Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter77
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-11-2020
...Mijn naam is Pieter en ik heb een Fase C contract voor onbepaalde tijd bij Tempo-Team.
Op dit moment is er geen passend werk voor mij te vinden en zit ik nu thuis, Tempo-Team betaalt mij 80 uur per maand, zo’n 20 uur per week, als terugvalloon uit.
Nu is het zo dat ik ook nog 292 vakantie uren heb staan die ik nog moet opnemen.

Ik heb onlangs een aanbod gekregen van een ander uitzendbureau, genaamd Flexion, om per direct aan de slag te gaan bij een ander productiebedrijf.
Mijn vraag is wat ik nu het beste kan doen.

Als ik meteen aan het werk ga via Flexion heb ik dubbel inkomen, mijn terugvalloon plus mijn overige 292 vakantie uren bij Tempo-Team die nog uitbetaald moeten worden.
292 gedeeld door 40 uur per week is 7,3 weken aan nog uit te betalen vakantie uren.
Is het wettelijk toegestaan als ik 40 uur voor Flexion werk en in dezelfde week tegelijkertijd 40 vakantie uren vanuit Tempo-Team laat uitbetalen?
En moet ik hierbij rekening houden met loonheffingskorting?

Als ik meteen ontslag neem bij Tempo-Team heb ik nog een opzegtermijn van een maand waarbij wel alles wordt uitbetaald, maar hoe zit het dan met de loonheffingskorting gedurende die maand of is dat op dat moment niet van toepassing?
Of kan ik beter een vaststellingsovereenkomst sluiten met Tempo-Team zodat ik nog wat geld mee krijg bij mijn vertrek, ervan uitgaande dat Tempo-Team hiermee akkoord zou gaan, en hoeveel tijd zou zoiets in beslag nemen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:09
over het algemeen, als jij ontslag neemt bij een bedrijf, vervallen jou vakantie uren. Deze raak je dus kwijt. Dus nee, die krijg je niet van ze.
Het beste wat je kan doen, beginnen bij Flexion zodra je bij Tempo weg bent (Dus dat maand opzeg termijn).

Waarom? Omdat je anders belasting technisch in een gigantisch gat gaat vallen.

En ik weet dat veel mensen hier grijze/illegale structuren gaan benoemen "Nee joh, belasting dienst komt er niet achter! komt echt goed" etc. Maar let er goed op.

ter info:

https://www.belastingdien...lende_banen_in_loondienst
Verschillende banen tegelijkertijd
Heb je tegelijkertijd verschillende banen? Dan kan het zijn dat je werkgevers te weinig belasting over je loon betalen. Je moet dan misschien achteraf belasting betalen.

Als je werkt, heb je recht op korting op de belasting. Dit heet loonheffingskorting. Je werkgever kan die korting toepassen, zodat jij meer loon krijgt. Maar als meerdere werkgevers die korting voor jou toepassen, betalen zij te weinig belasting over je loon en moet je misschien achteraf belasting betalen. Zorg er daarom voor dat maar 1 werkgever voor jou de loonheffingskorting toepast.
Er zitten volgens mij nog meer haken & ogen aan, maar dat weet ik niet zeker

[ Voor 47% gewijzigd door corset op 26-06-2019 09:08 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:43

orf

Pieter77 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:57:
Is het wettelijk toegestaan als ik 40 uur voor Flexion werk en in dezelfde week tegelijkertijd 40 vakantie uren vanuit Tempo-Team laat uitbetalen?
Er is niets op tegen om te werken en tegelijk je vakantieuren uit te laten betalen. Het kan zijn dat de werkgever hier meer belasting over inhoudt, maar dat wordt rechtgetrokken als je aangifte doet bij de belastingdienst over dit jaar. Best een grote kans dat je dan (alsnog) geld terug krijgt.
Als ik meteen ontslag neem bij Tempo-Team heb ik nog een opzegtermijn van een maand waarbij wel alles wordt uitbetaald, maar hoe zit het dan met de loonheffingskorting gedurende die maand of is dat op dat moment niet van toepassing?
Loonheffingskorting is ervoor dat je niet te veel belasting betaalt, rekening houdend met heffingskortingen. Als twee werkgevers loonheffingskorting toepassen, betaal je waarschijnlijk te weinig belasting waardoor je aan het eind van het jaar bij je aangifte bij moet betalen. Je kunt dit bij je nieuwe werkgever aangeven zodat ze in de eerste maand geen loonheffingskorting toepassen.
Of kan ik beter een vaststellingsovereenkomst sluiten met Tempo-Team zodat ik nog wat geld mee krijg bij mijn vertrek, ervan uitgaande dat Tempo-Team hiermee akkoord zou gaan, en hoeveel tijd zou zoiets in beslag nemen?
Over het algemeen wordt er geen vaststellingsovereenkomst gesloten als jij een andere baan hebt. Tenzij het initiatief bij de werkgever ligt en ze graag van je af willen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:52
corset schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:07:
over het algemeen, als jij ontslag neemt bij een bedrijf, vervallen jou vakantie uren. Deze raak je dus kwijt. Dus nee, die krijg je niet van ze.
Vakantieuren worden gewoon uitbetaald als ze ook opgebouwd zijn. Het kan wel zijn dat ze aan het begin van het jaar toegekend worden, maar de werkelijke opbouw vind wel per maand plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Transportman schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:10:
[...]

