Steiger verankerd in mijn huis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-05 21:16
Ik kom zojuist thuis en nu zie ik dat men een steiger heeft gebouwd tegen de gevel van het appartementencomplex naast ons huis. De steiger heeft men doodleuk in onze gevel verankerd, terwijl dit ook wel gewoon in de eigen gevel had gekund. De steiger eindigt zoals ie nu staat wel voor ons huis en zou dus wel verplaatst moeten worden om de steiger in de eigen gevel te verankeren.

Ik had al even gegoogeld maar kon zo snel niet echt iets vinden over of dit zomaar mag, ik word er zelf niet zo vrolijk van dat men zonder ook maar enig overleg of een aankondigende brief gaat lopen boren in mijn gevel. Kan ik hier actie tegen ondernemen of overdrijf ik hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-06 12:58
Heb je een VVE, of is het een eigen woning? Lijkt me niet helemaal de bedoeling inderdaad. Hebben ze gaten in de voegen geboord ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verona27 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:21:
Ik kom zojuist thuis en nu zie ik dat men een steiger heeft gebouwd tegen de gevel van het appartementencomplex naast ons huis. De steiger heeft men doodleuk in onze gevel verankerd, terwijl dit ook wel gewoon in de eigen gevel had gekund. De steiger eindigt zoals ie nu staat wel voor ons huis en zou dus wel verplaatst moeten worden om de steiger in de eigen gevel te verankeren.

Ik had al even gegoogeld maar kon zo snel niet echt iets vinden over of dit zomaar mag, ik word er zelf niet zo vrolijk van dat men zonder ook maar enig overleg of een aankondigende brief gaat lopen boren in mijn gevel. Kan ik hier actie tegen ondernemen of overdrijf ik hierin?
Koop of huur woning ? Van wie is de Steiger ?

Aannemende dat het een koop woning is en de steiger van je buurman/gemeente zou ik hier ook niet gecharmeerd van zijn. Bij een huurwoning zou ik beginnen met of ik er hinder van ondervind zo ja dat kan je eens gaan praten met de woningbouw maar betwijfel of dat in dit geval van toepassing is.

Kortom lang antwoord om aan te geven dat we eigenlijk meer info nodig hebben over je situatie het huis en de omgeving.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jij bent geen onderdeel van dat appartementencomplex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afhankelijk van de situatie, heb je ook kans dat de steiger op "jouw grond" staat.

Ook een huurwoning heeft "eigen grond" en dan zou minstens een briefje van te voren van de woningbouw netjes zijn geweest.

Indien eigen koop & eigen grond: per direct de zooi laten verwijderen, VEH bellen voor verder (juridisch) advies en/of je rechtsbijstand.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
@Meester_J Nee, heb geen VVE, de woningen hiernaast zijn volgens mij van een woningbouwcoorperatie, maar dat weet ik niet 100% zeker. Inderdaad gaten in de voegen geboord zoals ik het nu kan zien.

@ShadowBumble ik woon in een koopwoning.

@fm77 nee, naast het gebouw waar ik woon staat een klein appartementencomplex uit de jaren 60 ofzo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Doei, eigenaar flat bellen, spullen laten weghalen.

Zou een mooie bende worden als iedereen maar random in andersmans spullen gaten mag boren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Koopwoning. Dan zou ik nu in de telefoon klimmen en zorgen dat ze het verwijderen. Nu toestemming vragen gaat hem ook niet meer worden. Dat hadden ze dan maar moeten doen voor ze dat ding gingen plaatsen.

Maar ga niet zelf in discussie met de bouwvakkers. Bel met de woningcorporatie die eigenaar is van het pand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
MAX3400 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:29:
[...]

Zou een mooie bende worden als iedereen maar random in andersmans spullen gaten mag boren.
Ja dat leek mij ook, vind het echt onbeschoft, maar ik dacht dat het misschien zou mogen als het niet anders kon ofzo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Foto's maken. Zoek even uit van wie dat complex is. Rechtsbijstand, bel die. Anders eigenaar bellen dat ze het zsm verwijderen en herstellen of dat jij het anders laat doen op hun kosten en dat schade sowieso voor hun is. Dit per mail bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

MAX3400 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:29:
[...]

