Goede avond,
Onze nieuwbouw woning zit in de laatste fase van afwerken.
Situatie nu:
Woning is volledig wind-water dicht, muren zijn behangklaar, tegelwerk is af, plafonds worden deze week gespoten, keuken wordt binnekort gezet.
Kortom, de oplevering laat niet lang meer op zich wachten.
Nu zitten we met het volgende punt:
De woning wordt voorzien van MV met WTW. Type: Brink Renovent Excelent met bypass.
Nu hebben wij als ruwbouw optie het volgende erbij gekozen:
- bijkeuken: 2,4*2,4.
Volgens de koperskeuzelijst bestaat dat uit het volgende:
Het maken van een uitbreiding aan de achterzijde van de woning tpv
de keuken van 2,4m diep, zodat deze gelijk ligt met de achtergevel
van de garage. De ruimte is gescheiden van de keuken dmv een
binnenwand met deurkozijn. Inbegrepen is een extra lichtpunt met
schakelaar, dubbele wcd en een extra radiator en afzuigpunt..
Ik zag tijdens een bezoek aan de woning dat er geen afzuigpunt aanwezig was. Bij de rest van de ruimtes is dit wel het geval. Ik ben toen thuis de foto's gaan bekijken toen de cementdekvloer gestort was op de 1e verdieping (alle ventilatie buizen van de begane grond lopen via de vloer van de 1e verdieping).
Hier was geen ventilatie schacht te zien die doorliep tot in de bijkeuken.
Helaas was de voorman die dag niet aanwezig om te vragen hoe dit nou zit.
Thuis gekomen in de mail geklommen met de vraag er afzuiging komt in de bijkeuken wantt van volgens de koperskeuzelijst hoort bij deze optie een afzuigpunt.
In 1e reactie werd gemeld dat ze dit na moesten vragen bij de installateur.
Dan gaat het bij mij al kriebelen, als ze dit soort zaken niet rechtstreeks kunnen beantwoorden.
Ik vraag geen technisch inhoudelijke zaken, ik vroeg alleen of deze aanwezig hoort te zijn.
Vandaag de volgende reactie gekregen:
- Ik krijg er dus een systeem bij wat los van elkaar geregeld wordt/moet worden.
- extra energie verbruiker
- geen WTW functie via de, door de aannemer, voorgestelde manier van ventileren van de bijkeuken
De bijkeuken wordt gewoon als extra woonruimte ingezet, dus vanaf de keuken loop je zo de bijkeuken.
Klopt mijn gevoel/gedachte dat
- een te simpele/ ondermaatste oplossing is
- dit niet goed gaat functioneren icm de MV + WTW unit die de gehele woning op zich neemt?
Onze nieuwbouw woning zit in de laatste fase van afwerken.
Situatie nu:
Woning is volledig wind-water dicht, muren zijn behangklaar, tegelwerk is af, plafonds worden deze week gespoten, keuken wordt binnekort gezet.
Kortom, de oplevering laat niet lang meer op zich wachten.
Nu zitten we met het volgende punt:
De woning wordt voorzien van MV met WTW. Type: Brink Renovent Excelent met bypass.
Nu hebben wij als ruwbouw optie het volgende erbij gekozen:
- bijkeuken: 2,4*2,4.
Volgens de koperskeuzelijst bestaat dat uit het volgende:
Het maken van een uitbreiding aan de achterzijde van de woning tpv
de keuken van 2,4m diep, zodat deze gelijk ligt met de achtergevel
van de garage. De ruimte is gescheiden van de keuken dmv een
binnenwand met deurkozijn. Inbegrepen is een extra lichtpunt met
schakelaar, dubbele wcd en een extra radiator en afzuigpunt..
Ik zag tijdens een bezoek aan de woning dat er geen afzuigpunt aanwezig was. Bij de rest van de ruimtes is dit wel het geval. Ik ben toen thuis de foto's gaan bekijken toen de cementdekvloer gestort was op de 1e verdieping (alle ventilatie buizen van de begane grond lopen via de vloer van de 1e verdieping).
Hier was geen ventilatie schacht te zien die doorliep tot in de bijkeuken.
Helaas was de voorman die dag niet aanwezig om te vragen hoe dit nou zit.
Thuis gekomen in de mail geklommen met de vraag er afzuiging komt in de bijkeuken wantt van volgens de koperskeuzelijst hoort bij deze optie een afzuigpunt.
In 1e reactie werd gemeld dat ze dit na moesten vragen bij de installateur.
Dan gaat het bij mij al kriebelen, als ze dit soort zaken niet rechtstreeks kunnen beantwoorden.
Ik vraag geen technisch inhoudelijke zaken, ik vroeg alleen of deze aanwezig hoort te zijn.
Vandaag de volgende reactie gekregen:
Mijn eerste reactie/gevoel was dat ik wordt afgescheept met een, voor de aannemer, goedkope en snelle 'oplossing'. Omdat aansluiten op de mechanische ventilatie van de rest van de woning, niet zo 1,2,3 meer kan.ls kopers optie heeft u gekozen voor een mv punt in de bijkeuken.
Dit mv punt wordt gerealiseerd doormiddel van een buisventilator met de volgende specificaties:
Signaallampje
Terugslagklep
Nalooptimer 1 tot 20 min
Regelbare hegrostaat (vocht)
Kogellagers
26,5 dBA
Bediening doormiddel van de lichtschakelaar
Alternatief op bovengenoemde uitwerking:
Wij plaatsen een woonhuisventilator in de garage waarna er een kanaal naar de bijkeuken wordt gemaakt.
In de bijkeuken wordt vervolgens 25 m³/h afgezogen.
In de garage kan vervolgens nog een afzuigpunt gecreëerd worden en het geheel kan afgeblazen worden op het dak van de garage.
De ventilator wordt aangesloten op het elektra en deze kan bedient worden d.m.v. een draadloze 3 standen schakelaar.
- Ik krijg er dus een systeem bij wat los van elkaar geregeld wordt/moet worden.
- extra energie verbruiker
- geen WTW functie via de, door de aannemer, voorgestelde manier van ventileren van de bijkeuken
De bijkeuken wordt gewoon als extra woonruimte ingezet, dus vanaf de keuken loop je zo de bijkeuken.
Klopt mijn gevoel/gedachte dat
- een te simpele/ ondermaatste oplossing is
- dit niet goed gaat functioneren icm de MV + WTW unit die de gehele woning op zich neemt?