Ik zoek speciale hostingprovider: geen VPS, maar hosting++

Pagina: 1
Acties:
  • 1.639 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev000
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-09 23:35
Ik heb inmiddels ervaring met heel wat hostingproviders. Heel grofweg ingedeeld heb je 2 type smaken:

- budgethosting, waar je met veel gebruikers op 1 server zit. Nadeel is dat gebruiker de rest nadelig beïnvloeden.
- dedicated/vps: hier heb je wel veel grip, maar het nadeel is dat als je SLA contract erbij hebt (waarbij provider de updates uitvoert), je altijd minimaal 100 euro per maand hebt.

Wat ik nou echt zoek: iets ertussen in, van 10-25 euro p/m.
- ik wil geen vps, want de SLA-contracten met updates vind ik te duur. En weet ik dat er VPS'sen zijn voor enkele tientjes, maar ik ben geen systeembeheerder, ik wil me niet hoeven bezig te houden met updates en onderhoud.
- maar ik wil ook dat users geen enkele nadelige invloed kunnen ondervinden van anderen; 1 user mag niet de server (en dus de rest) onderuit kunnen halen.
- ik wil ook gewoon volledige vrijheid hebben, dus zelf PHP versie kunnen kiezen en een firewall kunnen instellen zodat ik IP-adressen kan blokkeren.

Weet iemand of zoiets bestaat (dus een kruising tussen VPS en standaardhosting in), of moet een provider die dit aanbiedt nog geboren worden?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:44
Ben je niet gewoon op zoek naar managed hosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:48
Semi dedicated. Lage prijzen en veel minder mensen op de server. Je krijgt gewoon een deel van de hardware tot je beschikking en anders gebruikers hebben geen invloed op de prestaties.

https://www.monstermegs.com/semi-dedicated-hosting/

[ Voor 58% gewijzigd door NotSoSteady op 26-06-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev000
@418O2 nee, ik heb nu al managed hosting (bij een goede NL-provider waarbij ik een VPS heb die zij onderhouden), waar ik tientallen websites van klanten heb draaien. Maar ik merk gewoon dat zware klanten de rest van de server nadelig kunnen beïnvloeden. Ik wil dus meer een geïsoleerde omgeving voor klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev000
@NotSoSteady als ik die site snel even doorlees bieden ze hier gewoon VPS'en aan (een semi-dedicated server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfwas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-08-2021
Misschien kan een VPS met een hosting control panel zoals Plesk iets voor je zijn? Je hebt dan de voordelen en flexibiliteit van een eigen server, maar tegelijkertijd kan (bijna) alles geregeld (en geautomatiseerd) worden via een GUI.

Het nadeel is natuurlijk wel dat je verantwoordelijk bent voor de server en beperkte resources hebt die gedeeld moeten worden onder de gebruikers/websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev000
@418O2 dat is managed hosting, dat heb ik nu (zowel met Plesk als met Directadmin). Maar lost het probleem niet op dat gebruikers daarmee niet geisoleerd zijn: 1 zware gebruiker trekt een zware wissel op de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Als je niet wil dat 1 user de rest van de op het systeem aanwezige users mag benadelen moet je iedere user een eigen VPS geven en de resources daarvan sterk limiten.

Als je dat ook niet wil, zul je met dedicated servers moeten werken, dus geen VPS.

Wat ga je er op draaien, worden het remote werkplekken? Gaat het om eigen users die elkaar kunnen beïnvloeden of gebruikers van andere klanten?

De use-case is me niet helemaal duidelijk.

EDIT: Je geeft ook aan geen systeembeheerder te zijn. Wellicht een managed VPS? Zodat je zelf niet het beheer van de machine doet, maar wel de voordelen hebt van een VPS.

Mind you: Je budget is daarvoor wél wat krap.

[ Voor 20% gewijzigd door unezra op 26-06-2019 14:42 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dev000 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:32:
@418O2 dat is managed hosting, dat heb ik nu (zowel met Plesk als met Directadmin). Maar lost het probleem niet op dat gebruikers daarmee niet geisoleerd zijn: 1 zware gebruiker trekt een zware wissel op de rest.
Dat zul je altijd houden als je een enkele (virtuele) host afneemt. Jij bent dan beter af met losse hostingaccounts. Die kun je dan schalen naar wens maar de algemene resources zouden theoretisch beter verdeeld moeten zijn. Je kunt ook jouw VPS opschalen zodat er meer resources beschikbaar zijn voor al je klanten.

