Ventilator van nieuwe Asus laptop blijft draaien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1206850

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een Asus Zenbook aangeschaft. Tot nu toe bevalt alles prima en ik vind het zeker een fijn apparaat.
Er is wel een ding waar ik me nu al (na een halve dag gebruik) mateloos aan begin te ergeren: de ventilator draait constant. Zelfs als er (op de voorgrond) geen processen bezig zijn blijft de ventilator draaien en wanneer ik een simpel programma zoals Chrome open gaat de ventilator direct op volle toeren. Het is mij ook opgevallen dat het niet een typisch ''blazend'' geluid is, maar echt alsof je een klein motortje hoort lopen. Het CPU-gebruik is normaal en voor zover ik kan zien zijn alle drivers up-to-date. Zou er nog een andere verklaring kunnen zijn voor het constante gezoem?

Ik kijk uit naar jullie antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Gewoonlijk in de hittegolf van nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1206850

Topicstarter
Daar heb ik ook al aan zitten denken inderdaad, maar er staat hier nog een oude Toshiba uit het jaar 0 in de woonkamer te draaien en die maakt minder herrie dan deze.. iets zegt me toch dat het niet helemaal normaal is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:08
Anoniem: 1206850 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:20:
[...]

Daar heb ik ook al aan zitten denken inderdaad, maar er staat hier nog een oude Toshiba uit het jaar 0 in de woonkamer te draaien en die maakt minder herrie dan deze.. iets zegt me toch dat het niet helemaal normaal is..
die heeft waarschijnlijk ook een grotere heatsink / koeloppervlak ;)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zet in Chrome eens "hardware acceleration" uit; test het dan nog eens.

/edit: op mijn HP leek de machine ook "drukker" te zijn dat je dacht te doen. Cleane install van Windows gedaan, correcte drivers van Intel erop gezet en "maar enkele' SoftPaq's van HP. Clean as a whistle... En lekker stil nu ook :)

[ Voor 62% gewijzigd door MAX3400 op 25-06-2019 17:45 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:29
Weet je heel zeker dat alles is geüpdatet?
En heb je het alleen als je m aan de lader hangt? Dan zou je nog eens de instelling kunnen opzoeken die altijd actief koelt wanneer ie aan de lader hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 1206850 Waarschijnlijk lopen er updates op de achtergrond

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1