Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik werk in de game industry dus gebruik onderandere pakketen zoals Maya, Zbrush, Substance designer, Substance painter etc. Ook werk ik voor mij zelf soms in de Unreal Engine.

Daarbij speel ik graag ook games die vaak wat meer processing en geheugen nodig hebben zoals Total War.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1300 euro is de selectie die ik gemaakt heb.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een goede voeding gekregen van een vriend voor de rest is het een clean slate

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf een PC samengesteld maar mijn kennis is gelimiteerd, ik zou graag input willen over mijn selectie:

• Intel® Core i5-9600K, 3.7 GHz (4.6 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor HN5I15
• MSI MPG Z390 GAMING PLUS, socket 1151 moederbord GNEM55
• Corsair 32 GB DDR4-2666 Kit werkgeheugen IFIG5N22
• GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 2X 8G grafische kaart JFXY0R37
• Sharkoon TG4 Red tower-behuizing TQXSO4
• ADATA SX8200 Pro, 1 TB SSD IMKMVX06
• Scythe Ninja 5 cpu-koeler

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken

Wat verwacht je van ons?
Feedback over de samenstelling die ik gemaakt heb. Ik ben voornamelijk helemaal uit de loop als het om grafische kaarten gaat. Ook zag ik dat deze SSD goedkoper en sneller was dan elk ander wat mij altijd doet denken dat er iets mis mee is. Daarbij is alle feedback welkom en misschien heeft iemand slechte ervaringing met bepaalde onderdelen?

Dankjewel!

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:12
Wat is het merk en type van die 'goede' voeding?
Op welke monitor gaat het allemaal gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:15:
Wat is het merk en type van die 'goede' voeding?
Op welke monitor gaat het allemaal gebeuren?
De voeding heb ik niet bij de hand. Maar zoals ik melde was hij goed genoeg. Hij is gloednieuw en hij was redelijk duur dus als je niks gek doet (deze setup dus) zou dat altijd moeten werken.

Beeldscherm weet ik nog niet (anders had ik het vermeld) grote kans dat het iets zoals de Dell S2716DG deze gebruik ik op werk en vind ik vrij fijn in gebruik. Kleine kans dat ik richting de 4k ga maar vind zelf goede 4k scherm nog te duur. Eventueel nog suggesties voor monitoren dan hoor ik ze graag.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2019 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:12
Van termen als 'goed genoeg', 'gloednieuw' en 'redelijk duur' raak ik niet overtuigd dat het gebruik van de voeding een verstandige keuze is.

Een systeem stel je samen adhv de monitor die je hebt of gaat gebruiken. Als dat de Dell gaat worden die je noemt en je wilt de prestaties van die monitor maximaal benutten dan zou je met een RTX 2070 wel eens tekort kunnen komen en op 4K ga je het dan helemaal niet redden.

Een 6 core cpu zonder HT vind ik geen goede keuze. Je zal al snel tegen beperkingen aan gaan lopen. Zat games die nu al een 6 core voor 100% belasten. Dan beter een i7-8700/9700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 06:49:
Van termen als 'goed genoeg', 'gloednieuw' en 'redelijk duur' raak ik niet overtuigd dat het gebruik van de voeding een verstandige keuze is.
Ik snap niet waarom je zo hard focust op de voeding. Deze vriend had een stel render farms in elkaar gezet en had 1 voeding over. Deze uitgave wordt van de blasting afgetrokken dus hij had geen reden om op zijn budget te letten en heeft dus alleen maar kwaliteit spullen gekocht. Ik heb geen manier om te zien welke het is hij ligt namelijk 3 uur reizen hier vandaan.
Een systeem stel je samen adhv de monitor die je hebt of gaat gebruiken. Als dat de Dell gaat worden die je noemt en je wilt de prestaties van die monitor maximaal benutten dan zou je met een RTX 2070 wel eens tekort kunnen komen en op 4K ga je het dan helemaal niet redden.
Ik heb nu thuis een 670GTX en alles wat ik speel loopt nog "goed". Waarom zou een 2070RTX dat niet kunnen halen?

