Blaffende hond in de buurt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik zit met een heel irritant probleem. In de buurt waar ik woon woont iemand met een hond die vanaf 6 uur s'ochtends bezig is met blaffen en daar ook niet mee ophoudt. Soms houdt die 5 minuten zijn mond, waarna die weer vrolijk verder gaat. Ik heb eerst met de buurtapp gevraagd wie zijn hond dat was en of die hem misschien kon terugfluiten. Ik kreeg te horen dat dit een bekend probleem was en dat ik er maar mee moet leren leven. Daar ben ik dus niet zo van. Ten eerste is een constant blaffende hond niet gezond, en ten tweede moet die hond gewoon zijn mond houden. Dus ik ben zijn baasje op gaan zoeken, maar die heeft volledige schijt aan iedereen. Was geen normaal gesprek mee aan te knopen, waarna ik de reactie die ik op de buurtapp had gekregen wel volledig verklaard.

Vanochtend was het weer raak, en na een slechte nachtrust kan ik daar ontzettend boos om worden. Ik vroeg me dus af wat de mogelijkheden zijn in deze. Ik woon zelf in een huurhuis, maar ik weet niet of het baasje ook in een huurhuis woont. Het station van de buurtbewoners en met de eigenaar een oplossing vinden zijn we al voorbij, en het lijkt erop dat ook overheidsinstanties hierop los laten vrij weinig zin heeft door de reacties van mijn buurtgenoten.

*snip* Doe maar niet...

Heeft iemand hier misschien ervaring mee n/of een oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 26-06-2019 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 13:45
In België is dit onderdeel van de wet op geluidsoverlast, en niet enkel 's nachts !. Je zou denk ik perfect de wijkagent van de politie kunnen aanspreken die dan kan bemiddelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:59
*snip* dat zijn niet de suggesties waar we op zitten te wachten.

[ Voor 82% gewijzigd door Señor Sjon op 26-06-2019 11:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 13:46

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Wat is dierenoverlast?

Als de hond van de buren ’s nachts maar blijft doorblaffen kunt u dit met uw buren bespreken. Helpt dit niet, bel dan de politie via 0900-8844.
https://www.politie.nl/th...tle-wat-is-dierenoverlast

Edit: in 10 seconde gevonden via google..

[ Voor 7% gewijzigd door Lawwie op 26-06-2019 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Meten = weten.

Ga (helaas) eerst maar eens een week of wat bijhouden wanneer de hond blaft, begintijd/eindtijd. Indien mogelijk (maar lastig met consumentenapparatuur) een dB-meting met opname doen.

Na 2 weken alle bewijs inleveren bij gemeente & politie. En doorgaan met bijhouden. En na 2 weken weer alles inleveren.

Honden zijn africhtbaar en vallen als dusdanig onder controleerbare overlast. Controleerbare overlast valt onder de hinderwet en gemeentelijke invulling hiervan. Uiteindelijk (lang traject) sleep jij de gemeente voor de rechter. Die moet dan de eigenaar aanspreken. Etc...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 13:53
https://www.rijksoverheid...ik-doen-bij-burenoverlast

Regels van geluid overlast opzoeken van je gemeente en spelen via de officiele loketten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:27

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

*snip* Nee, ook niet.

[ Voor 87% gewijzigd door Señor Sjon op 26-06-2019 11:06 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-06 13:19

Tazzios

..

Aanvullend op @MAX3400 en @Erazher
En in de buurtapp de instructies plaatsen en vragen of meer mensen dit willen gaan bijhouden en melden.

[ Voor 5% gewijzigd door Tazzios op 26-06-2019 10:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Laatst online: 23:52
Als hondenbezitter zijnde vind ik het mijn verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat mijn hond geen overlast veroorzaakt.
Helaas denkt niet iedere hondenbezitter daar hetzelfde over.

Bij overlast kan je naar de gemeente of de politie gaan.

Denk je dat het welzijn van de hond in gevaar is dan kan je de dierenpolitie (114) of de dierenbescherming inschakelen.

