Spotify streamen werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:09
Hoi!

Allereerst excuses als ik dit in het verkeerde gedeelte post, maar volgens mij zit ik wel goed :)

Als ik muziek wil streamen vanaf mijn telefoon naar de Chromecast welke in HDMI ingang 2 van mijn tv zit, dan gaat deze voor 2 seconden naar deze ingang alvorens automatisch weer terug te gaan naar HDMI ingang 1 waarop mijn Denon receiver zit aangesloten. Met voor zover ik geprobeerd heb geen enkele instelling van de tv of receiver krijg ik het voor elkaar dat de tv op ingang HDMI 2 blijft staan.

Als ik de Ziggo mediabox Next uitschakel middels het knopje op de achterkant, dan blijft deze wel correct op HDMI 2 staan. Je zou zeggen, schakel voordat je muziek gaat luisteren even de Next uit, echter koppelt deze automatisch de afstandsbediening aan je apparatuur. Dus als ik de Next uitschakel gaat alles ook uit :+

...

Relevante software en hardware die ik gebruik

TV = LG 47LM660S-ZA
Receiver = Denon AVR1713
Ziggo mediabox Next
Google Chromecast
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.

Naar mijn idee alles al, maar ik kom er maar niet uit.

Als er nog vragen zijn, of als er iets onduidelijk is laat het maar horen. Ik kan mij voorstellen dat dit een beetje vaag klinkt, maar ik heb het naar mijn beste kunnen proberen uit te leggen :)

Edit : Heb net dit nog gevonden en dit komt aardig overeen met mijn probeem.. http://www.chromecast-inf...n-bij-starten-chromecast/

[ Voor 6% gewijzigd door dropkikker op 26-06-2019 13:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38
Waarom de chromecast niet aansluiten op de denon dan? En dan je denon switchen naar het juiste kanaal op je versterker bv TV of iets dergelijks. Dan heeft je TV alleen HDMI 1 in gebruik en wissel je op de denon tussen de apparaten.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Ik heb dit net geprobeerd maar helaas zonder succes, hij blijft ook nu de tv ingang kiezen.

Ik heb het als volgt aangesloten :

De Denon heeft 4 ingangen :

HDMI 1 = Mediabox Next
HDMI 2 = Xbox one
HDMI 3 = Chromecast

De HDMI output gaat dan naar de LG televisie.

Het lijkt wel alsof de mediabox alles overruled :?
Joenino schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:53:
Waarom de chromecast niet aansluiten op de denon dan? En dan je denon switchen naar het juiste kanaal op je versterker bv TV of iets dergelijks. Dan heeft je TV alleen HDMI 1 in gebruik en wissel je op de denon tussen de apparaten.
Net via mijn afstandsbediening, de Harmony One de mediabox Next uit kunnen schakelen, de Denon schakelt zichzelf dan ook gelijk uit. Maar deze kan ik dan wel weer inschakelen zonder dat de Next aangaat. Op die manier kan ik wel streamen en blijft hij op de correcte ingang, maar dat is een bout oplossing natuurlijk :+

[ Voor 19% gewijzigd door dropkikker op 26-06-2019 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38
Wat heb je nou aangesloten staan op de monitor out dan? De kabel vanaf je versterker naar je tv? Want als je de denon wisselt naar de 3e HDMI moet hij daar op blijven staan en niet omspringen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dropkikker
Op de out gaat een HDMI kabel naar de tv toe inderdaad, maar ik ben er denk ik al achter.. Het blijkt dat de Next dit veroorzaakt, een oplossing zou een CEC killer zijn welke je in de receiver drukt op de plek van de HDMI van de Next :)
Joenino schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:19:
Wat heb je nou aangesloten staan op de monitor out dan? De kabel vanaf je versterker naar je tv? Want als je de denon wisselt naar de 3e HDMI moet hij daar op blijven staan en niet omspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sowieso, álles op je versterker aansluiten en alleen de versterker op de tv.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 16:37
Cec van de Telenet TV-box was ook zo super agressief in het begin. Zelfde toestel, ander jasje als die Ziggo Horizon next.

Dat ding gaf hier in begin problemen met een PS4 die helemaal het noorden kwijt was als de hmdi kabel in stak op de box, of ie nu in standby stond of niet.

Ik ben toen gaan klagen bij Telenet en enkele maanden en 2 software updates later draait alles als een zonnetje. Ik had in tussentijd cec maar uitgezet op mijn receiver, want op de TV-box gaat dat blijkbaar niet...

Ik zou dus aanraden Ziggo te stalken tot er een oplossing komt :9
Pagina: 1