Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game vooral en multitask ondertussen veel. high end games en ondertussen netflix, discord en verschillende andere programma's is normaal. Ik speel ook wat oudere games waar single core performance geloof ik erg belangrijk is. Zoals Arma 3. Daarnaast edit ik regelmatig video's. Ik heb recent een 2080ti aangeschaft en wil graag het hele systeem up to date brengen. Daarnaast is 1TB storage ook niet genoeg.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1.500,-? voor de upgrade, max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe M.2 SSD? Heb hier niet veel verstand van maar wil graag een nieuwe 1TB SSD, Vinden jullie dat een M.2 het waard is of is dat een neglectable performance boost? Daarnaast heb ik een nieuwe CPU nodig en RAM. Wellicht een nieuwe case en CPU cooler. Edit: En natuurlijk een nieuw moederbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel heb ik altijd fijn gevonden. Maar ik ben geen die-hard fanboy en heb gehoord dat Zen 2 erg promising is. Daarnaast is deze case van NZXT ook wel chill.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minder hitte is misschien fijn, wellicht is Zen 2 dus beter?
Ga je overklokken?
Mijn huidige systeem is ook overclocked.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb niet zoveel verstand van M.2, de nieuwe Ryzen CPU's en RAM. Wat moet ik kiezen? Heb bijvoorbeeld gehoord dat Ryzen erg benefit van betere RAM? Denken jullie dat de upgrade van RAM, ssd en CPU een mooie boost oplevert? Of zal ik een jaartje wachten?
Ik game vooral en multitask ondertussen veel. high end games en ondertussen netflix, discord en verschillende andere programma's is normaal. Ik speel ook wat oudere games waar single core performance geloof ik erg belangrijk is. Zoals Arma 3. Daarnaast edit ik regelmatig video's. Ik heb recent een 2080ti aangeschaft en wil graag het hele systeem up to date brengen. Daarnaast is 1TB storage ook niet genoeg.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1.500,-? voor de upgrade, max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-6700K Boxed | € 290,70 | € 290,70 |
| 1 | Moederborden | Asus Z170 PRO GAMING | € 98,- | € 98,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio | € 1.257,19 | € 1.257,19 |
| 1 | Behuizingen | NZXT S340 Zwart | € 144,01 | € 144,01 |
| 1 | Monitoren | Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart | € 551,65 | € 551,65 |
| 1 | Monitoren | Dell UltraSharp U2518D Zwart | € 295,- | € 295,- |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit | € 161,95 | € 161,95 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 87,55 | € 87,55 |
| 1 | Toetsenborden | Logitech G513 Romer-G Tactile (US) Zwart | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Muizen | Logitech Pro Wireless | € 118,99 | € 118,99 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX200 2,5" 500GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 145,90 | € 145,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.471,34 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe M.2 SSD? Heb hier niet veel verstand van maar wil graag een nieuwe 1TB SSD, Vinden jullie dat een M.2 het waard is of is dat een neglectable performance boost? Daarnaast heb ik een nieuwe CPU nodig en RAM. Wellicht een nieuwe case en CPU cooler. Edit: En natuurlijk een nieuw moederbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel heb ik altijd fijn gevonden. Maar ik ben geen die-hard fanboy en heb gehoord dat Zen 2 erg promising is. Daarnaast is deze case van NZXT ook wel chill.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minder hitte is misschien fijn, wellicht is Zen 2 dus beter?
Ga je overklokken?
Mijn huidige systeem is ook overclocked.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb niet zoveel verstand van M.2, de nieuwe Ryzen CPU's en RAM. Wat moet ik kiezen? Heb bijvoorbeeld gehoord dat Ryzen erg benefit van betere RAM? Denken jullie dat de upgrade van RAM, ssd en CPU een mooie boost oplevert? Of zal ik een jaartje wachten?