Upgrade huidig beestje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Mijn huidige pc doet het op game gebied uitstekend voor me. Nu ben ik echter enkele weken geleden begonnen met streamen, plus ik wil van mijn stream compilatie video's gaan editen en op youtube gooien.
Ik merk tijdens het streamen dat mijn pc echt vol aan de bak moet. Nu Ryzen 3000 eraan komt leek het me een mooi moment om te upgraden.
Ik zou dus een nieuw moederbord, nieuwe CPU en nieuw RAM willen gaan aanschaffen.
Hopelijk kan mijn pc het streamen zo beter handelen en gaat straks het video-editten etc ook lekker snel en soepel.

Nou is de vraag, heeft dit upgraden zin, wordt mijn pc hier veel beter van? Moet ik AMD nemen of toch een andere intel processor?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik had in gedachte om hier ca 600 euro voor uit te trekken. Ietsjes meer is geen probleem, zolang de prestaties dan maar te verantwoorden zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Ik rock dus nu een intel processor, maar het aantal cores/threads dat ik bij AMD kan krijgen (voor een stuk minder geld) zijn volgens mij veel beter. Ik neig dus naar een ryzen 3000 processor.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Dit is mijn huidige setup:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-7700K Boxed€ 379,-€ 379,-
1MoederbordenMSI Z270 Gaming Pro Carbon€ 149,20€ 149,20
1VideokaartenGigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenNZXT H700i Zwart€ 169,90€ 169,90
1MonitorenAcer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart€ 381,65€ 381,65
1CasemoddingNZXT Hue+ Black€ 53,40€ 53,40
1WaterkoelingNZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 133,99€ 133,99
1VentilatorenNZXT Aer RGB120 Triple Pack€ 0,-€ 0,-
1VentilatorenNZXT Aer RGB140 Triple Pack€ 64,95€ 64,95
1ToetsenbordenCorsair Gaming K70 RGB Rapidfire (Qwerty US)€ 178,99€ 178,99
1MuizenRazer Deathadder Elite - Zwart€ 59,-€ 59,-
1Geheugen internCrucial CT2K8G4DFD8213€ 0,-€ 0,-
1Gaming headsetsKingston HyperX Cloud II Gun metal€ 87,90€ 87,90
1VoedingenSeasonic Focus Plus 650 Gold€ 92,99€ 92,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.750,97

Ik hoop dat ik hier wat nuttige info/tips kan krijgen over een eventuele upgrade.
Ik lees namelijk ook van mensen die zeggen ''ben je gek?!'' je hebt nog een meer dan prima pc staan. Anderen zeggen weer dat de extra cores/threads en sneller RAM me zeker veel gaan helpen met streamen en video-editten.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik lees nergens een meting die op problemen / bottlenecks duidt. Je PC doet het goed. Klaar.
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Of je moet eens meer info geven; wat je precies doet, wanneer, hoeveel tegelijk, wat de load van je componenten is, etc. etc. etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zonde om te upgraden, set kan nog prima mee. Ik was ook zo gek om van 7700K dit jaar naar 9700K te gaan
(1080naar 2080) aangezien jij al 1080Ti hebt....

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 26-06-2019 10:29 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.