Zoals ik melden zijn de type games die ik speel minder videokaart reliant. Ik verwacht geen 160fps op 4k in de aller nieuwste Battlefield. Ik ben niet zo zeer en graphics junkie of een framerate pusher.
Een 6 core cpu zonder HT vind ik geen goede keuze. Je zal al snel tegen beperkingen aan gaan lopen. Zat games die nu al een 6 core voor 100% belasten. Dan beter een i7-8700/9700.
Ik zat te overwegen om een I7 te halen maar wilden het binnen budget van 2k houden (1200+800 voor beeldscherm en stoel). Ik zou het budget misschien beter kunnen stretchen voor de I7 dan?

Ik las ook op de forums hier dat de ryzen 3*** series uit komt. Welicht is dit ook een optie? Ik heb zelf namelijk nooit iets anders dan Intel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
Ryzen 3000 reeks komt inderdaad binnenkort uit, geplande release is 7 juli. Meer bang-for-buck dan Intel, dat lijkt nu wel zeker.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tricolores schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:31:
Ryzen 3000 reeks komt inderdaad binnenkort uit, geplande release is 7 juli. Meer bang-for-buck dan Intel, dat lijkt nu wel zeker.
Ligt heel erg aan je toepassing, heb je zware workloads, videoediting, etc, dan heb je een hoop aan meer cores en threads, game je alleen (en niet streamen) of gebruik je zoals ik veel Acad dan heb je meer aan processor die single core sterk is. Daarin is Intel nog steeds onverslaanbaar. En gezien de komende prijsverlaging rond de release van Zen 2 door Intel wordt het een stuk interessanter. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
Joopieboy schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:06:
[...]

Ligt heel erg aan je toepassing, heb je zware workloads, videoediting, etc, dan heb je een hoop aan meer cores en threads, game je alleen (en niet streamen) of gebruik je zoals ik veel Acad dan heb je meer aan processor die single core sterk is. Daarin is Intel nog steeds onverslaanbaar. En gezien de komende prijsverlaging rond de release van Zen 2 door Intel wordt het een stuk interessanter. :)
Of Intel nog de single core king gaat zijn in vergelijking met Ryzen 3 is hoogst twijfelachtig op dit moment. AMD lijkt het gat te dichten en op zijn minst sterk in de buurt te komen. Op dat moment wordt het een budgetafweging.

Ik zou zeggen, wacht op de reviews :)

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tricolores schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:09:
[...]

Of Intel nog de single core king gaat zijn in vergelijking met Ryzen 3 is hoogst twijfelachtig op dit moment. AMD lijkt het gat te dichten en op zijn minst sterk in de buurt te komen. Op dat moment wordt het een budgetafweging.

Ik zou zeggen, wacht op de reviews :)
Budgetafweging, dat is ook wel een leuke op zijn minst. Zeker gezien de B550 chipset pas volgend jaar gaat komen. X570 is nu zeker niet interessant qua prijs en hebben nog wat problemen qua compabiliteit enzo. Daarnaast zie je dat het met de memory controller nog steeds niet helemaal lekker zit, hoge latency met trage timings (scheelt een factor 2 ruwweg), en sowieso heb je voor leuke prestaties al duurder geheugen nodig (sneller met name, en met oc'en al helemaal vanwege B die). Een ouder moederbord (B350 en B450) helpt dan ook niet mee, en bios updaten kan bij de meeste niet in the fly, alleen MSI en sommige Asus series afaik.

Daarnaast zijn de processors zelf ook een pak duurder, AMD kennende zal dat wel weer wat gaan zakken, maar zal beperkt blijven gezien de 2e generatie.

Zodoende vind ik dat AMD wel enorme stappen heeft gezet maar je niet blind kan en moet kiezen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 27-06-2019 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-08 15:04
Joopieboy schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:24:
[...]

Budgetafweging, dat is ook wel een leuke op zijn minst. Zeker gezien de B550 chipset pas volgend jaar gaat komen. X570 is nu zeker niet interessant qua prijs en hebben nog wat problemen qua compabiliteit enzo. Daarnaast zie je dat het met de memory controller nog steeds niet helemaal lekker zit, hoge latency met trage timings (scheelt een factor 2 ruwweg), en sowieso heb je voor leuke prestaties al duurder geheugen nodig (sneller met name, en met oc'en al helemaal vanwege B die). Een ouder moederbord (B350 en B450) helpt dan ook niet mee, en bios updaten kan bij de meeste niet in the fly, alleen MSI en sommige Asus series afaik.