Dit dus, zeker bij een koopwoning zonder toestemming. Voordat je echter een hamer pakt en de steiger demonteerd dien je wel de gelegenheid te geven aan de betreffende opdracht gever dit netjes op te lossen.

:+ (Alhoewel ik altijd erg ben voor "slopen maar !" is het bovenstaande meer juridisch verantwoord, let wel op je begeeft je op het internet dus advies inwinnen van een professional is altijd aan te raden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verona27 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:30:
[...]

Ja dat leek mij ook, vind het echt onbeschoft, maar ik dacht dat het misschien zou mogen als het niet anders kon ofzo.
Dat is alleen met het gebruik van je grond voor werkzaamheden, dat mag je niet weigeren als het noodzakelijk is voor de werkzaamheden. Wel krijg je natuurlijk een vergoeding voor alle schade in zo'n geval.

Gewoon nu bellen, zeggen dat men in opdracht van de corporatie een steiger heeft verankerd aan je huis, dat deze per direct verwijderd moet worden (en dat je achteraf zeker geen toestemming gaat verlenen) en dat je nog contact opneemt om je schade af te wikkelen. En oja, jij gaat zelf bepalen wie de schade repareert, de corporatie hoeft alleen maar te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:33:
[...]

Dat is alleen met het gebruik van je grond voor werkzaamheden, dat mag je niet weigeren als het noodzakelijk is voor de werkzaamheden. Wel krijg je natuurlijk een vergoeding voor alle schade in zo'n geval.
Er is geen enkel recht van overpad tussen koopwoning van @Verona27 en een belendende flat. Tenminste, niet dat ik lees. Het klakkeloos "mag je niet weigeren" lijkt me wat ver gezocht maar het is dus imho ook geen enkele verplichting om het wel toe te staan.

Ja, een steiger is een kosteneffectievere oplossing dan een full-blown 30-ton kraan. Maar als het niet anders kan, dan moet het maar. Jammer voor de offerte van de uitvoerder.

/edit: nuance - het kadaster geeft hier uitsluitsel over maar niet om 16:37 op een dinsdagmiddag ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 25-06-2019 16:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Niemand kan "zomaar "een gat boren in jouw gevel/muur/voeg, dus sommeren direct te verwijderen en schade te herstellen (al is het maar even gaatje dicht smeren in je voeg). Je hebt wellicht een plicht om bij herstelwerkzaamheden recht van overpad te verlenen aan je buren als dit nu eenmaal niet ander kan maar een simpele steiger lijkt mij geen dwingende reden. (al kan ik begrijpen vanuit de aannemer of steiger bouwer dat hij de steiger moet zekeren en dat deze dit zo doet, al zou daar dus een opzichter bij moeten zijn die hier ingrijpt)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Zoals @sambalbaj zegt inderdaad foto's maken, het liefst van meerdere hoeken. Gelukkig is het lang licht en kan je dat dus ook doen als de werklui weg zijn. Zodra je die foto's hebt, heb naar de eigenaar van het appartementencomplex om schade te verhalen. Want burenrecht of niet, dan moeten ze je het alsnog laten weten.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoelpoot op 25-06-2019 16:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

MAX3400 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:35:
[...]

Er is geen enkel recht van overpad tussen koopwoning van @Verona27 en een belendende flat. Tenminste, niet dat ik lees. Het klakkeloos "mag je niet weigeren" lijkt me wat ver gezocht maar het is dus imho ook geen enkele verplichting om het wel toe te staan.

Ja, een steiger is een kosteneffectievere oplossing dan een full-blown 30-ton kraan. Maar als het niet anders kan, dan moet het maar. Jammer voor de offerte van de uitvoerder.
Ladderrecht: artikel 5:56 BW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel last je er van hebt. Je kan natuurlijk ook een goede buur zijn, maar wel afspreken dat ze het weer netjes repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 16:28

lasharor

7 december 2004

Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:38:
[...]

