sony hcd-sd1 slimmer maken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:36
Even simpel gezegd wil ik mijn sony hdc-sd1 via mijn rpi besturen.
Dit kan via infrarood maar heeft niet echt mijn voorkeur. Nu heb ik gezien dat er achterop een "system control" poort lijkt te zitten. Is dit net zoiets als cec? Dat zou namelijk ideaal zijn. Ik kan op google geen info vinden als ik erop google.

Via mijn raspberry pi wil ik er weer voor zorgen dat hij via siri en mijn homepod bestuurd kan worden. Zodat hij bv in de avond automatisch op mijn koptelefoon gaat en anders via de luidsprekers.

Ook in de handleiding niets te vinden als ik ctrl + f en dan "system control" zoek.
https://www.gebruikershan...ing-169376.html?page=0028

Hier een foto van die poort https://www.hifidatabase..../9/8839-sony_HCD-SD1b.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Torac op 25-06-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 11:59

SA007

Moderator Tweaking
Je hebt een tikfout in je typenummer :) het is hcd-sd1.

Die system control verwacht ik dat je daar een eind mee komt, maar gezien het een bus is om elementen uit dezelfde serie aan elkaar te knopen moet je niet verwachten er ook maar een greintje documentatie van te vinden.

Mijn verwachting is dat daarover de IR signalen gaan en waarschijnlijk een i2c/rs485 of iets in die richting bus die info uitwisselt om op het scherm te weergeven.
Heb je componenten (een cd-speler ofzo) die van die bus gebruik maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:30

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 11:59

SA007

Moderator Tweaking
@memphis goede vonst :)

Hmm, hij lijkt daar minder pinnen te hebben dan ik inschatte.
5 pinnen:
1: IIC Data
2: PC PWR ON - ook IIC Help genoemd. Wellicht gemengd 'aan' en 'interrupt' signaal?
3: DGND
4: D+5V
5: IIC Clock

I2c is denk ik een nadeel voor wat de TS wil doen, waarschijnlijk zo ingericht dat de versterker via die bus informatie ophaalt bij een cd-speler ofzo, zoals welke track er speelt enzo.

De I2c master is dan dus de versterker, en die kan dan je rpi opdrachten geven in plaats van andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:36
Goede vondst. :)
SA007 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:46:
@memphis goede vonst :)

Hmm, hij lijkt daar minder pinnen te hebben dan ik inschatte.
5 pinnen:
1: IIC Data
2: PC PWR ON - ook IIC Help genoemd. Wellicht gemengd 'aan' en 'interrupt' signaal?
3: DGND
4: D+5V
5: IIC Clock

I2c is denk ik een nadeel voor wat de TS wil doen, waarschijnlijk zo ingericht dat de versterker via die bus informatie ophaalt bij een cd-speler ofzo, zoals welke track er speelt enzo.

De I2c master is dan dus de versterker, en die kan dan je rpi opdrachten geven in plaats van andersom.
Hmm interessant. Een pi heeft IC2 right.
Er zit een cd speler in gebouwd dus heb er geen andere bij.