*snip* reageer er liever niet op.

[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 26-06-2019 11:07 ]

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:35
Ben zelf honden-eigenaar maar zou me hier ook enorm aan storen en dit kan natuurlijk niet... De eerste stap heb je gezet, spreken met de eigenaar, maar als die daar niets mee wil doen komt inderdaad de volgende stap. Melden als overlast bij politie.

Als het echt zo consequent en constant is als je zegt moet dit ook voor hen makkelijk te constateren zijn.

Is de eigenaar veel van huis wanneer de hond blaft? (Als in, gaat hij naar zijn werk en gaat de hond in die tijd los?).

De hond kan er inderdaad niets aan doen, dus doe alsjeblieft niets via/met dat dier, waarschijnlijk doet de hond dit ook niet voor de lol.

(Onze hond had bijvoorbeeld last van 'verlatingsangt' waardoor deze blafte als we weggingen, hard aan gewerkt en ook de buren laten weten dat we er druk mee bezig waren en alsjeblieft langs te komen als ze last hadden. Het gaat nu prima gelukkig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 28-06 13:19

Tazzios

..

De laatste alinea is gewoon een stukje, te begrijpen, frustratie van de TS doordat het lastig is grip op deze situatie te krijgen hij heeft tenslotte niet voor niets een topic geopend. Waarbij er zelfs al een nuance wordt gegeven dat hij het van zichzelf ook een zielige actie zou vinden,dus:
Laten we de TS helpen met tips om dit via de officiele route op te lossen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-06 08:38
De hond wordt waarschijnlijk om 6 uur al in de tuin gezet, omdat het baasje geen zin heeft om met hem de dealen of het baasje gaat naar z'n werk.

Genoeg oplossingen denkbaar, maar de hond iets aandoen is er geen van. Er is 1 verantwoordelijke en dat is de faalhaas van een baas. Te triest dit.

Blijkbaar blafte onze hond ook als ik hem in de tuin deed als we weg gingen. Nooit in de gaten, omdat we weg zijn en ik dacht dat ik hem er een plezier mee deed (tuin van 18x8).

Buurtbewoner komt aan de deur om het te melden. Prima, bedankt voor jouw bericht want anders kom ik er nooit achter. Daarna nooit meer alleen buiten gedaan en problemen dus voorbij.

[ Voor 38% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-06-2019 10:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-06 23:43
Modbreak:Suggesties om de hond en/of het baasje iets aan te doen in de ruimste zin van het woord zijn uit den boze.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Als de hond iedere dag zo vroeg in de tuin gezet wordt; dan moet de baas iedere ochtend lekker vroeg op....

...en het baasje moet dan waarschijnlijk iedere avond redelijk op tijd naar bed... dus wat let jou en je buurtgenoten om 's avonds de favor te returnen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 08:18
Zoveel constructieve reacties...
Als er 1 ding zeker is: met toko's ruzie zoeken draait altijd tegen jou. Ze zijn er veel beter in, dus begin er niet aan...

De enige optie die je nog hebt is consequent de wijkagent bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@sassymousasi Ga in gesprek met wijkagent cq buurtcoach, als het echt zo erg is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Zoals hierboven al meerdere malen wordt aangegeven is het beste om contact op te nemen met evt. de wijkagent of met de gemeente.

Wel zal ik als tip willen geven, neem het geluid op en noteer de tijden. Meten = weten.

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat! Recent nog zelf gedaan, de politie schrijft het sowieso op en als er eentje in de buurt is gaat ie langs. Daarna geen last meer van gehad. Bij die buren bel ik overigens niet meer aan nadat ik 's-nachts om 3 uur daar een keer van de deur weg werd gelachen ... |:(

