Aangezien er veel IT'ers op dit forum zijn lijkt het me wel toepasselijk om deze vraag hier te stellen. Vanaf september wil ik beginnen aan de studie informatica (voorlopig nog eerste keus) op de universiteit, maar ik twijfel sterk of dit wel verstandig is. Ik heb namelijk wat oude tentamens doorgenomen op Studeersnel en het ziet er allemaal (erg) lastig uit. Rare wiskunde (nooit eerder gehad), allemaal extreem technische en ingewikkelde termen en uitleggen die ik soms helemaal niet begrijp. Ik vind programmeren zelf wel echt leuk, zo heb ik veel geprogrammeerd in Java en Python en een paar Android apps gemaakt. Verder vind ik wiskunde ook een leuk vak en ben ik er ook goed in. Informatica lijkt me dus een logische keus, maar toch twijfel ik aan mijn studiekeuze wegens bovengenoemde reden.
Zijn er hier mensen die meer verstand hebben over deze studie en/of het zelf gestudeerd hebben? Hoe moeilijk vond je het en ben je er veel tijd aan kwijt? Van mijn vrienden die nu een alfa studie doen hoor ik dat ze serieus maar iets van 10-15 uur per week bezig zijn aan de studie (alles in totaal, college, huiswerk, etc.), hoe zit dat bij informatica? Ik wil niet het risico lopen dat ik aan deze studie begin en er vervolgens achter kom dat het veelte zwaar is. Iemand hier advies voor?
Zijn er hier mensen die meer verstand hebben over deze studie en/of het zelf gestudeerd hebben? Hoe moeilijk vond je het en ben je er veel tijd aan kwijt? Van mijn vrienden die nu een alfa studie doen hoor ik dat ze serieus maar iets van 10-15 uur per week bezig zijn aan de studie (alles in totaal, college, huiswerk, etc.), hoe zit dat bij informatica? Ik wil niet het risico lopen dat ik aan deze studie begin en er vervolgens achter kom dat het veelte zwaar is. Iemand hier advies voor?