Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaznhf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-02-2021
Hallo,

Ik heb een probleem met de microfoon van een Iphone 7. Hij kan niet opnemen (dictafoon werkt ook niet) en bij het bellen gaat het icoontje luidspreker uit, dus op dat moment doen zowel de luidspreker als de microfoon het niet. Dus het bellen lukt helemaal niet meer. Ik dacht eerst dat de microfoon zelf stuk zou zijn, maar als ik een headset aansluit werkt dit ook niet. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat had je zelf al gevonden en wat heb je allemaal al geprobeerd? Dat geeft ons een beter beeld en dan hoeven we geen tijd te verspillen aan zaken die je al had geprobeerd en toch niet werkten.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

klaaznhf schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:10:
Hallo,

Ik heb een probleem met de microfoon van een Iphone 7. Hij kan niet opnemen (dictafoon werkt ook niet) en bij het bellen gaat het icoontje luidspreker uit, dus op dat moment doen zowel de luidspreker als de microfoon het niet. Dus het bellen lukt helemaal niet meer. Ik dacht eerst dat de microfoon zelf stuk zou zijn, maar als ik een headset aansluit werkt dit ook niet. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
via Google heb ik oa dit gevonden https://support.apple.com/nl-nl/HT203792. heb je ook Google ?

Komop, dat kan wel wat vriendelijker :).

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 27-06-2019 21:57 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaznhf
Uiteraard ook eerst gegoogled. Maar apple komt alleen met opnieuw opstarten en meest recente software installeren. Dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaznhf
Ik heb nog even verder gezocht, volgens mij is dit het probleem:

https://www.iculture.nl/n...sease-iphone-7-microfoon/

Ik ga er mee langs de winkel, reparatie lijkt mij te lastig om zelf te doen.
Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-06 12:17
Al eens de iPhone hersteld naar fabrieksinstellingen?

Anders lijkt me dit een hardwarepborleem idd...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbits
  • Laatst online: 25-05-2020
Dit is 100% de audio ic dat defect is. Het is een chip op het moederbord dat de audio regelt. Als je toestel nog onder de garantietermijn valt (jonger dan 2 jaar) naar de winkel mee stappen, anders naar een reparatiebedrijf brengen die ook microsolderen doet.
Pagina: 1