Vakantieuren worden gewoon uitbetaald als ze ook opgebouwd zijn. Het kan wel zijn dat ze aan het begin van het jaar toegekend worden, maar de werkelijke opbouw vind wel per maand plaats.
dat is nieuw :) meeste werkgevers die ik ken raak je ze gewoon kwijt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-06 16:07
corset schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:14:
[...]

Verwar je vakantieuren niet met ADV uren?

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003

DataGhost

iPL dev

Het beste wat je kan doen, beginnen bij Flexion zodra je bij Tempo weg bent (Dus dat maand opzeg termijn).

En ik weet dat veel mensen hier grijze/illegale structuren gaan benoemen "Nee joh, belasting dienst komt er niet achter! komt echt goed" etc. Maar let er goed op.
Ik weet niet waar je al deze onzin vandaan haalt, maar vakantieuren waar jij recht op hebt horen op de een of andere manier verrekend te worden, dat is fatsoen. Dat jij je kennelijk laat naaien door je werkgever doet daar niks aan af. Bij mij was dat altijd netjes geregeld. Belastingtechnisch slaat je verhaal ook nergens op, er zijn ontzettend veel mensen met meer dan 1 baan en dat is gewoon legaal. Dat geeft de belastingdienst zelf ook al impliciet aan in het stuk wat je quotet. Als je zelf niet verder kan kijken dan het bedrag wat op je rekening gestort wordt en ervan uitgaat dat dat in alle gevallen altijd 100% netto is, tsja dan val je in een gigantisch gat inderdaad. Maar de regels zijn echt niet moeilijk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 13:35
[verwijderd]

[ Voor 124% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Nee hoor, het is opgebouwd recht, dat vervalt niet.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
[...]

Zeker niet nieuw, het is sowieso al 10 jaar (en volgens mij al veel langer) het geval dat je bij uit dienst gewoon je wettelijke en bovenwettelijke verlofdagen uitbetaald krijgt (of nog mag opnemen als dat kan). Verlofdagen die zomaar verdwijnen is gewoon diefstal. De werkgever mag je wel verplichten om bovenwettelijke verlofdagen op te nemen als dat in je contract staat.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Sorry, dat is gewoon onzin. Opgebouwde vakantiedagen heb je gewoon recht op, die vervallen niet ineens als je ontslag neemt of krijgt.
..
Wat voor gat? Of doel je op het fabeltje dat uitbetaalde vakantiedagen veel zwaarder worden belast?

ter info:

https://www.belastingdien...lende_banen_in_loondienst
Zolang je de loonheffingskorting maar bij één werkgever laat toepassen is er niks aan de hand.
Er zitten volgens mij nog meer haken & ogen aan, maar dat weet ik niet zeker
Tip: als je eigenlijk niet weet hoe iets in elkaar zit, hou dan je ongetwijfeld goedbedoelde adviezen voor je.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:23

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Even iets anders dan je verlofuren, maar is het wel weer handig om via een uitzendburo aan de slag te gaan?

Kan je niet beter nu proberen om in vaste dienst te komen bij een bedrijf, de economie trekt aan en het lijkt mij dat dit prima mogelijk is.

Misschien moet je nog wat extra certificatenn halen, maar ze staan te springen om praktische/hands-on mensen met ervaring. Daar moet je toch iets uit kunnen halen?

Ik zou zelfs willen voorstellen, als je er open voor staat, om ons jou hierbij te laten helpen. Moet je wel meer info willen delen natuurlijk.

Zijn wij uitzendburo Tweakers ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 17:11

Barrycade

Through the...