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Zijn het huurwoningen waar jij en die buurman in wonen? Dan zou je ook eens kunnen aankloppen bij de woningstichting. Die hebben voor geluidsoverlast vaak ook nog wel regeling. Vaak meestal in de voorwaarden bij het huurcontract dat je geen overlast mag veroorzaken. In extreme gevallen kan dat zelfs tot uit huis plaatsing leiden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:34
Zeror schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:34:
Zijn het huurwoningen waar jij en die buurman in wonen? Dan zou je ook eens kunnen aankloppen bij de woningstichting. Die hebben voor geluidsoverlast vaak ook nog wel regeling. Vaak meestal in de voorwaarden bij het huurcontract dat je geen overlast mag veroorzaken. In extreme gevallen kan dat zelfs tot uit huis plaatsing leiden.
Bij koopwoningen is er vaak ook wel wat geregeld in de modelreglement van de VVE. Is wel een lang (en zwaar) traject, maar er zijn mogelijkheden!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-06 06:22
Ik zou hier heel weinig energie is steken.

Ik woon zelf in een drukke stadsbuurt met veel studenten en mensen met andere leefritmes dan ikzelf. Wekelijks wel een feestje of ander druk gedoe te horen. Ook een tijdje overlast van eenden (!!) van een paar huizen verderop gehad.
Ik heb een setje goeie oordoppen voor als ik last van heb.

Sneu voor die hond dattie blijkbaar elke dag zo gestressed raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-06 13:18
vooral met meerdere mensen gaan klagen bij woningbouw/politie heeft meer zin dan waneer je alleen gaat, de kans is wel dat hij je voortaan nooit meer aankijkt. maar maak je borst nat voor een lange weg of laat het links liggen/ doe er helemaal niks mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Niks mee doen, vind ik een slecht advies. Daarmee wint die buurman, die zich niet aan de regels houd. Precies wat hij wil en tenslotte is het probleem niet opgelost. Met al je buren gezamenlijk iets doen, bereik je wel iets mee.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

miciel schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:51:
vooral met meerdere mensen gaan klagen bij woningbouw/politie heeft meer zin dan waneer je alleen gaat, de kans is wel dat hij je voortaan nooit meer aankijkt. maar maak je borst nat voor een lange weg of laat het links liggen/ doe er helemaal niks mee.
Die gaan/kunnen uiteindelijk ook niks doen, is mijn ervaring. Uiteindelijk is je enige optie een dossier opbouwen bij bovengenoemde en daarmee naar de rechter stappen. Maar ook dat heeft weinig positief uitzicht kan ik je vertellen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 26-06-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-06 06:22
Zeror schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:08:
Niks mee doen, vind ik een slecht advies. Daarmee wint die buurman, die zich niet aan de regels houd. Precies wat hij wil en tenslotte is het probleem niet opgelost. Met al je buren gezamenlijk iets doen, bereik wel iets mee.
Probeer een beetje perspectief te houden. Het is een hond. Die blaft.
Geen energie in steken.

/edit
Veel moeite, voor weinig opbrengst. Ik zou het wel weten, maar jullie moeten vooral doen waar jullie je senang bij voelen.

[ Voor 13% gewijzigd door bas-r op 26-06-2019 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 13:46

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

bas-r schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:14:
[...]
Geen energie in steken.
Als dat dag in dag uit je nachtrust verstoord, waarom zou je dat met rust moeten laten. Bovendien een hond blaft niet, alleen wanneer er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:46
Hierboven is al duidelijk genoeg aangegeven dat suggesties om de hond en/of het baasje iets aan te doen in de ruimste zin van het woord uit den boze zijn.

[ Voor 73% gewijzigd door deepbass909 op 26-06-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

[...]

Geen energie in steken.
Om 6 uur 's ochtends zal de doorsnee APV daar anders over denken. De buurman zal niet de eerste zijn die zijn hond of haan gedwongen weg moet doen, omdat hij het beest structureel niet in toom kan houden in een woonwijk.