En wat dacht je van de processen van de zware klanten optimaliseren? Of hebben zij dermate veel bezoekers dat het gewoon wellicht een eigen host kan verantwoorden?

Hoe dan ook denk ik dat je voor 10-25 euro per maand een beetje aan de onderkant van de markt aan het zoeken bent. Als de zware klanten ook grote klanten zijn, zou daar eigenlijk gewoon wat extra budget te vinden moeten zijn.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:48
dev000 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:17:
@NotSoSteady als ik die site snel even doorlees bieden ze hier gewoon VPS'en aan (een semi-dedicated server)
Klopt en waarom zou je dat niet willen? In alle andere gevallen zul je last houden van tegenvallende prestaties op bepaalde momenten. Het goedkoopste abonnement kost rond de 25 euro en is vermoedelijk genoeg voor jouw eisen. Deze pakketten zijn allemaal managed, dus je hebt er verder geen omkijken naar.

[ Voor 19% gewijzigd door NotSoSteady op 26-06-2019 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
dev000 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:14:
@418O2 nee, ik heb nu al managed hosting (bij een goede NL-provider waarbij ik een VPS heb die zij onderhouden), waar ik tientallen websites van klanten heb draaien. Maar ik merk gewoon dat zware klanten de rest van de server nadelig kunnen beïnvloeden. Ik wil dus meer een geïsoleerde omgeving voor klanten.
Een VPS met tientalen sites is misschien ook iets te veel van het goede en zou je de wat drukkere sites naar een andere VPS van diezelfde provider kunnen verhuizen.
Dan heb je nog steeds dezelfde facturen en maar 1 partij waarmee je contact hoeft te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev000
@NotSoSteady ik denk idd dat van alle oplossingen dit het meest geschikt is voor mijn vraagstuk. Alleen zou dit door een NL provider aangeboden moeten worden met een telefonisch bereikbare helpdesk.

Ik heb overigens wel begrepen van mijn provider dat mijn vraag vaker voorkomt, maar waar zij nog geen goed antwoord op hebben. Want als je (zoals ik) 30-40 Wordpress-klanten op 1 vps hebt zitten, dan is het ondoenlijk om 30 vps'jes aan te vragen (ervan uitgaand dat klanten mij 25-50 euro pm betalen).

(Overigens vind ik het bijv. ook onzin om VPS te moeten nemen van 8GB geheugen, om die 10% van de tijd op te moeten vangen dat de server het zwaar krijgt, terwijl 90% van de tijd de server niks staat te doen. Ik zou willen dat er providers hiervoor een flexibele solide oplossing bedenken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dev000 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:44:
[...]

(Overigens vind ik het bijv. ook onzin om VPS te moeten nemen van 8GB geheugen, om die 10% van de tijd op te moeten vangen dat de server het zwaar krijgt, terwijl 90% van de tijd de server niks staat te doen. Ik zou willen dat er providers hiervoor een flexibele solide oplossing bedenken...)
De verschillende cloud-providers bieden al tijden z.g.n. auto scaling aan. Daarbij worden er automatisch resources bijgeschaald als de vraag groter wordt en weer afgeschaald als het weer rustig wordt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@NotSoSteady ik denk idd dat van alle oplossingen dit het meest geschikt is voor mijn vraagstuk. Alleen zou dit door een NL provider aangeboden moeten worden met een telefonisch bereikbare helpdesk.

Ik heb overigens wel begrepen van mijn provider dat mijn vraag vaker voorkomt, maar waar zij nog geen goed antwoord op hebben. Want als je (zoals ik) 30-40 Wordpress-klanten op 1 vps hebt zitten, dan is het ondoenlijk om 30 vps'jes aan te vragen (ervan uitgaand dat klanten mij 25-50 euro pm betalen).

Voor dat geld word dat lastig inderdaad.
Ik denk dat je het vooral niet ingewikkelder moet maken dan het is.