Wanneer het voor het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van een onroerende zaak noodzakelijk is van een andere onroerende zaak tijdelijk gebruik te maken, is de eigenaar van deze zaak gehouden dit na behoorlijke kennisgeving en tegen schadeloosstelling toe te staan, tenzij er voor deze eigenaar gewichtige redenen bestaan dit gebruik te weigeren of tot een later tijdstip te doen uitstellen.

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Bedankt mensen, lijkt mij vrij duidelijk. Ik ben er toch achter gekomen dat het hiernaast een VvE betreft, dus dat kan nog lastig worden om contact op te nemen. Fotos heb ik al gemaakt. Ik ga zometeen toch even het contactnummer dat op de steiger hangt aan zo'n kaartje even bellen om achter de opdrachtgevers te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:38:
[...]

Gewichtige reden... Ik kan me zo voorstellen dat tussen 2 normale huizen een steiger misschien een dag of 3 staat (bijvoorbeeld voor schuren & schilderen). Maar onderhoud aan een flat, zeker met dit weer, en het verplicht verankeren van de steiger, doet me vermoeden dat de steiger (vaste voeten) tenminste 12m hoog is en dat op die hoogte de duur & reden nog best eens voor de kantonrechter kan worden uitgevochten.

@Verona27 een VvE is bereikbaar via het bestuur; bel even aan bij een bewoner, vraag de jaarstukken, daar staan meerdere telefoonnummers in (ook voor nood, vaak). Of er is een noodnummer voor de opzichter / huismeester. Is dat er niet, ik persoonlijk zou de politie bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gewoon even willekeurig aanbellen. Iedere bewoner (VvE lid) kan je het bestuur (ook bewoners) of de externe bestuurder noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

lasharor schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:40:
[...]

Wanneer het voor het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van een onroerende zaak noodzakelijk is van een andere onroerende zaak tijdelijk gebruik te maken, is de eigenaar van deze zaak gehouden dit na behoorlijke kennisgeving en tegen schadeloosstelling toe te staan, tenzij er voor deze eigenaar gewichtige redenen bestaan dit gebruik te weigeren of tot een later tijdstip te doen uitstellen.

?
We hadden het hier over het hypothetische geval van het gebruik van grond. Niet over de steiger. En inderdaad, de buurman moet vooraf aangeven wat hij gaat doen en waarom dat niet anders kan dan vanaf jouw grond en hij moet je achteraf schadeloos stellen.

Dat doen bouwvakkers in de praktijk natuurlijk niet. Maar dan stuur je ze weg en dan gaat de eigenaar van het pand je alsnog om toestemming vragen, die je in veel gevallen dus niet kunt weigeren (hooguit met goede argumenten uitstellen).

Maar over die steiger hoef je niet lang te discussieren: geen toestemming, geen dwangmiddel -> weg ermee.

Ben wel erg benieuwd naar de reactie van de VVE. Het is natuurlijk ook wel hondsbrutaal om zoiets gewoon te laten doen zonder ook maar 1 woord met de TS te overleggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 25-06-2019 16:51 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Ik herhaal mezelf nog maar even een keer :p
Iedereen heeft het over rechten, eisen en zelfs politie.
Begin gewoon even met een gesprek. Het blijven wel je buren...
Als je er niet uit komt kan je natuurlijk andere stappen nemen.
Maar wat zijn nu een paar gaten in je gevel, die daarna netjes weggewerkt kunnen worden?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 14:05
fm77 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:53:
Maar wat zijn nu een paar gaten in je gevel, die daarna netjes weggewerkt kunnen worden?
Dat was een goede start geweest, ware het niet dat de andere partij ervoor heeft gekozen niet te beginnen met een gesprek, maar gewoon in de gevel van TS is gaan boren. Netjes wegwerken is een subjectief probleem, want een ander kan een beetje kleurverschil wel geen probleem vinden terwijl jij juist de hele muur opnieuw had laten voegen 4 jaar geleden om na een uitbouw geen kleurverschil te hebben. Zoals andere ook al zeiden, ik zou de opdrachtgever erop aanspreken dat ze de steiger weg komen halen, en TS het zelf op zijn voorwaarden laat repareren om de rekening bij de VvE te deponeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Een gemiddelde VvE is elders ondergebracht en/of niet alle bestuurders / uitvoerders wonen in het betreffende pand.