Waarom zou TempoTeam een vaststellingsovereenkomst sluiten met je als je een andere baan hebt gevonden? Je accepteert de baan en zegt dan op bij TT toch? In je contact zal waarschijnlijk staan dat je beschikbaar moet zijn voor TT dus als je ergens anders 40 gaat werken voldoe je daar niet aan.

Als je extra geld wil hebben op dit moment kan je wellicht wel vragen om je bovenwettelijke vakantieuren uit te laten betalen. Zo te lezen heb je een stuwmeertje opgebouwd.
Deze uren zullen ook uitbetaald worden als je ontslag neemt en je nog recht op vakantie uren hebt.

Daar houdt TT wel meer belasting op in, maar dat zal je grotendeels weer terugkrijgen van de BD volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het lijkt me dat jij een contract hebt met Tempo team, als jij voor iemand anders gaat werken krijg jij echt niet meer dat terugval loon... Dat zal ook komen met een soort van oproep verplichting, dwz als ze werk voor je hebben moet je komen, wat dus neit kan omdat je al ergens anders werkt.
Dus als je echt ergens anders wil werken: opzeggen bij TT, alle tegoeden laten uitbetalen en dan bij de ander aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vakantie-uren en nieuwe baan

Gaat u overstappen naar een nieuwe baan en heeft u vakantie-uren over die u niet meer kunt opnemen? Dan krijgt u deze vakantie-uren uitbetaald.

Verder mag u de wettelijke vakantie-uren die u niet meer kunt opnemen, bij uw nieuwe werkgever opnemen. Hij betaalt u deze uren niet uit. Let op: de datum waarop deze wettelijke vakantie-uren vervallen blijft hetzelfde als u ze meeneemt naar uw nieuwe baan.

Of u bovenwettelijke vakantie-uren mag meenemen, hangt van uw nieuwe werkgever af.

Om vakantie-uren mee te nemen naar uw nieuwe werkgever, heeft u een verklaring van uw vorige werkgever nodig. Hierin moet staan hoeveel vakantie-uren u over heeft.
https://www.rijksoverheid...ijn-vakantiedagen-opnemen (en nog meer informatie).

Dus, @Pieter77 je zou dus ook in overleg lekker je vakantie-uren (mits niet vervallend) kunnen laten overhevelen van je oude naar nieuwe werkgever.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:45
Echt niet. En nieuw is dat ook niet. Ze moeten gewoon uitbetaald worden als je ze niet hebt kunnen opnemen. Bron is hierboven zojuist gepost, zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:52
A. twee werkgevers tegelijk mag niet. Althans niet zonder toestemming.. wie betaald dan bijvoorbeeld bij ziekte, wie draagt wat af?
B. Vakantieuren is een recht, dus kan je gewoon uit laten betalen. Als werkgever reserveer je deze kosten ook.

Kortom;
1. neem netjes ontslag. Aangezien je momenteel zonder werk zit bij TT zullen ze denk ik wel in de meewerkmodus zitten om je direct te laten gaan. Kost hun immers ook geld.

2. Restant vakantieuren zullen ze netjes verrekenen met je laatste loon; oftewel uitbetalen.

Even goed afstemmen en dan kan je enerzijds netjes weg bij TT en anderzijds nagenoeg direct beginnen bij je nieuwe werkgever.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny_H
  • Laatst online: 25-06 12:04
Valandil schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:46:
A. twee werkgevers tegelijk mag niet. Althans niet zonder toestemming.. wie betaald dan bijvoorbeeld bij ziekte, wie draagt wat af?
B. Vakantieuren is een recht, dus kan je gewoon uit laten betalen. Als werkgever reserveer je deze kosten ook.

Kortom;
1. neem netjes ontslag. Aangezien je momenteel zonder werk zit bij TT zullen ze denk ik wel in de meewerkmodus zitten om je direct te laten gaan. Kost hun immers ook geld.

2. Restant vakantieuren zullen ze netjes verrekenen met je laatste loon; oftewel uitbetalen.

Even goed afstemmen en dan kan je enerzijds netjes weg bij TT en anderzijds nagenoeg direct beginnen bij je nieuwe werkgever.
Toestemming van wie dan? 2 werkgevers mag prima, als je maar niet over je max uren per week heen gaat ;) (controleer je concurrentie beding wel even) Verder moet je dan wel rekening houden met je loonheffing, die is maar op 1 werkgever van toepassing. Denk dus goed na over of je in mei je belasting zelf doet of een externe die laat doen.