Er zijn hele bedrijven die shared WP hosting aanbieden en dat gaat prima. Als jij het beheer van de achterliggende infra niet wil of kunt doen: Resell WP hosting en verdien je geld met het bouwen van die WP sites. (Maar dan heb je waarschijnlijk ook weer geen eindgebruikers die er op zitten, enkel bezoekers van de website. Tenzij je klant zelf contentbeheer gaat doen, maar dat mag dan weer geen impact hebben op de snelheid. Alleen als ze zelf allerlei plugings gaan installeren heb je dat en *dat* moet je niet willen.)

Wat is de dienst die je klanten levert?
Je bouwt en onderhoud Wordpress websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt alle users op dezelfde managed server zetten. Wel moet je dan iets meer nadenken over security, dus elke website onder een eigen unixaccount, chmod op de homedirs zodanig dat ze niet bij elkaar kunnen kijken, en elke user een eigen php-fastcgi proces. Nadelige invloed op elkaar komt voornamelijk door het processorgebruik, maar door dat aparte php-fastcgi proces kun je dat bijvoorbeeld via CFS afstemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-10 16:43

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

dev000 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:32:
@418O2 Maar lost het probleem niet op dat gebruikers daarmee niet geisoleerd zijn: 1 zware gebruiker trekt een zware wissel op de rest.
Heb je eens gekeken naar cPanel incl. met Cloudlinux? Samen met de LVE manager kan je per hosting pakket aangeven hoeveel resources ze mogen gebruiken.

https://www.cloudlinux.com/index.php/lve-manager

Het is misschien wel wat duurder, maar werkt een stuk beter (en goedkoper) dan een managed dienst en SLA contract.

Edit

Directadmin en Plesk worden ook ondersteund, maar cPanel heeft een betere intergratie naar mijn mening.

[ Voor 10% gewijzigd door SupaHotFire op 26-06-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
SupaHotFire schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:57:
[...]

Heb je eens gekeken naar cPanel incl. met Cloudlinux? Samen met de LVE manager kan je per hosting pakket aangeven hoeveel resources ze mogen gebruiken.
Met LVE zet je een harde limiet per website. Daarmee wordt elke website onnodig traag, want één website zou best meer resources mogen gebruiken als de andere websites die niet nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaHotFire

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

GlowMouse schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:04:
[...]

Met LVE zet je een harde limiet per website. Daarmee wordt elke website onnodig traag.
Dat is deels niet waar. De website zelf wordt niet trager, maar wordt gestopt zodra er teveel wordt gebruikt.
Zolang het niet over de limiet heen gaat, werkt het even snel als een website zonder LVE.
want één website zou best meer resources mogen gebruiken als de andere websites die niet nodig hebben
Daarom is er dus de manager, die kan dat per website instellen ;)

Je wilt als het goed is liever 1 website offline dan alle websites traag en offline.

[ Voor 6% gewijzigd door SupaHotFire op 26-06-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev000
Ik heb LVE bekeken maar het ziet er op het eerste gezicht wel uit wat ik wil hebben.
Maar voorkomt dit echt alle situaties? Ik wil hoe dan ook voorkomen dat foute websites serieuze applicaties op dezelfde server onderuit halen. Ik heb bijv. PHP processen gehad die uit de klauwen liepen waardoor de server opeens rebootte, wordt dat met LVE voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaHotFire

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

dev000 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:10:
Ik heb LVE bekeken maar het ziet er op het eerste gezicht wel uit wat ik wil hebben.
Maar voorkomt dit echt alle situaties? Ik wil hoe dan ook voorkomen dat foute websites serieuze applicaties op dezelfde server onderuit halen. Ik heb bijv. PHP processen gehad die uit de klauwen liepen waardoor de server opeens rebootte, wordt dat met LVE voorkomen?
Zeer zeker, er kunnen limieten worden gesteld voor het volgende:

• Processor speed
• vMEM
• pMEM
• IO
• IOPS
• Processes
• Inode

Op hun website: https://www.cloudlinux.com/index.php/lve-manager staat een stukje naar onder alle delen beschreven.

Voor nu komt het erop neer dat je pMEM kan instellen, dit staat gelijk aan het aan de totale server ram dat gebruikt mag worden, daarnaast is er natuurlijk PHP memory in te stellen. Wat dus de problemen met te grote PHP programma's kilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
SupaHotFire schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:06:
[...]