Zeker wel energie in steken, want hier kun je nog jaren last van hebben. Maar het is wel het beste om zoveel mogelijk omwonenden mee te krijgen. 1 klagende inwoner is vrij makkelijk te negeren, 10 klagende inwoners uit dezelfde straat leggen iets meer gewicht in de schaal (zeker als je de discussie in de publiciteit weet te krijgen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zeror schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:34:
Die hier in ieder geval niet, ze achten zich niet verantwoordelijk voor het gedrag van hun huurders. Verzoek tot terugdraaien huurverhoging is door huurcommissie afgewezen, dus daar hebben we ook niks aan :/ Meldpunt bij de gemeente heeft er ook niks mee gedaan en die figuren die zich voordien als agenten zijn nog nooit komen opdagen, tenzij de buren klachten verzinnen, dan staan ze er elke keer weer binnen 10 minuten...

Wooncorporatie heeft inmiddels aangegeven dat een van ons maar moet vertrekken.

(Note: Hier gaat het om heel wat meer dan alleen huisdierenoverlast :/ )

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 26-06-2019 12:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Meld dit met de buurt gewoon bij de politie, die stuurt dan vervolgens wel een wijkagent op de buurman af. Hoe meer klachten, hoe serieuzer de politie het zal aannemen. Die 'blafbek' van een hondeneigenaar luistert vast wel naar hun.... ;)

@vj_slof En als de buurman zich bedreigd voelt door de potige spierballen, en de politie komt bij jouw uit, wat dan? Gewoon niet voor eigen rechter spelen... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 26-06-2019 12:34 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01:22
Gebanned schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:14:
Als de hond iedere dag zo vroeg in de tuin gezet wordt; dan moet de baas iedere ochtend lekker vroeg op....

...en het baasje moet dan waarschijnlijk iedere avond redelijk op tijd naar bed... dus wat let jou en je buurtgenoten om 's avonds de favor te returnen. >:)
En wat heb je dan bereikt?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
*knip* quote het ook niet.

[ Voor 88% gewijzigd door deepbass909 op 26-06-2019 13:34 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Drardollan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:32:
[...]

En wat heb je dan bereikt?
Na een paar weken begrijpt de beste man de waarde van een rustige buurt waar je ongestoord je schoonheidsslaapje kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-06 10:48
Of de eigenaar van de hond nu huur of koop woont, voordat een instantie er echt iets aan kan doen moet er een dik genoeg dossier liggen.

wat je nu dus moet doen is met zoveel mogelijk buren dossier aan laten leggen.

Wat hier boven dus al staat: klagen. Bel de politie elke keer als je wakker wordt geblaft. Eerste keer kun je nog zeggen dat je onraad vreest oid. Ook even contact opnemen met je verhuurder, als het een woningbouwvereniging is grote kans dat het huis van de eigenaar ook van die vereniging is.

Nadat jij, samen met je buren, een half jaar geklaagd hebben, zullen de instanties ingrijpen.

Ja, het is een lang en vervelend traject, maar een hond wordt zo 12 jaar en zo lang wil je niet wakker geblaft worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
[...]

Ik heb een hond, en die blaft niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-06 12:56
Begin gewoon vanaf punt 0.

Ga bij hem langs of nodig hem uit voor een kopje koffie, of pot bier, en ga een gesprek me hem aan. Niet meteen in het offensieve schieten en zeggen dat die (piep)hond van hem z'n waffel moet houden, maar ga een normaal gesprek met hem aan. Vraag het eens aan hem waarom zijn hond zoveel blaft, misschien speelt hij wel 's ochtends en 's avonds veel met zijn hond en ziet hij zijn hond voor de rest van de dag niet en blaft hij daarom zo veel.

Mocht hij beginnen met je huid vol te schelden, kan je de politie alsnog bellen en kunnen ze meteen een dossier van hem laten aanmaken en kan jij hem aanklagen.

Want ik ben benieuwd waarom jij aangeeft dat er geen gesprek mee valt te knopen. Het ligt ook een beetje aan je houding tegenover iemand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-06 20:14
Readdy schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:09:
Want ik ben benieuwd waarom jij aangeeft dat er geen gesprek mee valt te knopen. Het ligt ook een beetje aan je houding tegenover iemand.
Sommige mensen die zijn gewoon hoe je ze ook benaderd niet mee te praten helaas!
Ik zeg niet dat het hier het geval hoeft te zijn (ik ken OP/zijn houding/hondeigenaar niet).