En vakantie uren opgebouwd tot aan je uit dienst treed datum moeten ze uitbetalen, dat zal dan vaak in overleg gaan. Wat je meestal als opties krijgt is het opnemen (dan willen ze je 80 uur laten opnemen voor die laatste maand die je op de bank zou zitten) of volledige uit laten betalen x uurloon. Dit kost je wel een hoop belasting (hoge tarief).

The only source of knowledge is experience...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Transportman
Danny_H schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:56:
[...]
of volledige uit laten betalen x uurloon. Dit kost je wel een hoop belasting (hoge tarief).
Wat bij de belastingaanslag weer verrekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Meeste normale arbeidscontracten hebben in hun voorwaarden staan dat je geen nevenactiviteiten mag ontplooien zonder toestemming van je werkgever.

Dat zal bij TT niet anders zijn schat ik zo in.

Meerdere banen hebben naast elkaar mag inderdaad wel natuurlijk (als je werkgevers er geen bezwaar tegen hebben). Als je de papieren goed invult komt het ook qua belasting goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 26-06 05:22

fynrd1

Fooled by Randomness

...Mijn naam is Pieter en ik heb een Fase C contract voor onbepaalde tijd bij Tempo-Team.
Op dit moment is er geen passend werk voor mij te vinden en zit ik nu thuis, Tempo-Team betaalt mij 80 uur per maand, zo’n 20 uur per week, als terugvalloon uit.
Nu is het zo dat ik ook nog 292 vakantie uren heb staan die ik nog moet opnemen.

Ik heb onlangs een aanbod gekregen van een ander uitzendbureau, genaamd Flexion, om per direct aan de slag te gaan bij een ander productiebedrijf.

Als ik meteen aan het werk ga via Flexion heb ik dubbel inkomen, mijn terugvalloon plus mijn overige 292 vakantie uren bij Tempo-Team die nog uitbetaald moeten worden.
292 gedeeld door 40 uur per week is 7,3 weken aan nog uit te betalen vakantie uren.

Je kan gewoon weer aan het werk, inderdaad zoals anderen dat ook vermelden, zal de Belastingdienst volgend jaar alles met elkaar verrekenen. Als je min of meer een indicatie hebt, van hoeveel je gaat verdienen over dit gehele jaar, dan kan je ook uitrekenen waar je waarschijnlijk aan toe bent volgend jaar. Heb je geen zin om tot volgend jaar te wachten, dan kan je bij je uitzendbureau vragen of zij jouw vakantie uren, kunnen uitbetalen over eerdere salaris momenten. en deze aanvullen tot 40 uur per week indien, je in uren minder werd uitbetaald per week. Niet zo spannend allemaal, gewoon op papier zetten, plus je verwachte loon, en dan weet je het. ;)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:26

Eerst een positiebepaling.

Ik verwacht dat Tempo Team gematigd positief zal zijn over je vertrek. Nu kost je geld, als je weggaat kost je geen geld meer. Aan de andere kant, raken ze ook de mogelijkheid kwijt om in de (nabije) toekomst weer geld aan je te verdienen.
Fase C is onbepaalde tijd. Opzeggen betekent dus een opzegtermijn. Bij maandsalaris kun je opzeggen per einde maand + opzegtermijn (meestal 1 of 2 maanden, check contract). Dus eind juli / eind augustus.

* Tot die tijd betaalt TT jouw huidige loon obv 20 uur per week.
* De maand na je vertrek betalen ze je vakantie-uren uit.
* Check even: heb je echt 292 uren staan per 26-6? Of heb je de hele opbouw van 2019 al meegeteld?

Misschien wil je nieuwe werkgever je al eerder hebben. Dan moet je even kijken wat handig is:

* een tijdje dubbel in dienst --> check je beide contracten op een beding tegen nevenactiviteiten.
* met wederzijds goedvinden eerder uit dienst bij Tempo Team --> als zij het goed vinden kan dat. Maar het kost je mogelijk wel 20 uur/week "gratis geld".
Ja. Als je dubbel in dienst bent, wordt er twee keer rekening gehouden met heffingskortingen. Naar verwachting moet je volgend jaar aangifte IB doen en dan moet je de teveel uitgekeerde heffingskorting terugbetalen. Reken op ongeveer 250 per maand dat je dubbel in dienst was.
Vaststellingsovereenkomst is nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Laatst online: 09:26

liberque

Vrijzinnig!