Dat is deels niet waar. De website zelf wordt niet trager, maar wordt gestopt zodra er teveel wordt gebruikt.
Zolang het niet over de limiet heen gaat, werkt het even snel als een website zonder LVE.
Ik keek naar de SPEED parameter. Een functie die een harde limiet zet op de cputijd, voorkomt niet dat een enkele website alle andere websites beïnvloedt totdat die limiet is bereikt.

CFS doet precies wat de TS wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Is scaleway niet wat je zoekt?? Een vps++ als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Al eens gekeken naar Antagonist? Die bieden webhosting aan maar dan met dedicated containers zodat anderen jouw omgeving niet kunnen beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-10 16:15

jurroen

Security en privacy geek

Antagonist gebruikt volgens mij ook CloudLinux met LVE. Dan zou TS 20-30 accounts moeten afnemen.

CloudLinux/LVE/CageFS/HardenedPHP is een optie inderdaad, of jails (FreeBSD/HardenedBSD). Vast ook met Docker iets mogelijk, maar geen ervaring mee.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
jurroen schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 23:54:
Antagonist gebruikt volgens mij ook CloudLinux met LVE. Dan zou TS 20-30 accounts moeten afnemen.

CloudLinux/LVE/CageFS/HardenedPHP is een optie inderdaad, of jails (FreeBSD/HardenedBSD). Vast ook met Docker iets mogelijk, maar geen ervaring mee.
Inderdaad een aantal accounts, of een resellers pack. Of zelf een inschatting maken en op basis daarvan "Unlimited" account aanschaffen.

Het onzorgt je wel, je bent alleen nog bezig met de site zelf ipv het onderliggende OS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

dev000 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:10:
Daar heb jij toch controle over?
As in, je klant kan toch niet zomaar "foute websites" of "foute plugins" installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Maar zoek je nu iets van 25 euro per maand om 30 wordpress sites te stallen?
Ik snap even de drang naar zo'n lage prijs niet helemaal als je klanten (30x25) euro per maand betalen.
Ik zou dan gewoon wat meer geld uittrekken en een deftige oplossing kopen.

Ik zit zelf bij Neostrada en bevalt mij erg goed, maar geen idee hoe dat werkt met 30 sites.
https://www.neostrada.nl/reseller-hosting.html

[ Voor 21% gewijzigd door Ernemmer op 27-06-2019 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:53
Je bent op zoek naar container hosting. Er zijn tal van bedrijven die dat aanbieden, zoals Antagonist, Cyberfusion, etc. Heel kort door de bocht gaande betekent dat, dat elke account in een eigen container draait waardoor accounts nooit last van elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Nogmaals, ik denk niet dat TS op zoek is naar containerhosting zoals Neostrada, Antagonist, enz. dat aanbieden. Een goede scheduler levert meer voordelen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 13:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Azure van Microsoft bied hier ook mooie oplossing voor:

https://azure.microsoft.c...s-site-on-azure-websites/

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:53
De oplossing van @GlowMouse en @Falcon zijn prima. Maar gezien het budget van de TS denk ik niet dat dat haalbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door dvdheiden op 27-06-2019 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

dvdheiden schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:20:
De oplossing van @GlowMouse en @Falcon zijn prima. Maar gezien het budget van de TS denk ik niet dat dat haalbaar is.
Ik denk uberhaupt dat het budget van TS niet haalbaar is met de wensen en eisen die nu gesteld zijn.
Maar het is mij nog steeds niet duidelijk *wat* voor dienst TS nu precies verkoopt aan zijn klanten.

Ergens heb ik het gevoel dat TS zijn eisen bij moet stellen en/of zijn budget moet vergroten.
Sowieso denk ik dat het goed is een goed na te denken over wat het probleem nu werkelijk is een niet meteen in oplossingen te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyIT
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-05-2021
*knip*. Schoolopdrachten op deze manier horen hier niet thuis.

[ Voor 82% gewijzigd door rens-br op 16-02-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eh, GoT is er niet om je te helpen met school :)
Maar om je een duwtje in de goede richting te geven: ga eens bij de cloudproviders kijken en sla aan het rekenen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verder zullen we dit topic maar laten rusten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.