Maar, pragmatisch, je vind het dusdanig normaal dar iemand jouw grond inneemt, in jouw gevel boort en dat je dan naar "de buren" stiefelt voor een goed gesprek? Tenzij je hypotheek is afbetaald, is het huis nog immer van de bank; ook als bewoner heb je verantwoord om te gaan met deze "investering".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 08:55
Foto van de situatie?

Ik zou echt boos zijn als ik jou was en dit aan zou treffen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Precies. Voor je in het huis van de buurman gaat boren, dien je toch wel even te gaan praten. :)
Mijn idee zou ook zijn: doe eerst die steiger maar weg en dan kunnen we daarna misschien wel weer praten. Als die steiger echt zo belangrijk was geweest, hadden ze vast wel wat meer aan voorbereiding gedaan. :)

Mijn buurman mag, als hij dat gewoon vraagt, van mij best een steiger een klein stukje op mijn grond plaatsen als het anders niet past. Verankeren in mijn gevel, dat zie ik niet zo zitten. Daar zou ik zeker geen toestemming voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:58:
[...]
...als hij dat gewoon vraagt...
Artikel 5:56 BW... Eerst vragen, dan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Direct laten verwijderen, een steiger mag je nooit aan een metselwerk gevel vastmaken en moet altijd aan de constructieve wand er achter gemonteerd worden.

Dat metselwerk is nooit stevig genoeg om een steiger aan vast te maken voor de stabiliteit.
Ik zou het ook nooit toelaten dat iemand een steiger aan mijn huis monteert, dan zoeken ze maar een andere manier om het op te lossen.

[ Voor 23% gewijzigd door Ernemmer op 25-06-2019 17:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

gaten in baksteen metselwerk kun je bijna niet netjes wegwerken.

Ik ben de moeilijkste niet maar zou furieus zijn als ik deze situatie zou aantreffen bij thuiskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ernemmer schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:00:
Direct laten verwijderen, een steiger mag je nooit aan een metselwerk gevel vastmaken en moet altijd aan de constructieve wand er achter gemonteerd worden.
Dat metselwerk is nooit stevig genoeg om een steiger aan vast te maken voor de stabiliteit.
Zie ook: https://nos.nl/artikel/22...idderkerk-weer-thuis.html

Constructie van de woning: top. Metselwerk: not so much.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 08:55
Ernemmer schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:00:
Idd, straks trekt die steiger je muur kapot en sowieso ga nu al je voegverschil krijgen

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Verona27
Inmiddels contact gehad met de aannemer, die komt morgen kijken "want dat was toch niet de bedoeling" en ze gaan het als het goed is morgen weghalen en herstellen. Nu dat eerst maar even afwachten. Verder heb ik nooit contact met die buren dus dat vind ik niet zo interessant. Ik ga er nu wel vanuit dat het nu enigzins is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Meester_J schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:23:
Heb je een VVE, of is het een eigen woning? Lijkt me niet helemaal de bedoeling inderdaad. Hebben ze gaten in de voegen geboord ofzo?
Bij koopappartementen is een VVE verplicht. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Verona27 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:03:
Inmiddels contact gehad met de aannemer, die komt morgen kijken "want dat was toch niet de bedoeling" en ze gaan het als het goed is morgen weghalen en herstellen. Nu dat eerst maar even afwachten. Verder heb ik nooit contact met die buren dus dat vind ik niet zo interessant. Ik ga er nu wel vanuit dat het nu enigzins is opgelost.
Ik denk dat ze het morgen inderdaad wel goed voor je oplossen, een aannemer wilt dit risico ook niet lopen.

