Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

€500,- Budget Game-PC met hergebruikte case, voeding en hdd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Uitsluitend gaming. 144fps op low/medium in shooters zoals Fortnite, Apex, Counterstrike, etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 500 euro voor alle componenten, randapparatuur niet inbegrepen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Fractal Design - Core 1000 MicroATX Mini Tower Case
Corsair Builder Series CX430 V2 80 plus
WD Caviar Blue WD5000AAKX - Vaste schijf - 500 GB - intern - 3.5" - SATA-600 - 7200 tpm -buffer: 16 MB

Wat denk je allemaal nodig te hebben/heb je (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk of iets dergelijks. Uit verschillend advies op deze website maak ik op dat de Ryzen 5 2600 samen met de Radeon RX 580 de beste prijs/kwaliteit geeft.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootste beperking lijkt mij is de relatief oude, niet heel intensief gebruikte 430w voeding. Zover ik begreep zijn de gewenste componenten redelijk energiezuinig. Volgens een schatting van een andere website heeft de setup ongeveer 300w nodig wat mijn 430w voeding zou moeten kunnen trekken.

Ga je overklokken?
Niet geïnteresseerd in overklokken, met name doordat ik dan een nieuwe voeding, duurder moederbord en een betere koeling zou moeten aanschaffen.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb nu het goedkoopste AM4 micro-ATX MoBo gekozen. Voldoet deze wanneer ik geen interesse heb in overklokken en upgraden in de toekomst? En heeft deze ook een BIOS-update nodig?

Zitten er grote risico's in het hergebruiken van deze voeding? Hij is vrij oud maar werd destijds goed aangeschreven en is niet intensief gebruikt.

Moet ik de SATA-kabel voor het aansluiten van de SSD apart aanschaffen?

Zie ik dingen over het hoofd? Zoals incompatibele onderdelen of iets dergelijks, je weet het maar nooit :P

Overige opmerkingen/aanvullingen zijn zeer welkom! Het is voor mij inmiddels 6 jaar geleden dat ik me verdiepte in PC's bouwen en er is veel veranderd.

Hier is mijn wensenlijstje inclusief de voeding en de case die ik al heb:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 135,05€ 135,05
1MoederbordenASRock A320M-DVS R4.0€ 44,-€ 44,-
1VideokaartenASRock RX580 8GB Phantom GXR OC€ 179,47€ 179,47
1BehuizingenFractal Design Core 1000 USB 2.0€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internTeam Group Vulcan DDR4-3000 16GB€ 69,50€ 69,50
1VoedingenCorsair Builder CX430 V2€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 240GB€ 28,70€ 28,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 456,72

Alvast mijn dank voor het meelezen en meedenken!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

144fps op welke resolutie? Voldoen de benchmarks van de RX580 aan de dan gewenste resultaten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Je oude voeding is niet geschikt voor nieuwe hardware door de verouderde interne lay-out. Koop een nieuwe als je niet in de problemen wil komen.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:59:
144fps op welke resolutie? Voldoen de benchmarks van de RX580 aan de dan gewenste resultaten?
1080p is voor mij prima! Via UserBenchmark zie ik dat de RX 580 i.c.m de Ryzen 5 2600 volgens gebruikers op 1080p en high settings ongeveer 125 fps haalt (al weet ik niet zeker hoe betrouwbaar deze gegevens zouden zijn). Ik ga er dan vanuit dat medium/low me een redelijk stabiele 144fps zou moeten geven. Wanneer er voor niet al teveel geld een betere videokaart beschikbaar is sta ik daar ook voor open, al is een game zoals Fortnite volgens mij ook erg afhankelijk van de CPU. Ik weet niet precies welk component de bottleneck is.
Edit: Ik zie wel dat bijvoorbeeld Apex Legends waarschijnlijk niet zal runnen op 144fps, dat is wel jammer.
Uszka schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:11:
Je oude voeding is niet geschikt voor nieuwe hardware door de verouderde interne lay-out. Koop een nieuwe als je niet in de problemen wil komen.
Dat klinkt niet goed. Google geeft me niet zoveel informatie, kan je er misschien iets meer over vertellen of heb je toevallig een linkje waar ik me iets beter kan inlezen? Wellicht is het sowieso goed de voeding te vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2019 15:58 ]

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Corsair CX series = instap budget model met een Bronze certificaat (mbt zuinigheid) - doorgaans hebben de voedingen die wij aanraden in de topics een 'Golden' certificering.

De oude Corsair CX Bronze en CX Modulair zijn twee populaire series. Maar deze voedingen hebben eigenlijk niks bijzonders. Ze hebben geen DC-DC of andere vorm van individuele spanningsregulatie (tenminste t/m 600W), maar groep regulatie dus geen goede spanningsstabiliteit en ook geen hoog rendement. De kwaliteit van deze serie komt ook niet veel verder dan matig. Bij zo'n voeding hoort dus een lage prijs. De prijs van deze series is echter vrij relatief hoog waardoor er betere opties zijn.

Dus vervangen van die voeding is aan te raden.

Nog een andere opmerking; het gekozen moederbord met de A320 chipset ondersteund geen toekomstige upgrade naar het Ryzen 3xxx platform (mocht je dat in de toekomst willen). Dan kan je beter kiezen voor een moederbord met een B450 chipset.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
Vidra schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:56:
Corsair CX series = instap budget model met een Bronze certificaat (mbt zuinigheid) - doorgaans hebben de voedingen die wij aanraden in de topics een 'Golden' certificering.

De oude Corsair CX Bronze en CX Modulair zijn twee populaire series. Maar deze voedingen hebben eigenlijk niks bijzonders. Ze hebben geen DC-DC of andere vorm van individuele spanningsregulatie (tenminste t/m 600W), maar groep regulatie dus geen goede spanningsstabiliteit en ook geen hoog rendement. De kwaliteit van deze serie komt ook niet veel verder dan matig. Bij zo'n voeding hoort dus een lage prijs. De prijs van deze series is echter vrij relatief hoog waardoor er betere opties zijn.

Dus vervangen van die voeding is aan te raden.

Nog een andere opmerking; het gekozen moederbord met de A320 chipset ondersteund geen toekomstige upgrade naar het Ryzen 3xxx platform (mocht je dat in de toekomst willen). Dan kan je beter kiezen voor een moederbord met een B450 chipset.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! In dat geval is het verstandiger een nieuwe voeding te nemen. In dat geval twijfel ik erover toch een 500/550w te nemen met een moederbord dat compatibel is met overklokken. Dan krijg ik misschien net iets meer waar voor mijn geld. Dat zou dan direct een b450 moederbord zijn dat ook de mogelijkheid heeft voor een upgrade. Ik zal nog even nadenken wat ik ga doen!
Pagina: 1