Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgraden high-end build. Worth it?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerLuke
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-11 18:49
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game vooral en multitask ondertussen veel. high end games en ondertussen netflix, discord en verschillende andere programma's is normaal. Ik speel ook wat oudere games waar single core performance geloof ik erg belangrijk is. Zoals Arma 3. Daarnaast edit ik regelmatig video's. Ik heb recent een 2080ti aangeschaft en wil graag het hele systeem up to date brengen. Daarnaast is 1TB storage ook niet genoeg.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1.500,-? voor de upgrade, max.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-6700K Boxed€ 290,70€ 290,70
1MoederbordenAsus Z170 PRO GAMING€ 98,-€ 98,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio€ 1.257,19€ 1.257,19
1BehuizingenNZXT S340 Zwart€ 144,01€ 144,01
1MonitorenAcer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart€ 551,65€ 551,65
1MonitorenDell UltraSharp U2518D Zwart€ 295,-€ 295,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit€ 161,95€ 161,95
1ProcessorkoelingScythe Mugen 4 PCGH Edition€ 87,55€ 87,55
1ToetsenbordenLogitech G513 Romer-G Tactile (US) Zwart€ 139,-€ 139,-
1MuizenLogitech Pro Wireless€ 118,99€ 118,99
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 71,50€ 71,50
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 109,90€ 109,90
1Solid state drivesCrucial MX200 2,5" 500GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX300 2,5" 525GB€ 145,90€ 145,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.471,34

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe M.2 SSD? Heb hier niet veel verstand van maar wil graag een nieuwe 1TB SSD, Vinden jullie dat een M.2 het waard is of is dat een neglectable performance boost? Daarnaast heb ik een nieuwe CPU nodig en RAM. Wellicht een nieuwe case en CPU cooler. Edit: En natuurlijk een nieuw moederbord.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel heb ik altijd fijn gevonden. Maar ik ben geen die-hard fanboy en heb gehoord dat Zen 2 erg promising is. Daarnaast is deze case van NZXT ook wel chill.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minder hitte is misschien fijn, wellicht is Zen 2 dus beter?

Ga je overklokken?
Mijn huidige systeem is ook overclocked.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb niet zoveel verstand van M.2, de nieuwe Ryzen CPU's en RAM. Wat moet ik kiezen? Heb bijvoorbeeld gehoord dat Ryzen erg benefit van betere RAM? Denken jullie dat de upgrade van RAM, ssd en CPU een mooie boost oplevert? Of zal ik een jaartje wachten?

Alle reacties

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
TweakerLuke schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:14:
Wat verwacht je van ons?
Ik heb niet zoveel verstand van M.2, de nieuwe Ryzen CPU's en RAM. Wat moet ik kiezen? Heb bijvoorbeeld gehoord dat Ryzen erg benefit van betere RAM? Denken jullie dat de upgrade van RAM, ssd en CPU een mooie boost oplevert? Of zal ik een jaartje wachten?
Zeker vooral met video editten ga je er veel van merken. Minimaal een 6 core en wil je voor zeker gaan zal ik je een 8core aanraden, omdat je ook veel multitask. Als je wilt gamen met shadowplay aan, discord ernaast en een browser op je tweede scherm, dan geld de regel hoe meer cores hoe beter ;-)

Omdat je oude spellen speelt is single core performance erg belangrijk. Wat AMD tegenwoordig goed op orde heeft en met Zen 2 de single core performance ongeveer even snel is als bij Intel alleen als extra heb je ook nog is snel geheugen bij default en meer cores/threads. DDR4 3200mhz is de default bij Zen 2 processors. Snel geheugen houden oude spellen ook van zoals WoW en Arma 3.

Als ik jou was zou ik nog even wachten tot 07-07-19 en een Ryzen 7 3800x aanschaffen in combinatie met 16GB 3200mhz geheugen. Eventueel kan je de processor nog verder overclocken als je een X470 of (X570?) chipset op je moederbord heb, maar dat is niet persee nodig. Wel makkelijk

• TweakerLuke
Glamourt schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:11:
[...]

Zeker vooral met video editten ga je er veel van merken. Minimaal een 6 core en wil je voor zeker gaan zal ik je een 8core aanraden, omdat je ook veel multitask. Als je wilt gamen met shadowplay aan, discord ernaast en een browser op je tweede scherm, dan geld de regel hoe meer cores hoe beter ;-)

Omdat je oude spellen speelt is single core performance erg belangrijk. Wat AMD tegenwoordig goed op orde heeft en met Zen 2 de single core performance ongeveer even snel is als bij Intel alleen als extra heb je ook nog is snel geheugen bij default en meer cores/threads. DDR4 3200mhz is de default bij Zen 2 processors. Snel geheugen houden oude spellen ook van zoals WoW en Arma 3.