Vakantiedagen moet je sowieso nooit willen laten afkopen. Je betaalt dan meestal een sloot meer belasting en je houdt er dus netto minder aan over. Hou er ook rekening mee dat je bij je nieuwe werkgever nog geen vakantiedagen heb opgebouwd: heb je dus vakantieplannen dit jaar dan moet je dit even goed overwegen.

Wat IK in zo'n situatie zou doen: ga naar je vorige werkgever en wees eerlijk over je situatie. Je wilt eigenlijk per direct bij een ander bedrijf beginnen en bespaart hiermee voor hen het terugvalloon (die ben je dan wel kwijt). Stel voor dat je als opzegperiode de openstaande vakantiedagen hanteer (dus die 7 weken) en ga vrolijk werken bij je nieuwe werkgever met als voorwaarde dat ze de eerste 2 maanden geen loonheffingskorting toepassen.

Op die manier heb je dus 7 weken lang dubbel loon en 2 maanden iets minder netto bij de nieuwe werkgever. Dit kan je later met de belastingaangifte rechttrekken en de lagere loonheffingskorting voorkomt dat je een klap moet bijbetalen.

Waarom die 20 uur 'gratis loon' laten schieten? Omdat als je het op een andere manier doet kan je oude werkgever plots over 2 weken wel iets voor je gevonden hebben en van je verwachten dat je weer volledig inzetbaar bent - en dan ben je de sjaak. Je hebt immers een overeenkomst die je dan niet nakomt met alle nare gevolgen van dien (ook je nieuwe werkgever zal dit niet leuk vinden als hij er lucht van krijgt).

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Transportman
liberque schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:50:
Vakantiedagen moet je sowieso nooit willen laten afkopen. Je betaalt dan meestal een sloot meer belasting en je houdt er dus netto minder aan over.
Waar blijft dat misverstand toch vandaan komen? Je betaalt weliswaar meer belasting voer de uitbetaalde vakantiedagen op het moment dat ze worden uitbetaald, maar bij de belastingaangifte wordt dat weer rechtgetrokken en maakt het dus netto niets uit (of je moet die paar cent spaarrente die je misloopt echt van belang vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_H
  • Laatst online: 25-06 12:04
Transportman schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:10:
[...]

Waar blijft dat misverstand toch vandaan komen? Je betaalt weliswaar meer belasting voer de uitbetaalde vakantiedagen op het moment dat ze worden uitbetaald, maar bij de belastingaangifte wordt dat weer rechtgetrokken en maakt het dus netto niets uit (of je moet die paar cent spaarrente die je misloopt echt van belang vinden).
Omdat menig persoon in het nu leeft, en niet kijkt naar de mogelijke terug gave van 2020. Je ziet op je laatste loonstrook in juli 200 vakantie uur x 20 euro = 4000 staan en magischer wijs wordt er maar 2000 uitbetaald. Dat je een jaar na dato nog eens 3 a 400 terug krijgt is bij zaak ;)

The only source of knowledge is experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz134
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04-2022
Wat ik heb zelf heb gehad met 242 overuren (bij de werkgever werden deze als tijd voor tijd gerekend) dat ik deze kon laten uit betalen over een aantal maanden. wat toen der tijd voor mij heel gunstig was, weet niet of dit een mogelijkheid is voor vakantie dagen dit zou je altijd kunnen navragen natuurlijk.

Enige waar je altijd op moet letten is bij een nieuwe werkgever is uiteraard loonheffing mocht je de 26e stoppen en de 27e bij je nieuwe beginnen moet je een maand later de loonheffing pas laten ingaan bij de nieuwe. mocht je dit niet doen komt opa belastingdienst geld vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

Transportman schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:10:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, maar je gaat er daarbij blind vanuit dat hij door dit alles net niet in een hogere schijf komt in het aangiftejaar 2019 en het bedrag niet terug krijgt of zelfs mag bijbetalen. Eventuele toeslagen zijn ook nog eens in het gedrang.

Helaas doet mijn kristallen bol het vandaag niet dus ik weet niet wat zijn bruto jaarinkomen is. Grofweg zeggen dat hij het terugkrijgt durf ik echter niet - al kan hij het zelf natuurlijk berekenen. Vakantieuren uit laten betalen is alleen en TS garanderen dat hij het terug krijgt is onmogelijk met de data die wij hebben.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

liberque schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:06:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, maar je gaat er daarbij blind vanuit dat hij door dit alles net niet in een hogere schijf komt in het aangiftejaar 2019 en het bedrag niet terug krijgt of zelfs mag bijbetalen. Eventuele toeslagen zijn ook nog eens in het gedrang.

