Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Uitsluitend gaming. 144fps op low/medium in shooters zoals Fortnite, Apex, Counterstrike, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 500 euro voor alle componenten, randapparatuur niet inbegrepen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Fractal Design - Core 1000 MicroATX Mini Tower Case
Corsair Builder Series CX430 V2 80 plus
WD Caviar Blue WD5000AAKX - Vaste schijf - 500 GB - intern - 3.5" - SATA-600 - 7200 tpm -buffer: 16 MB
Wat denk je allemaal nodig te hebben/heb je (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk of iets dergelijks. Uit verschillend advies op deze website maak ik op dat de Ryzen 5 2600 samen met de Radeon RX 580 de beste prijs/kwaliteit geeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootste beperking lijkt mij is de relatief oude, niet heel intensief gebruikte 430w voeding. Zover ik begreep zijn de gewenste componenten redelijk energiezuinig. Volgens een schatting van een andere website heeft de setup ongeveer 300w nodig wat mijn 430w voeding zou moeten kunnen trekken.
Ga je overklokken?
Niet geïnteresseerd in overklokken, met name doordat ik dan een nieuwe voeding, duurder moederbord en een betere koeling zou moeten aanschaffen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nu het goedkoopste AM4 micro-ATX MoBo gekozen. Voldoet deze wanneer ik geen interesse heb in overklokken en upgraden in de toekomst? En heeft deze ook een BIOS-update nodig?
Zitten er grote risico's in het hergebruiken van deze voeding? Hij is vrij oud maar werd destijds goed aangeschreven en is niet intensief gebruikt.
Moet ik de SATA-kabel voor het aansluiten van de SSD apart aanschaffen?
Zie ik dingen over het hoofd? Zoals incompatibele onderdelen of iets dergelijks, je weet het maar nooit
Overige opmerkingen/aanvullingen zijn zeer welkom! Het is voor mij inmiddels 6 jaar geleden dat ik me verdiepte in PC's bouwen en er is veel veranderd.
Hier is mijn wensenlijstje inclusief de voeding en de case die ik al heb:
Alvast mijn dank voor het meelezen en meedenken!
Uitsluitend gaming. 144fps op low/medium in shooters zoals Fortnite, Apex, Counterstrike, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 500 euro voor alle componenten, randapparatuur niet inbegrepen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Fractal Design - Core 1000 MicroATX Mini Tower Case
Corsair Builder Series CX430 V2 80 plus
WD Caviar Blue WD5000AAKX - Vaste schijf - 500 GB - intern - 3.5" - SATA-600 - 7200 tpm -buffer: 16 MB
Wat denk je allemaal nodig te hebben/heb je (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk of iets dergelijks. Uit verschillend advies op deze website maak ik op dat de Ryzen 5 2600 samen met de Radeon RX 580 de beste prijs/kwaliteit geeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootste beperking lijkt mij is de relatief oude, niet heel intensief gebruikte 430w voeding. Zover ik begreep zijn de gewenste componenten redelijk energiezuinig. Volgens een schatting van een andere website heeft de setup ongeveer 300w nodig wat mijn 430w voeding zou moeten kunnen trekken.
Ga je overklokken?
Niet geïnteresseerd in overklokken, met name doordat ik dan een nieuwe voeding, duurder moederbord en een betere koeling zou moeten aanschaffen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nu het goedkoopste AM4 micro-ATX MoBo gekozen. Voldoet deze wanneer ik geen interesse heb in overklokken en upgraden in de toekomst? En heeft deze ook een BIOS-update nodig?
Zitten er grote risico's in het hergebruiken van deze voeding? Hij is vrij oud maar werd destijds goed aangeschreven en is niet intensief gebruikt.
Moet ik de SATA-kabel voor het aansluiten van de SSD apart aanschaffen?
Zie ik dingen over het hoofd? Zoals incompatibele onderdelen of iets dergelijks, je weet het maar nooit
Overige opmerkingen/aanvullingen zijn zeer welkom! Het is voor mij inmiddels 6 jaar geleden dat ik me verdiepte in PC's bouwen en er is veel veranderd.
Hier is mijn wensenlijstje inclusief de voeding en de case die ik al heb:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 135,05 | € 135,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock A320M-DVS R4.0 | € 44,- | € 44,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock RX580 8GB Phantom GXR OC | € 179,47 | € 179,47 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Core 1000 USB 2.0 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB | € 69,50 | € 69,50 |
| 1 | Voedingen | Corsair Builder CX430 V2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 240GB | € 28,70 | € 28,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 456,72 | ||
Alvast mijn dank voor het meelezen en meedenken!