Maar soms kan je echt helemaal niks met de mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
mierenfokker schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:08:
[...]

Ik heb een hond, en die blaft niet :)
een zeehond zeker? 8)

mijn Cane Corso blaft ook weinig maar goed als die het doet zet ik hem wel op zijn plaats vaak doet die het als iemand de oprit op komt

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:44
Readdy schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:09:
[...]
Dit inderdaad.

Bij de buren was er soms ook urenlang een hond aan het blaffen wanneer zij aan het werk waren.
Heb er toen ook een keer aangebeld en aangegeven van: "Joh, misschien weten jullie het helemaal niet, maar jullie hondje begint met blaffen zodra jullie de straat uit rijden. Hij blijft dan urenlang blaffen en dat vind ik best zielig".

Ze gaven toen aan dat ze eerst twee hondjes hadden, maar eentje recentelijk was overleden. Daardoor voelde de ander zich alleen en ging blaffen omdat hij bang was. Dat verklaart een hoop en is begrijpelijk.
Ze hebben er toen wel wat aan gedaan (hond naar ouders/vrienden als ze aan het werk gingen meen ik) en heb de hond eigenlijk nauwelijks nog gehoord.

Het hoeft niet altijd gelijk SBS6-niveau met mr. Frank Visser te zijn qua communicatie met de buren :)

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 26-06-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

ThinkPadd schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:00:
[...]

Dit inderdaad.

Bij de buren was er soms ook urenlang een hond aan het blaffen wanneer zij aan het werk waren.
Heb er toen ook een keer aangebeld en aangegeven van: "Joh, misschien weten jullie het helemaal niet, maar jullie hondje begint met blaffen zodra jullie de straat uit rijden. Hij blijft dan urenlang blaffen en dat vind ik best zielig".

Ze gaven toen aan dat ze eerst twee hondjes hadden, maar eentje recentelijk was overleden. Daardoor voelde de ander zich alleen en ging blaffen omdat hij bang was. Dat verklaart een hoop en is begrijpelijk.
Ze hebben er toen wel wat aan gedaan (hond naar ouders/vrienden meen ik) en heb de hond eigenlijk nauwelijks nog gehoord.

Het hoeft niet altijd gelijk SBS6-niveau met mr. Frank Visser te zijn qua communicatie met de buren :)
Hmmm, als de rest van de buurt al aangeeft op de hoogte te zijn en "dat je er maar aan zult moeten wennen", is dat nou net niet de eerste vraag die in me opkomt. Ik vind het al heel wat dat de TS gewoon alsnog een poging heeft ondernomen en tot dezelfde conclusie kwam als de rest van de buurt.

Ik zou me niet focussen op trekken aan een dood paard. Je kunt beter je energie gebruiken om buurtbewoners (weer?) te mobiliseren om een grotere vuist te kunnen maken bij de instanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01:22
Gebanned schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:38:
[...]

Na een paar weken begrijpt de beste man de waarde van een rustige buurt waar je ongestoord je schoonheidsslaapje kan houden.
Na een paar weken zit je waarschijnlijk bij de tandarts om wat gebitsrestauratie te doen.

Zelf herrie gaan maken is nooit een oplossing. Zoiets los je op met praten, en als dat niet werkt schakel je een mediator of wijkagent in.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz134
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04-2022
Als ik je bericht zo lees is dit gewoon slechte opvoeding, zelf meerdere honden gehad die alleen maar blaften als iemand via de poort naar binnen kwam of als een enkele keer de deurbel ging wanneer ikzelf of iemand anders boven was.
Wat je denk ik het beste kan doen in deze situatie is nog een keer het baasje aanspreken en gewoon laten merken dat je er klaar mee bent of de hond houd zich stil of je maakt er een melding van voor geluidsoverlast.

ps: is het een kleine of grote hond ? Kleine hondje willen in mijn ervaring veel vaker blaffen dan grote.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-06 10:42
Hier bel ik gewoon de wijkagent die dan het baasje op zijn/haar plichten gaat wijzen. Is het daarna nog niet beter, kan je officieel klacht indienen.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:55