Helaas doet mijn kristallen bol het vandaag niet dus ik weet niet wat zijn bruto jaarinkomen is. Grofweg zeggen dat hij het terugkrijgt durf ik echter niet - al kan hij het zelf natuurlijk berekenen. Vakantieuren uit laten betalen is alleen en TS garanderen dat hij het terug krijgt is onmogelijk met de data die wij hebben.
Maar die defecte kristallen bol deed het net nog wel, toen je TS adviseerde om de vakantiedagen niet te laten uitbetalen.... ;)

Zeker als TS thuis zit kan ie volgens mij gewoon vakantie opnemen en die 20 uur wachtgeld beuren. Aangenomen dat TS 40 uur per week werkte kan hij tot 40 uur per week laten aanvullen via zijn bovenwettelijke vakantiedagen uit te laten betalen. Hiermee komt hij echt niet opeens in financiele problemen aangezien hij dit normaal gesproken ook verdiende. Hoe mooie situatie is dat: en een nieuwe baan waar TS het dubbele gaat verdienen en dan ook nog voor de overstap gewoon voor 40 uur betaald met vakantie :9

[ Voor 3% gewijzigd door Barrycade op 26-06-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

Barrycade schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:25:
[...]

Maar die defecte kristallen bol deed het net nog wel, toen je TS adviseerde om de vakantiedagen niet te laten uitbetalen.... ;)
Nee dat was geen defecte kristallen bol - dat was het meest veilige advies geven op basis van de gegevens die we hebben :> Wat de rest betreft: TS kan dit zelf het beste narekenen. Gewoon elk scenario berekenen en kijken wat het voordeligst is.

Nogmaals: sowieso lijkt het mij niet verstandig om terwijl je een contract heb met partij A een contract met partij B af te sluiten terwijl beide erop rekenen dat je 40 uur per week beschikbaar bent. Zoals ik al zei: hij krijgt nu 20 uur 'wachtgeld' per week omdat er geen werk voor hem is. Stel hij gaat aan de slag bij partij B en partij A heeft nu wel werk en verwacht hem maandag daar te verschijnen - hoe moet TS dat dan oplossen? Er zal vast wel een voorwaarde zijn bij partij A dat hij beschikbaar blijft voor werk - hij moet dat hoe dan ook met hen bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Barrycade schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:02:
Meeste normale arbeidscontracten hebben in hun voorwaarden staan dat je geen nevenactiviteiten mag ontplooien zonder toestemming van je werkgever.
Beste werkgever, ik heb een nieuwe baan gevonden per X. IK heb nog YY vakantiedagen open, wat heeft de voorkeur, mij langer in dienst houden en dat ik deze na X opneem terwijl ik al bij YY begin of wil je ze uit betalen? Zou ze zelf opnemen en langer jn dienst blijven als in de keuze had overigens, dan krijg je die dagen/maand dat je in dienst bent nog extra vakantiegeld en pensioen inleg (wanneer van toepassing natuurlijk). Wel je loonheffing korting even schrappen bij je werkgever ivm de na-heffing volgend jaar (of incalculeren)
Dat zal bij TT niet anders zijn schat ik zo in.

Meerdere banen hebben naast elkaar mag inderdaad wel natuurlijk (als je werkgevers er geen bezwaar tegen hebben). Als je de papieren goed invult komt het ook qua belasting goed.
Exact! En anders gewoon rekening mee houden/geld appart zetten voor je belastingaangifte volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-06 18:15

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Mar.tin schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:18:
Als je weg gaat bij een werkgever is het de bedoeling dat je óf die dagen alsnog opmaakt. Lees: per 1 augustus uit dienst, nog 22 vrije dagen dus per 1 juli niet meer aan het werk.
Of dat die uren gewoon uitbetaald worden.
Ook dit is niet waar; de regels voor het opnemen van vrije dagen veranderen niet ineens wanneer je verbintenis eindig is. Jij mag niet ineens al je dagen opmaken en een acuut probleem voor je baas veroorzaken, en andersom mag je baas niet van jou verwachten dat je ineens al je verlof opneemt of juist verhinderen dat je regulier verlof pakt (het bedrijf zou een zwaarwegend belang moeten hebben wanneer je geen verlof zou mogen opnemen). Je kan wel stellen dat het netjes is tussen werkgever en jezelf om de dagen (of een deel daarvan, wellicht zelfs meer dan normaal) op te nemen wanneer daar een wens voor bestaat, maar je bent geenszins verplicht al je dagen op te maken.