Maar eigenlijk ben ik wel benieuwd naar een foto van hoe het er nu bijstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Inmiddels contact gehad met de aannemer, die komt morgen kijken "want dat was toch niet de bedoeling" en ze gaan het als het goed is morgen weghalen en herstellen. Nu dat eerst maar even afwachten.
Ondanks dat je misschien niet zelf op de steiger mag klimmen / bevinden: ik zou nu het nog licht is, wel even wat overzichts- en detail-foto's gaan maken van de situatie en de (eventuele schadelijke) bevestigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-06 12:58
CH4OS schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:04:
[...]
Bij koopappartementen is een VVE verplicht. ;)
Maar als die feitelijk "in ruste" is, moet je toch zelf aan de slag :|

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 1050445

Zo los je dat op, niet dat hysterische gedoe wat veel geopperd is in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Das prima, maar alsnog zou ik een aangetekende brief sturen naar de aannemer en de opdrchtgever vn het geheel waarbij je ze aansprakelijk stelt voor ontstane schade EN evt nog te voorschijn komende schade en daar een bevestiging van wilt zien. Je weet nooit wat er later nog uitkomt, en dan wil je wel een poot (of desnoods steiger :P) hebben om op te staan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

@Verona27

Wees aub even de verstandigste, neem foto's (aanzicht details etc) schrijf een brief over de situatie dus dat het zonder toestemming eenzijdig is besloten maar geef ook in deze brief aan de je hebt gesproken met de aannemer en dat deze de volgende dag alles herstelt heeft (niet doen als hij dit nog moet doen).

Dan heb je het in ieder geval schriftelijk, je hebt de foto's dan kan er later nooit een discussie over ontstaan om welke reden dan ook. Ook niet na een paar jaar maar ja daar woont die eikel die de steiger heeft laten weghalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:07
Pics or it didnt happen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

'Keep Calm' en ga lekker wat foto's maken van het geheel.(en details)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Fotos zijn gemaakt en heb de gang van zaken ook op papier staan inc relevante tijden Ed. Zo ziet het eruit voor alle nieuwsgierigen.

Edit: https://m.imgur.com/gallery/xcBawdP

Rechts ons huis.

[ Voor 10% gewijzigd door Verona27 op 25-06-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:54
Verona27 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:20:
Fotos zijn gemaakt en heb de gang van zaken ook op papier staan inc relevante tijden Ed. Zo ziet het eruit voor alle nieuwsgierigen.

https://m.imgur.com/gallery/YEBiEro
Link werkt niet..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
MAX3400 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:01:
[...]

Zie ook: https://nos.nl/artikel/22...idderkerk-weer-thuis.html

Constructie van de woning: top. Metselwerk: not so much.
"Dilatatievoegen? Wat zijn dat? Meh; te duur. We komen er toch wel mee weg."

Het hele rijtje ziet er trouwens beroerd uit; lekkende dakranden, gescheurde voegen bij waterafvoeren.

En omdat de gevel ook nog eens daadwerkelijk bol loopt is het natuurlijk wat makkelijker om helemaal naar buiten te bollen.

Verder gewoon typisch jaren '90 schroot. Binnenspouwblad misschien zelfs wel van gipsplaat. Ook nul overstek, dus altijd vieze ruiten. Al die regen op de ruiten druipt dan weer van die minivensterbank en zie daar; ook daar smerige plekken op de muur. Zal ook een flinke duit extra gekost hebben om dat rijtje zo onpraktisch bol te bouwen.

Vraag me af wie de rekening voor dat gevelherstel mag gaan betalen. Zijn dat koopwoningen?

En dat het veilig is binnen; tja, euh; dat ding is natuurlijk niet dragend, dus nogal wiedes.