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Vind dat altijd lastig. Onze oude overburen hadden ook zo'n blaffert die maar door ging met blaffen. Dag in, dag uit. Wij hebben toen gekozen om er maar mee te leven. Die buren zijn jaren geleden verhuisd, gelukkig, denk je dan. De huidige overburen zijn echter 10x erger :+

Vrijwel iedere week, meerdere keren per week, uren achter elkaar met de bladblazer bezig. Bedrijfsmatige (zo'n ronde) stofzuiger die een takkeherrie maakt.. Klussen in z'n schuurtje tot laat in de avond.

De hele buurt is het er over eens dat het echt te belachelijk voor woorden is, maar wat doe je eraan? De beste man mag volgens de wet blijkbaar zo lang bladzuigen als dat er stroom door de kabel gaat, behalve in de nacht. Ik vind dit daarom wel een leuk topic om eens te volgen, ik heb er denk ik ook nog wel wat aan.

Edit: ik heb ook wel eens zo genoeg ervan gehad dat ik overwoog de politie te bellen, en ook al meerdere keren overwogen het geluid op te nemen en met 250W RMS urenlang door mijn raam te stampen, zelf de bladzuiger urenlang aan laten staan.. Maar ja, wat bereik je ermee? Mijn gedachte was dan altijd van "zo, dan merkt ie zelf eens hoe irritant het is", maar als die persoon dat (bladblazen/blaffen) irritant vond had hij er zelf wel wat aan gedaan. Heeft dus geen nut ben ik bang.

[ Voor 23% gewijzigd door Kuusj op 26-06-2019 15:35 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Laatst online: 23-06 08:18
Kuusj schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:31: maar als die persoon dat (bladblazen/blaffen) irritant vond had hij er zelf wel wat aan gedaan. Heeft dus geen nut ben ik bang.
Dit, plus dat je het de andere buren nog eens extra lastig maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-06 16:07
Drardollan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:38:
Zelf herrie gaan maken is nooit een oplossing.
Ben ik niet geheel met je eens. Bij volk dat 's avonds tot diep in de nacht herrie maakt is na een broeierige nacht 's ochtends vroeg beginnen met je straatwerk in je eigen tuin best wel eens een uitkomst om de nachten daarop weer rust te hebben. Je hoeft niet persé te treiteren, maar in plaats van om 10 uur 's ochtends grasmaaien, om 7 uur alvast de maaier pakken en dan beginnen met de striemer, helpt wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 25-06 10:51
ChojinZ schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:39:
[...]

Bij koopwoningen is er vaak ook wel wat geregeld in de modelreglement van de VVE. Is wel een lang (en zwaar) traject, maar er zijn mogelijkheden!
Hoe kom je erbij dat TS in een appartement woont en waar haal je vandaan dat dan die betreffende buurman in hetzelfde complex woont? Je haalt opeens een partij bij de situatie die misschien niet eens bestaat.

Mocht er inderdaad sprake zijn van een VvE, dan is er ook maar weinig wat die vereniging kan doen. Dit is iets voor gemeente (meldpunt overlast) en politie (wijkagent). Dossiervorming is wel erg belangrijk bj overlast zaken.

@sassymousasi succes, ik hoop echt voor je dat dit probleem snel wordt opgelost. Dit kan je woongenot enorm verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Gadgeteer schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:09:
[...]

Hoe kom je erbij dat TS in een appartement woont en waar haal je vandaan dat dan die betreffende buurman in hetzelfde complex woont? Je haalt opeens een partij bij de situatie die misschien niet eens bestaat.

Mocht er inderdaad sprake zijn van een VvE, dan is er ook maar weinig wat die vereniging kan doen. Dit is iets voor gemeente (meldpunt overlast) en politie (wijkagent). Dossiervorming is wel erg belangrijk bj overlast zaken.