Neemt niet weg dat, ook al aangehaald in dit topic, dat er verschillende vormen van verlof kunnen bestaan zoals ADV of andersoortig tijd-voor-tijd die kunnen komen te vervallen en niet tot uitbetaling komen. Daarom zou je die misschien wél willen opnemen als je het maximale uit de situatie wilt halen.

* DUX heeft meermaals met dit bijltje gehakt.

[ Voor 5% gewijzigd door DUX op 28-06-2019 00:39 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247398

Ik zou Tempo Team me laten uitlenen aan Fexion voor dat werk. Heb jij werk, meer inkomen, ruimte om je vakantiedagen te gebruiken en bescherming van fase C, verdient Tempo Team aan je in plaats van geld te verliezen en krijgt Flexion ook nog wat. En is de klant van Flexion ook nog eens geholpen.

Vier keer win!

Na een periode van zes maanden ofzo kan, als iedereen tevreden is, wat met geld en contracten geschoven worden!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 247398 op 28-06-2019 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:46
Valandil schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:46:
[...]
Dit is in deze korte thread al vaker opgekomen en ook al vaker ontkracht. Waar komt dit idee toch vandaan? Van wie zou dit niet mogen en waarom zou het ingewikkeld zijn?

"Althans niet zonder toestemming" Toestemming van wie? Je werkgever mag je niet dwingen meer uren te werken dan de wettelijk maximale arbeidstijden, maar er zijn daar alleen sancties op voor werkgevers, niet voor werknemers (behalve specifieke wetgeving voor bijv. chaufeurs). In het geval van TS wil hij werken bij de ene werkgever, terwijl hij "vakantie" heeft bij de andere, dus dan komt hij sowieso niet boven de maximale arbeidsduur. Een zzp'er mag ook best 120 uur per week werken, als hij daar zin in heeft.

"wie betaald dan bijvoorbeeld bij ziekte" Elke werkgever betaalt door bij ziekte conform het contract dat je bij die werkgever hebt.

"wie draagt wat af" Idem.

En aan het eind van de rit heb jij als werknemer over het gehele jaar een bepaalde som bruto loon ontvangen. Over dat bedrag wordt door de belastingdienst de loonbelasting berekend en verrekenend met wat je al in de loop van het jaar hebt afgedragen. Afhankelijk van de omstandigheden kan je terugkrijgen of juist moeten bijbetalen, maar voor het totale % dat je afdraagt, maakt het niks uit bij hoeveel werkgevers je dat bruto loon hebt binnengeharkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-06 21:04
[...]

Kan je misschien je compleet foutieve eerste post aanpassen danwel verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:48
Lapa schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:41:
[...]

Dit is in deze korte thread al vaker opgekomen en ook al vaker ontkracht. Waar komt dit idee toch vandaan? Van wie zou dit niet mogen en waarom zou het ingewikkeld zijn?

"Althans niet zonder toestemming" Toestemming van wie? Je werkgever mag je niet dwingen meer uren te werken dan de wettelijk maximale arbeidstijden, maar er zijn daar alleen sancties op voor werkgevers, niet voor werknemers (behalve specifieke wetgeving voor bijv. chaufeurs). In het geval van TS wil hij werken bij de ene werkgever, terwijl hij "vakantie" heeft bij de andere, dus dan komt hij sowieso niet boven de maximale arbeidsduur. Een zzp'er mag ook best 120 uur per week werken, als hij daar zin in heeft.

"wie betaald dan bijvoorbeeld bij ziekte" Elke werkgever betaalt door bij ziekte conform het contract dat je bij die werkgever hebt.

En aan het eind van de rit heb jij als werknemer over het gehele jaar een bepaalde som bruto loon ontvangen. Over dat bedrag wordt door de belastingdienst de loonbelasting berekend en verrekenend met wat je al in de loop van het jaar hebt afgedragen. Afhankelijk van de omstandigheden kan je terugkrijgen of juist moeten bijbetalen, maar voor het totale % dat je afdraagt, maakt het niks uit bij hoeveel werkgevers je dat bruto loon hebt binnengeharkt.
Toch hebben veel werkgevers een bepaling in het contract over nevenactiviteiten. In hoeverre zijn deze bepalingen dan geldig?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:46
s0ulmaster schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:32:
[...]