Daarnaast zijn de processors zelf ook een pak duurder, AMD kennende zal dat wel weer wat gaan zakken, maar zal beperkt blijven gezien de 2e generatie.

Zodoende vind ik dat AMD wel enorme stappen heeft gezet maar je niet blind kan en moet kiezen. :)
De Ryzen 3000 lopen naar verwachting gewoon prima op 450/470 bordjes. Wat je nu zegt zijn voornamelijk aannames.

On topic: Als je alles even netjes in pricewatch lijstje zet dan hebben we beter overzicht met wat betreft je budget.

[ Voor 5% gewijzigd door Immanent Ike op 27-06-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Immanent Ike schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:24:
[...]

De Ryzen 3000 lopen naar verwachting gewoon prima op 450/470 bordjes. Wat je nu zegt zijn voornamelijk aannames.

On topic: Als je alles even netjes in pricewatch lijstje zet dan hebben we beter overzicht met wat betreft je budget.
Dan zou ik zeggen lees maar eens bij in het AMD topic en de vele nieuwsberichten en benches die voorbij komen. :) Over 'goed werken' hoor je mij bv niet, wel het werkend krijgen wat een dingetje kan zijn. Gelukkig bied Azerty een bios upgrade aan voor 9 euro. Wel iets om rekening mee te houden. En dan nog de prestatiedingetjes wat ze nu bv oplossen door heel veel cache toe te voegen.

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 27-06-2019 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 19:51
Joopieboy schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:06:
[...]

"Intel stuk interessanter"? Wat, waar, wanneer? Je doet wel heel erg je best om de TS een Intel aan te smeren.
Je praat over zulke toepassing zonder maar een melding over beveiligingslekken te hebben.
10% a 15% prijsverlaging maakt Intel nog steeds niet interessant!

@ TS Je kan beter op de reviews wachten van Ryzen 3 en dan een besluit nemen! Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-08 15:04
Joopieboy schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:31:
[...]

Dan zou ik zeggen lees maar eens bij in het AMD topic en de vele nieuwsberichten en benches die voorbij komen. :) Over 'goed werken' hoor je mij bv niet, wel het werkend krijgen wat een dingetje kan zijn. Gelukkig bied Azerty een bios upgrade aan voor 9 euro. Wel iets om rekening mee te houden. En dan nog de prestatiedingetjes wat ze nu bv oplossen door heel veel cache toe te voegen.
Ja een 450/470 bord moet je inderdaad flashen of laten flashen met een nieuwe bios, ik zie daar niet zo het probleem van in. Had ryzen 1+ ook last van 'prestatiedingetjes'? Ryzen 1+ was vaak al een betere keuze danveel intel opties en Ryzen 2 is weer een verbetering ten opzichte van Ryzen 1+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Immanent Ike schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 00:33:
[...]

Ja een 450/470 bord moet je inderdaad flashen of laten flashen met een nieuwe bios, ik zie daar niet zo het probleem van in. Had ryzen 1+ ook last van 'prestatiedingetjes'? Ryzen 1+ was vaak al een betere keuze danveel intel opties en Ryzen 2 is weer een verbetering ten opzichte van Ryzen 1+.
Wel iets om bij op te letten want bij veel bordjes heb je dan een oudere cpu nodig die wel ondersteund wordt bij oudere updates. Ben benieuwd naar de B550 borden alleen zijn die er pas vanaf begin volgend jaar.

Memory controllers worden steeds beter en je ziet dat Zen 2 een enorme bak cache krijgt, alleen de eerste berichten laten wel zien dat je alsnog een fikse trage latency over houdt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:23

Vidra

Vragen?

Immanent Ike schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 00:33:
[...]

Ja een 450/470 bord moet je inderdaad flashen of laten flashen met een nieuwe bios, ik zie daar niet zo het probleem van in.
Gelukkig zijn er moederborden van MSI en Asus die je kan flashen zonder CPU met een USB stick. Als je het moederbord nieuw koopt dat dan is de leverancier ook vaak bereid tegen een kleine vergoeding om het moederbord (met compatible) CPU te flashen. :9

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Pagina: 1