@sassymousasi succes, ik hoop echt voor je dat dit probleem snel wordt opgelost. Dit kan je woongenot enorm verlagen.
Niet, maar daarom kan de info nog wel handig zijn voor andere lezers met een soort gelijk probleem. ;) Niks mis met wat aanvulling toch?
Gadgeteer schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:09:
[...]

Er zijn wel degelijk mogelijk heden voor een VVE. Dat het wel een lastig traject kan zijn heb ik al aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 25-06 10:51
ChojinZ schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:15:
[...]

Niet, maar daarom kan de info nog wel handig zijn voor andere lezers met een soort gelijk probleem. ;) Niks mis met wat aanvulling toch?

[...]

Er zijn wel degelijk mogelijk heden voor een VVE. Dat het wel een lastig traject kan zijn heb ik al aangegeven.
Ik ben bestuurslid van een VvE waar we toevallig met overlast te maken hebben gehad. Wij konden er iets mee omdat het overlast was door nalatigheid van een bewoner (en van daaruit schade bij andere bewoners). Voor geluidsoverlast geldt dat een gezonde VvE de bewoners beter doorstuurt naar de politie/gemeente.
Als bewoners wil je niet de juridische kosten uit de VvE pot laten betalen voor iets wat wettelijk gewoon geregeld is (overlast is verboden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Probeer in ieder geval het adres te achterhalen van deze persoon. Dat helpt als je de politie wilt bellen.

Structureel hondengeblaf is zeer irritant. En zielig voor de hond. Het getuigt van een slechte opvoeding en/of verwaarlozing.
Helaas is het véél te makkelijk om in het bezit te komen van een hond... Vaak genoeg blafkanonnen meegemaakt. Vaak doen de baasjes er iets aan, maar soms ook niet.

Probeer wat andere buurtbewoners zo ver te krijgen om óók te klagen. Als je de politie vaak genoeg belt, dan gaan ze zeker weten optreden.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Gadgeteer schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:28:
[...]

Ik ben bestuurslid van een VvE waar we toevallig met overlast te maken hebben gehad. Wij konden er iets mee omdat het overlast was door nalatigheid van een bewoner (en van daaruit schade bij andere bewoners). Voor geluidsoverlast geldt dat een gezonde VvE de bewoners beter doorstuurt naar de politie/gemeente.
Als bewoners wil je niet de juridische kosten uit de VvE pot laten betalen voor iets wat wettelijk gewoon geregeld is (overlast is verboden).
Maw. er zijn dus vanuit de VVE wel degelijk mogelijkheden (wat wenselijk is, is weer een ander verhaal)

Overigens ben ik in het verleden ook bestuurslid geweest en heb ik dezelfde situatie gezeten. Dossier opbouw voor de politie heeft bij ons geen zoden aan de dijk gezet want de politie deed er simpelweg niets mee. Ook niet toen er klappen vielen en de buurman met een kapmes de overige buren bedreigde.

In situatie's als deze zijn er meerdere paden te bewandelen. Soms werkt route A en soms werkt route B. Welke route het best werkt is van behoorlijk veel factoren afhankelijk.

Maargoed, dit gaat wel wat offtopic...

[ Voor 10% gewijzigd door ChojinZ op 26-06-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Elke dag naar de.politie bellen . Net zo lang tot ze gek van je worden en de dieren politie . Met een lange adem los je dit uit eindelijk wel op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Kuusj schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:31:
Vind dat altijd lastig. Onze oude overburen hadden ook zo'n blaffert die maar door ging met blaffen. Dag in, dag uit. Wij hebben toen gekozen om er maar mee te leven. Die buren zijn jaren geleden verhuisd, gelukkig, denk je dan. De huidige overburen zijn echter 10x erger :+

Vrijwel iedere week, meerdere keren per week, uren achter elkaar met de bladblazer bezig. Bedrijfsmatige (zo'n ronde) stofzuiger die een takkeherrie maakt.. Klussen in z'n schuurtje tot laat in de avond.