Toch hebben veel werkgevers een bepaling in het contract over nevenactiviteiten. In hoeverre zijn deze bepalingen dan geldig?
Dat is wat anders. Als jij een contract ondertekent dat nevenactiviteiten beperkt, dan is dat in principe gewoon geldig. Maar er is geen algemeen geldende regelgeving die dit soort beperkingen oplegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:48
Lapa schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:38:
[...]

Dat is wat anders. Als jij een contract ondertekent dat nevenactiviteiten beperkt, dan is dat in principe gewoon geldig. Maar er is geen algemeen geldende regelgeving die dit soort beperkingen oplegt.
Dat lijkt me ook wel logisch, maar uit ervaring weet ik wel dat er heel veel contracten zijn die nevenactiviteiten flink beperken, dus wel zeker even naar kijken.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:52
Lapa schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:41:
[...]

Dan moet hij zijn contract er even op naslaan waar zijn krabbel onder staat.
Het is namelijk veelal gebruikelijk dan nevenwerkzaamheden vooraf vermeld moeten worden of dat daar toestemming voor nodig is.

https://www.arag.nl/parti...ract/twee-banen-tegelijk/

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-06 17:33
Bedenk wel wat je doet. Je hebt nu een vast contract en je gaat (neem ik aan) straks weer op tijdelijke contracten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:49

ChillPascal

In the end...

Dag Pieter, ik heb begin van dit jaar in een soortgelijke situatie gezeten.

De oplossing in mijn geval was het opnemen van vakantieuren bij werkgever A, terwijl ik al in dienst trad bij werkgever B. Echter werkte ik bij werkgever B niet voor salaris maar 'tijd-voor-tijd'. In mijn geval had dit diverse voordelen, o.a.:
  • Geen uitbetaling vakantiedagen, waarvan meer dan de helft maar de BD gaat.
  • Alvast vakantiedagen opbouwen bij de nieuwe werkgever
  • Theoretische korter opzegtermijn, omdat je nog in dienst bent, terwijl je al werkzaam bent bij de nieuwe werkgever
Let er wel op dat je dit bespreekt met beide partijen!
Valandil schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:53:
[...]

Dan moet hij zijn contract er even op naslaan waar zijn krabbel onder staat.
Het is namelijk veelal gebruikelijk dan nevenwerkzaamheden vooraf vermeld moeten worden of dat daar toestemming voor nodig is.

https://www.arag.nl/parti...ract/twee-banen-tegelijk/
Dit was inderdaad bij mij ook het geval.

[ Voor 15% gewijzigd door ChillPascal op 28-06-2019 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003

DataGhost

iPL dev

ChillPascal schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 21:18:
[...]
Geen uitbetaling vakantiedagen, waarvan meer dan de helft maar de BD gaat.
Hou hier alsjeblieft gewoon een keer mee op! Het is al een aantal keren gezegd in dit topic, het is pertinente ONZIN. Bij je aangifte gaat alles op 1 hoop en wordt te veel / te weinig verrekend en krijg je dus gewoon geld terug.

Maar verder wel fijn voor je nieuwe WG dat je wilde werken voor een lager salaris, aangezien de verplichte vakantiedagen-opbouw "niet gedaan hoefde te worden" oftewel je bent gewoon gekort op je bruto jaarloon. Maar hey, je hebt iig geen belasting hoeven betalen over het bedrag wat je niet gehad hebt 8)7 Oeps, dat gaat over vakantiegeld, niet over vakantiedagen.

[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 28-06-2019 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:49

ChillPascal

In the end...

C
DataGhost schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 23:27:
[...]

Hou hier alsjeblieft gewoon een keer mee op! Het is al een aantal keren gezegd in dit topic, het is pertinente ONZIN. Bij je aangifte gaat alles op 1 hoop en wordt te veel / te weinig verrekend en krijg je dus gewoon geld terug.
Dan heb ik mij niet helemaal goed verwoord. Het laten uitbetalen van vakantiedagen levert dusdanig weinig op t.o.v. het terugkopen van vakantiedagen. Dit is, in ieder geval, in mijn situatie niet gelijk aan elkaar.

Dan bouwde ik liever vakantiedagen op bij de nieuwe werkgever. Bij een start halverwege het jaar krijg je natuurlijk ook de helft van de vakantiedagen. Met de zomervakantie en de kerstdagen kun je nogal wat vakantiedagen gebruiken. Waarschijnlijk redt je het niet met de helft van de vakantiedagen conform de CAO. Als je deze vakantiedagen vervolgens gaat bijkopen ben je meer geld kwijt dan dat je ze voor verkocht bij werkgever A.
Pagina: 1