Als ik jou was zou ik nog even wachten tot 07-07-19 en een Ryzen 7 3800x aanschaffen in combinatie met 16GB 3200mhz geheugen. Eventueel kan je de processor nog verder overclocken als je een X chipset op je moederbord heb, maar dat is niet persee nodig. Wel makkelijk
Dan heb ik ook een nieuw moederbord nodig neem ik aan? Verder klinkt het wel goed. Ik heb naast mijn games idd altijd veel open staan.

• Glamourt
Ja je hebt een moederbord met een AM4 socket nodig. Ze zijn nu op dit draadje [BBG] Juli Mainstream game pc bezig om de Bestbuy guide van Juli voor desktops samen te stellen. Je kan dat moederbord pakken:

pricewatch: ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4

• TweakerLuke
Glamourt schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:21:
Ja je hebt een moederbord met een AM4 socket nodig. Ze zijn nu op dit draadje [BBG] Juli Mainstream game pc bezig om de Bestbuy guide van Juli voor desktops samen te stellen. Je kan dat moederbord pakken:

pricewatch: ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4

• cpt0bvi0us1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-12-2022
Ikzelf heb recentelijk een ryzen 7 2700 gekocht van AMD. Sinds lang ook weer overgeschakeld van intel naar AMD en moet zeggen ik ben er zeer tevreden over.

Als je nog wat kan wachten zou ik wachten op de nieuwe 3000 reeks processors & daar de tests wat van afwachten. Op de tests die zo nu & dan verschijnen zien die er veel belovend uit. Ik geloof zelfs dat ik ergens gelezen heb dat de nieuwe ryzen 7 12 of 16 cores ging hebben. Zou dus ruim voldoende moeten zijn voor al je taken.

• TweakerLuke
cpt0bvi0us1 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:38:
Ikzelf heb recentelijk een ryzen 7 2700 gekocht van AMD. Sinds lang ook weer overgeschakeld van intel naar AMD en moet zeggen ik ben er zeer tevreden over.

Als je nog wat kan wachten zou ik wachten op de nieuwe 3000 reeks processors & daar de tests wat van afwachten. Op de tests die zo nu & dan verschijnen zien die er veel belovend uit. Ik geloof zelfs dat ik ergens gelezen heb dat de nieuwe ryzen 7 12 of 16 cores ging hebben. Zou dus ruim voldoende moeten zijn voor al je taken.
Ik ga idd zeker wachten op de nieuwe reeks van AMD. Als ik dan toch voor AMD ga. Wellicht gaat intel nog meer pricecuts doen?

• Glamourt
Geen idee, het lijkt mij niet. Als je kijkt naar de prijsontwikkeling van hun cpu's over de hele breedte.
Ze gaan eerder omhoog met de prijs ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door Glamourt op 26-06-2019 15:32 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Glamourt schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:31:
Geen idee, het lijkt mij niet. Als je kijkt naar de prijsontwikkeling van hun cpu's over de hele breedte.
Ze gaan eerder omhoog met de prijs ;-)
nieuws: Digitimes: Intel gaat prijzen desktopprocessors met 10 tot 15 procent verlagen

🖥️ | 🚗

• Glamourt
TS kan dan ook voor een Intel variant gaan, als de processor maar 8cores heeft ;-)

Dan is het een kwestie van kijken of het kwa prijs kwaliteit meer te bieden heeft als een Zen3 processor met 8cores. Maar dat zien we pas over een krappe 2 weken.

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:44
Aangezien het nog niet genoemd is: M.2 is alleen snel als deze SSD NVME heeft en werkt via PCIE. Anders zijn deze net zo snel als hun SATA broertjes. Een M.2 NVME drive voor puur gamen hoeft niet perse als vlotter te worden ervaren.

• TweakerLuke
Luckei schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:10:
Aangezien het nog niet genoemd is: M.2 is alleen snel als deze SSD NVME heeft en werkt via PCIE. Anders zijn deze net zo snel als hun SATA broertjes. Een M.2 NVME drive voor puur gamen hoeft niet perse als vlotter te worden ervaren.
Ah dat is wel fijn om te weten idd! Waarin is de NVME vooral beter dan? Ik was van plan mijn OS daarop te zetten in ieder geval. Al heb ik geen idee of de OS verplaatsen zo makkelijk is.

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:44
TweakerLuke schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:57:
[...]

Ah dat is wel fijn om te weten idd! Waarin is de NVME vooral beter dan? Ik was van plan mijn OS daarop te zetten in ieder geval. Al heb ik geen idee of de OS verplaatsen zo makkelijk is.
Ter leering ende vermaeck, beetje oud maar tegenwoordig nog niet veel anders. NVME is beter met grote bestanden, voor algemeen Windows en gamen doet het vrij weinig tot niks.

OS verplaatsen is absoluut af te raden, beter is altijd om een met een verse installatie opnieuw te beginnen.
Pagina: 1