Safari opent niet en iMac sluit niet af.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denholt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-08-2022
Dag allemaal,

Misschien weten jullie het volgende probleem te verhelpen. Sinds een week opent Safari niet op mijn IMac. Dus als ik met mijn muis op Safari klik gebeurt er niets. Omdat ik dacht dat het beter zou zijn om mijn computer te herstarten drukte ik daarop maar ook op herstarten of uitzetten komt geen reactie. Wel de pop-up over het uitzetten maar daarna niets meer. Als ik hem daarna hard uitzet, met knop achterkant, en daarna weer opstart doet alles het wel weer voor een tijdje. Iemand een idee?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:14

Nibbz

Postmaster General

Als het nog een keer gebeurd, activiteiten monitor openen, en kijken of er daar iets vastgelopen is. Daar zou je het handmatig moeten kunnen sluiten (force close) waarna het wellicht weer werkt.

Tis geen permanente oplossing, maar dan kun je iig door. Als er iets anders vastloopt dan Safari (waar Safari wellicht last van heeft), die deinstalleren en opnieuw installeren

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
Vaak is het iets dat meestart en draait met macOS: kan varieren van software, kernelextensies en zelfs randapparatuur. Kwestie van isoleren:
- alle randapparatuur eraf
- test in veilige modus
- test in andere gebruiker

Safari kun je niet verwijderen / herinstalleren overigens: dan zul je heel macOS moeten herinstalleren.

Het kan zijn dat er iets vastloopt inderdaad: ik kijk dan eerst bij Appeltje > Geforceerd Stoppen of er een programma niet meer reageert.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denholt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-08-2022
Bedankt alvast. Vanavond even proberen.