Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Ik zit te twijfelen tussen een vierjarige opleiding (bij de HAN) van 1 dag per week naar school om programmeur te worden, of een traineeship bij Calco te nemen.

De afgelopen tijd heb ik er over gebrainstormd en dit zijn mijn bevindingen:
-als ik gelijk bij Calco begin heb ik gelijk praktijk ervaring, ik hoef mij geen zorgen te maken over toetsen, ik kan gelijk fulltime aan de slag dus een beter salaris, plus het is laagdrempelig.
-De voordelen van een HBO deeltijd: het staat goed op mijn CV, meer tijd om mezelf te ontwikkelen, mogelijkheid om te netwerken op school, ik krijg meer theorie voorgeschoteld, en een sterkere basis krijg ik.

Ik heb mijzelf al Java aangeleerd dus dat ik een pré maar nu zit ik echt te twijfelen welke optie ik moet kiezen. Er zijn veel mensen met een IT achtergrond op dit forum. Wat zouden jullie doen? Uiteindelijk is het natuurlijk ook een persoonlijke keuze. Ik ben bewust van het belang van een papiertje van school maar bij Calco krijg je ook een certificaat. Het is toch belangrijker wat je kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-05 08:03
Heb je al een hbo papiertje?

Zo ja, dan zie ik niet veel meerwaarde voor je CV om er nog één te halen.

Mocht je die nog niet hebben dan kan een hbo papiertje je goed helpen in je verdere cariëre.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou voor de HBO route gaan, als je straks eens een andere baan wilt of een hogere functie dan heb je echt meer aan een HBO dan aan een Calco papiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Ernemmer schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:44:
Ik zou voor de HBO route gaan, als je straks eens een andere baan wilt of een hogere functie dan heb je echt meer aan een HBO dan aan een Calco papiertje.
Hechten ze geen waarde aan certificaten die je bij Calco kan halen?
Grove den schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:43:
Heb je al een hbo papiertje?

Zo ja, dan zie ik niet veel meerwaarde voor je CV om er nog één te halen.

Mocht je die nog niet hebben dan kan een hbo papiertje je goed helpen in je verdere cariëre.
HBO propedeuse heb ik gehaald. De opleiding niet afgemaakt. Maar dat was jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Tengri schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:50:
[...]

[...]

HBO propedeuse heb ik gehaald. De opleiding niet afgemaakt. Maar dat was jaren geleden.
Als er 50 solliciteren waarvan er 30 een HBO hebben, zullen ze iemand nemen uit de HBO stapel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:34
Dit is je dilemma:

Als je geen HBO diploma hebt, dan zal je moeten compenseren met flinke dosis relevante praktijk ervaring en kennis.... Dat laatste heb je ook niet.

Met beide routes kom je er wel en zal je over 4 jaar mogelijk via de Calco studie wat verder staan in je ervaring, echter is een HBO diploma op lange termijn en ook buiten je vakgebied weer meer waard.

Ik ken je persoonlijke situatie niet, maar als je nog jong bent; ga voor de HBO diploma. Deze is uiteindelijk waardevoller dan de praktijk ervaring, zeker as je buiten het vakgebied wilt gaan werken. Praktijk ervaring kan je atlijd opdoen, zeker als je nog jong bent. Daarnaast doe je je opleiding deeltijd, dus wellicht kan je alsnog ergens een traineeship starten, maar ga voor HBO.

[ Voor 8% gewijzigd door Valandil op 25-06-2019 12:57 ]

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07
Uit nieuwsgierig even gekeken, maar heeft de Calco optie ook geen HBO requirement?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-03 13:07
Bossie schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:09:
Uit nieuwsgierig even gekeken, maar heeft de Calco optie ook geen HBO requirement?
Dit inderdaad, heb met aardig wat Calco'ers en Qquest'ers gewerkt en die hebben zo ver ik weet allemaal HBO/Universiteit. Volgens mij is dit een non-discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:48
Bossie schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:09:
Dat lijkt er wel op, als je de masterclass op de website van Calco zelf bekijkt.
https://www.werkenbijcalc...neeship-calco-masterclass

Quote: "Zonder IT opleiding aan de slag in de IT? Dat kan! Als je HBO of WO bent afgestudeerd kun je je innerlijke IT’er ontdekken tijdens de Calco MasterClass. Een uniek IT traineeship waarin wij ambitieuze nog-niet IT’ers opleiden tot hét IT talent van de toekomst."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07
m181087 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:28:
[...]

Dat lijkt er wel op, als je de masterclass op de website van Calco zelf bekijkt.
https://www.werkenbijcalc...neeship-calco-masterclass

Quote: "Zonder IT opleiding aan de slag in de IT? Dat kan! Als je HBO of WO bent afgestudeerd kun je je innerlijke IT’er ontdekken tijdens de Calco MasterClass. Een uniek IT traineeship waarin wij ambitieuze nog-niet IT’ers opleiden tot hét IT talent van de toekomst."
Tenzij het deze is?
https://www.werkenbijcalc...ip-masterclass-potentials

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LcsRaw
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik zou sowieso voor deeltijd HBO gaan. Heb weinig goede verhalen gehoord over Calco, zeker voor mensen die geen HBO hadden en waar Calco geen inzit voor kon regelen.

Plus een afgeronden HBO zorgt ook voor een betere
Tengri schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:50:
[...]

Nee, combinatie van werkervaring + opleiding is waar de meeste mensen naar kijken. Ik denk, geen harde cijfers voor dus als iemand iets anders denkt is dat net zo valide, dat er eerder wordt gekozen voor een HBO'er zonder werkervaring dan voor iemand met wat certificaten en geen werkervaring.
Pagina: 1