op elkaar (logaritmisch verdeelt). Dus zo precies kan ik het al niet uitlezen. En ik vraag me sterk af of hij nog wel zo nauwkeurig is.
Aan de andere kant was het blijkbaar toch genoeg om een processor te mollen als het over de bruggen heen is gesmeerd...
Verwijderd
Tsjah,Op donderdag 23 augustus 2001 08:21 schreef DarkHelmet het volgende:
[..]
"Negligible electrical conductivity.
staat er, op het website van AS zelf of iemand anders ??, ook niet, dat alhoewel AS geen stroom geleidt, dat wel kan als de pasta onder druk komt te staan..??
Ik heb wel een getoaste Celeron??? dat ook goed??
En GaMbiNo heeft de eer om aan u de allereerste getoaste Intel van dit draadje te presenterenOp woensdag 22 augustus 2001 20:48 schreef limp_bizkit het volgende:
ik heb nog steeds geen getoaste PIII gezien

Dit is een Celeron 466 die is getoast toen we op het werk een Slot1 mobo wilde testen, waarschijnlijk teveel volts doorheen gejaagd
Als je goed kijkt zie de gaten erin zitten, vooral rechtsonder zit een redelijk grote
Jesus.. 220v erop gezet?Op dinsdag 28 augustus 2001 23:34 schreef GaMbiNo het volgende:
En GaMbiNo heeft de eer om aan u de allereerste getoaste Intel van dit draadje te presenteren
[afbeelding]
Dit is een Celeron 466 die is getoast toen we op het werk een Slot1 mobo wilde testen, waarschijnlijk teveel volts doorheen gejaagd
Als je goed kijkt zie de gaten erin zitten, vooral rechtsonder zit een redelijk grote
Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.
ppl ik had 'm bijna gefryed mijn AMD K6-2 400, maar gelukkig heb ik nu zo'n geinige Chrome Orb cooler d'r opgezet, en nu blijft ie keurig onder de 50 graden.. 
Eerst had ik zo'n billige koeler die je gratis bij je mobo (wat al niet te duur was overigens) kreeg, maar toen mijn proc een keertje de 79,3 C bereikte en de pc bijna zichzelf opblies ging ik toch maar 'ns kijken voor een nieuwe koeler!
Duzz, deze K6-2 heeft wonder boven wonder (zonder koelpasta overigens, had ik geen geld meer voor
) de 79 graden overleeft, en de FPU doet het ook nog eens gewoon.
Vriend van me heeft nu FPU errors met z'n PII, omdat er maar een heel zielig ventilatortje op zit, dat ocherm maar 2000rpm maakt.... En dat vind ie gek, want hij vind het ook nog erg snel gaan die 2000 rpm...

.....?
Greetz Zwa
Eerst had ik zo'n billige koeler die je gratis bij je mobo (wat al niet te duur was overigens) kreeg, maar toen mijn proc een keertje de 79,3 C bereikte en de pc bijna zichzelf opblies ging ik toch maar 'ns kijken voor een nieuwe koeler!
Duzz, deze K6-2 heeft wonder boven wonder (zonder koelpasta overigens, had ik geen geld meer voor
Vriend van me heeft nu FPU errors met z'n PII, omdat er maar een heel zielig ventilatortje op zit, dat ocherm maar 2000rpm maakt.... En dat vind ie gek, want hij vind het ook nog erg snel gaan die 2000 rpm...
.....?
Greetz Zwa
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020