[ Voor 15% gewijzigd door kabeltjekabel op 25-06-2019 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54

Rechts ons huis.
Ook na de update doet ie het nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 16:28

lasharor

7 december 2004

Rechts ons huis.
Maak eens een duidelijke foto waar je ziet dat er daadwerkelijk een gat zit in je muur. Ik zou nu gewoon wat meer moeite nemen zodat je dadelijk niet in een situatie komt waarop men je foto betwist.

Foto doet het trouwens gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door lasharor op 25-06-2019 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Bij mij niet, kan je 'm niet uploaden via tinypic? Dat werkt bij mij altijd goed

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:23

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ernemmer schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:59:
Bij mij niet, kan je 'm niet uploaden via tinypic? Dat werkt bij mij altijd goed
Even "gallery" uit de link weghalen. Maar dan is het nog steeds geen duidelijke foto van de situatie inderdaad.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Net de foto bekeken en als daar niet heel netjes toestemming voor is verkregen, kunnen ze direct opzouten en mogen ze de schade vergoeden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Verona27 Maak eens een betere foto. Nu kan je niet zien dat er is geboord, enzovoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
Bedankt voor het meedenken, hoor. Ik heb een hele rits aan foto's gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ivysaur schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:34:
@Verona27 Maak eens een betere foto. Nu kan je niet zien dat er is geboord, enzovoort.
Bij die bovenste verankering is wel heel goed te zien, dat er een blad de voeg in gaat.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 15:07
Verona27 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:37:
Bedankt voor het meedenken, hoor. Ik heb een hele rits aan foto's gemaakt.
Even vragen was inderdaad wel zo netjes geweest. Helaas is het soms niet helemaal duidelijk wat de scheiding is van VvE complex en aanliggende gebouwen, waardoor dit soort situaties kunnen ontstaan.

Foto's maken prima, verdere paniek opmerkingen een beetje proberen te negeren want die gaan je niet helpen.
Mocht er echt schade achterblijven, dan gewoon even met de uitvoerende partij contact opnemen. Weet bijna zeker dat ze het gewoon zullen herstellen en anders even via de VvE spelen, die zijn er ook mee gemoeid dat de sfeer met buren goed blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Gadgeteer schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:24:
[...]
Even vragen was inderdaad wel zo netjes geweest. Helaas is het soms niet helemaal duidelijk wat de scheiding is van VvE complex en aanliggende gebouwen, waardoor dit soort situaties kunnen ontstaan.
Die scheidingsvoeg is anders uitstekend zichtbaar op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 15:07
Freee!! schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:27:
[...]

Die scheidingsvoeg is anders uitstekend zichtbaar op de foto.
Hebben wij er meerdere van in ons complex. Allemaal gewoon VvE.
Ik geef ook niet aan dat het onmogelijk is dat ze het weten, enkel dat het soms niet helemaal duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

En, gaan ze het nog redden vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dit lijkt me echt heel vervelend om aan te treffen als je thuiskomt!
Kun je zien (of inschatten) hoe diep ze hebben geboord? Ik las hier dat bevestiging aan metselwerk niet voldoende stevig is. Hebben ze misschien dwars door je metselwerk heen geboord en het dieper verankerd? Dan heb je toch wel wat schade namelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Verona27
Voodoo schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:33:
[...]

En, gaan ze het nog redden vandaag?
Ze hebben gisteren in ieder geval wel de verankering uit mijn gevel gehaald maar ik heb nog niet echt de gelegenheid gehad om te kijken of ze het ook echt hebben hersteld, dat is toch wel vrij lastig te zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Verona27 Is alles nog goed gekomen? Het is een beetje frustrerend om de afloop niet te weten als je het hele topic hebt gelezen.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verona27
onetime schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:46:
@Verona27 Is alles nog goed gekomen? Het is een beetje frustrerend om de afloop niet te weten als je het hele topic hebt gelezen.
Haha, uiteindelijk hebben ze dus de stijger verwijderd en de schade hersteld, verder heb ik er niets meer van gehoord.
Pagina: 1