De hele buurt is het er over eens dat het echt te belachelijk voor woorden is, maar wat doe je eraan? De beste man mag volgens de wet blijkbaar zo lang bladzuigen als dat er stroom door de kabel gaat, behalve in de nacht. Ik vind dit daarom wel een leuk topic om eens te volgen, ik heb er denk ik ook nog wel wat aan.

Edit: ik heb ook wel eens zo genoeg ervan gehad dat ik overwoog de politie te bellen, en ook al meerdere keren overwogen het geluid op te nemen en met 250W RMS urenlang door mijn raam te stampen, zelf de bladzuiger urenlang aan laten staan.. Maar ja, wat bereik je ermee? Mijn gedachte was dan altijd van "zo, dan merkt ie zelf eens hoe irritant het is", maar als die persoon dat (bladblazen/blaffen) irritant vond had hij er zelf wel wat aan gedaan. Heeft dus geen nut ben ik bang.
tja dat is het probleem in dit land dat we hutje mutje bij elkaar wonen

mijn buurvrouw achter mij rookt 3 pakjes zware shag per week en dat is ook te horen als ze de mond open trekt >:) en ze past 4 dagen in de week op haar kleinkinderen die ook altijd lopen te gillen als ze er zijn

ik heb ook buren gehad die de hele dag thuis waren en dan in de avond gingen klussen leuk man 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 09:23
Tip, niet naar een Grieks eiland op vakantie gaan

[ Voor 5% gewijzigd door MarkHero op 27-06-2019 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:43
Heb ook een buurman met een nonstop blaffende hond.. ( hoor ik door mn headset heen ) politie langs gestuurd.. werkte 2 weken. Een bouwvakker die om 10 uur al gaat slapen, heel vervelend, maar vuur met vuur.. ben rond 11 rondjes gaan rijden met de motor, tot hijzelf bij mij kwam klagen.. goh, toen kon er ineens wel gesproken worden.. probleem opgelost keffer blijft binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-06 09:26

liberque

Vrijzinnig!

https://www.bitiba.nl/sho...eCiq7RoP1AdRoC2FAQAvD_BwE

Is zo'n apparaatje niks? Kost je wel een paar tientjes, maar dat is je rust wellicht waard? Nee, het is niet hoe het normaal zou gaan, maar als er niet te praten is met de eigenaar kan je dit wellicht soelaas bieden.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

liberque schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:39:

Is zo'n apparaatje niks? Kost je wel een paar tientjes, maar dat is je rust wellicht waard? Nee, het is niet hoe het normaal zou gaan, maar als er niet te praten is met de eigenaar kan je dit wellicht soelaas bieden.
offtopic:
En omdat dit Tweakers is ;) , hoe makkelijk zal zoiets te DIY'en zijn als je de nodige elektrische componenten al hebt liggen? Voor het genereren van dergelijke tonen zijn wel circuits (bijv deze), alleen het herkennen van blaffen, geen idee.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 27-06-2019 10:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
liberque schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:39:

Dat is niet zo diervriendelijk. Als je al gelooft in het opvoeden via straffen, is zo'n apparaat geen goede oplossing omdat het op elke blaf reageert, niet alleen op die van één specifieke hond. Op de lange termijn is het geen effectieve oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:35
GlowMouse schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:36:
[...]

Dat is niet zo diervriendelijk. Als je al gelooft in het opvoeden via straffen, is zo'n apparaat geen goede oplossing omdat het op elke blaf reageert, niet alleen op die van één specifieke hond. Op de lange termijn is het geen effectieve oplossing.
Dit, het is meer symptoombestrijding ook... net als die schok-halsbanden.

Een hond blaft bijv omdat hij bang is, krijgt dan opeens nog schokken ook (of een naar geluid) waardoor het beest alleen maar ellendiger wordt. Misschien heb je er geen 'last' meer van, maar voor het beestje wordt het er allemaal nog minder leuk op.

Helaas is het inderdaad veel te makkelijk huisdieren te nemen, mensen denken er niet over na, weten niet waar ze aan beginnen of het dier kan ze niks schelen. Daar zou wat aan gedaan moeten worden.
Pagina: 1