W10 play/pause in browser uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 22:10
Ik kan helaas nergens op google antwoord vinden op mijn vraag.
Ik heb op mijn muis een sneltoets om mijn muziek op Spotify te starten/pauzeren, zelfde werking als de FN-toets met pause/play. Echter is dit sinds gisteren blijkbaar veranderd in een knop die alles pauzeert/start, dus ook als een youtube video op de achtergrond in een non-actief tabblad staat wordt deze mede gestart/gepauzeerd.

In mijn beleving bijzonder vervelend en ik wil hier dus graag z.s.m. af, echter ga ik nergens vinden hoe / waar ik dit verder kan instellen. Lijkt er op dat dit sinds een nieuwe update is, aangezien ik al ruim twee jaar gebruik maak van deze functie en dit nooit eerder heb gehad :/

EDIT: heb het toch gevonden. Dit ligt dus blijkbaar aan Chrome en niet aan W10. Mocht nog iemand tegen dit probleem aan lopen, kopieer dan chrome://flags/#hardware-media-key-handling in je chrome browser, zet hierbij "Hardware Media Key Handling" op Disabled en het werkt weer zoals je gewend was.

[ Voor 18% gewijzigd door Twijfels op 25-06-2019 16:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Sowieso zou ik, als het iets is dat impact heeft op je browser (zoals je aangeeft met "dus ook als een youtube video op de achtergrond in een non-actief tabblad staat" eerst naar mijn browser kijken ;)

* Jester-NL nog steeds niet kiest voor streamen en gewoon in een mediaspeler muziek opzet, welke gewoon (zonder sneltoetsen op de muis) gebruikt wordt...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:50
Aaaah dacht echt dat ik de enige was die hier last van had sinds de 1903 update. Verdwijnt hiermee ook direct de melding Chrome.exe naast de volume slider? @Twijfels

EDIT: Ja die vervelende Chrome.exe is ook weg, je bent een held!

[ Voor 16% gewijzigd door Dracoz op 26-06-2019 23:27 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:49
Was mij ook al kapot aan het ergeren daaraan, had wel door dat het een Chrome dingetje was maar wist niet hoe het uit te schakelen. Thx! :)

Edit: Ik snap dan oprecht niet waarom dat dan door de devs opeens wordt ingeschakeld? :?
"You know what, let's turn on a feature that will annoy the hell out of everyone."

[ Voor 39% gewijzigd door Maarten_E op 26-06-2019 23:05 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Ik stoorde me er sinds een paar weken ook al aan, bedankt voor het posten van de oplossing @Twijfels :)
Maarten_E schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 23:03:

Edit: Ik snap dan oprecht niet waarom dat dan door de devs opeens wordt ingeschakeld? :?
"You know what, let's turn on a feature that will annoy the hell out of everyone."
Iets pauzeren wat actief afspeelt lijkt me geen gekke gedachte, ook al heb ik het liever ook niet. Je kan als softwaremaker nooit iedereen tevreden stellen, maar er zullen genoeg mensen zijn die deze functionaliteit niet erg vinden of zelfs kunnen waarderen.

[ Voor 72% gewijzigd door Hahn op 26-06-2019 23:07 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Hahn schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 23:06:
Ik stoorde me er sinds een paar weken ook al aan, bedankt voor het posten van de oplossing @Twijfels :)

[...]

Iets pauzeren wat actief afspeelt lijkt me geen gekke gedachte, ook al heb ik het liever ook niet. Je kan als softwaremaker nooit iedereen tevreden stellen, maar er zullen genoeg mensen zijn die deze functionaliteit niet erg vinden of zelfs kunnen waarderen.
Dat snap ik, maar Youtube heeft daar al jaar en dag de spatiebalk voor.
Als ik in een ander tabblad zit (bijvoorbeeld Tweakers), en ik wil mijn muziek aanzetten, dan springt Youtube ook aan. Waarom gebeurt dat als ik Youtube niet open heb staan? Het schakelt namelijk ook Yt weer in, niet alleen uit.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Maarten_E schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 23:09:
[...]

Dat snap ik, maar Youtube heeft daar al jaar en dag de spatiebalk voor.
Als ik in een ander tabblad zit (bijvoorbeeld Tweakers), en ik wil mijn muziek aanzetten, dan springt Youtube ook aan. Waarom gebeurt dat als ik Youtube niet open heb staan? Het schakelt namelijk ook Yt weer in, niet alleen uit.
Spatiebalk werkt alleen als je dat tabblad in focus hebt. Verder ga ik de functionaliteit niet verdedigen, want ik heb het niet bedacht. Ik gaf alleen aan dat je opmerking over 'iedereen irriteren' misschien wat overdreven was.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Hahn schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 23:11:
[...]

Spatiebalk werkt alleen als je dat tabblad in focus hebt. Verder ga ik de functionaliteit niet verdedigen, want ik heb het niet bedacht. Ik gaf alleen aan dat je opmerking over 'iedereen irriteren' misschien wat overdreven was.
Excuses als het wat te direct overkwam, sorry :)
Youtube is m.i. primair een videodienst waar je naar kijkt, dus vraag ik mij af wie er videos wil laten afspelen en pauzeren terwijl de desbetreffende video op dat moment niet in beeld is. Zal vast handig zijn voor sommigen, maar als de vaste muziekknoppen op het toetsenbord daarvoor worden gekaapt, vind ik dat ver gaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

@Maarten_E: YT is al jaar en dag 'gewoon' een van de vele opties voor streamen van muziek (niet perse audio) en heeft in sommige gevallen nummers/artiesten die bij andere aanbieders niet in de catalogus zitten... en er zijn veel minder hoepels om doorheen te springen.
YT toont me met een klik de video en de audio bij een track. Bij Spotify moet ik eerst inloggen... oh nee, ik moet eerst een account aanmaken, en DAN inloggen...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1