Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forodrova
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-04 15:26
Hoi,

Mijn vriendin heeft ooit een telefoon gekocht bij mediamarkt en daar zo'n Geeksquad verzekering bij genomen. Een tijd geleden was ze op vakantie en ging er iets kapot, en aangezien ze nog echt haar mobiel nodig had en ze binnen een paar dagen weer terug moest reizen heeft ze lokaal een reparatie laten doen.

Een tijd geleden heeft ze haar mobiel ook nog eens laten vallen en er is schade. Geeksquad verzekering (Connected World services heet dat tegenwoordig) zegt dat ze door die reparatie op vakantie die niet via hun verlopen is dat ze geen reparaties meer doen, dat het niet meer onder de verzekering valt. En het klopt dat dit in de voorwaarden staat. Alleen mijn probleem hiermee is dat ze dit gebruiken voor andere schade die niet komt door de reperatieafhandeling van een derde partij. Dat ze niet gaan vergoeden of schade gaan repareren die door de andere partij gedaan zijn kan ik goed inkomen. Maar de schade die ze heeft komt niet door de derde partij. Kan geeksquad alsnog weigeren om reparaties uit te voeren?

(Doet mij een beetje denken dat ze vroeger bij desktop PCs zeiden dat als de microsoft sticker was gescheurd omdat je de PC open had gemaakt de garantie verviel. Of dat je gezeik kreeg als je extra geheugen in je laptop had geprikt.)

Boo!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

forodrova schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:41:
Kan geeksquad alsnog weigeren om reparaties uit te voeren?
Dat doen ze toch al?
En waarom zouden ze dat niet kunnen, immers ben je akkoord gegaan met deze voorwaarden.

Ter vergelijking, als je bij OnePlus je telefoon wilt laten repareren repareren ze indien nodig altijd je scherm (of ze doen niks), dit komt omdat je scherm los moet bij reparaties, als er een kleine breuk of barst in zit moet die vervangen worden omdat ze geen garanties kunnen geven over de reparatie.
De stelling dat het dan ook altijd via de verzekering c.q. gecertificeerd reparateur moet is dan ook niet zo heel ver gezocht.

In dit geval, wat voor schades/reparaties praten we over?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forodrova
True schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:45:
[...]

Dat doen ze toch al?
En waarom zouden ze dat niet kunnen, immers ben je akkoord gegaan met deze voorwaarden.

Ter vergelijking, als je bij OnePlus je telefoon wilt laten repareren repareren ze indien nodig altijd je scherm (of ze doen niks), dit komt omdat je scherm los moet bij reparaties, als er een kleine breuk of barst in zit moet die vervangen worden omdat ze geen garanties kunnen geven over de reparatie.
De stelling dat het dan ook altijd via de verzekering c.q. gecertificeerd reparateur moet is dan ook niet zo heel ver gezocht.

In dit geval, wat voor schades/reparaties praten we over?
Ja dat doen ze al, verkeerd verwoord. 8)7

Ze heeft al een nieuwe telefoon maar altijd handig om reserve exemplaar te hebben. Schade toen: scherm dat ze heeft laten vervangen. Schade daarna: weer het scherm (dat zou dan sowieso voor haar eigen kosten zijn, zelfs al maakt t feitelijk niks uit voor de verzekering...heeft ze 1 scherm reparatie gescheeld :D ), verder microfoon werkt niet meer, sim werkt niet/antenne is kapot, luidspreker maakt vreemde geluiden. Dat soort dingen.

Ik had er al een hard hoofd in, maar 95% van die tijd zijn dit soort verzekeringen onzin, en 99% van de tijd veels te duur.

En ik snap de voorwaarden ook wel, maar meeste zwembaden zeggen ook dat het achterlaten van bezittingen in de schaapskooi op eigen risico is. Wettelijk gezien zijn ze echter wel verantwoordelijk voor de spullen die je daar laat hangen. Er is altijd een verschil tussen wet en voorwaarden bij een polis. En ik vroeg me voornamelijk af of er wettelijke bepalingen zijn op dit onderdeel die alsnog consument in bescherming neemt, of dat ze gewoon dom bezig is geweest.

Boo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-05 10:06
Staat in de voorwaarden dat het recht op garantie vervalt na reparaties door derden? Dan heb je namelijk geen poot om op te staan. Dit doen ze omdat als iemand anders gaat werken aan die telefoon en een fout maakt ze niet voor die kosten op willen draaien. Ook al is het niet direct gerelateerd kunnen ze zich daar achter verschuilen volgens mij. Maar als je zeker wilt zijn kun je je rechtsbijstand raadplegen als je die hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ja, dat kunnen ze als het in de voorwaarden staat.

Is bij mij ook gebeurd, al was dat onterecht. Via verzekeraar/reparatiebedrijf was de telefoon opgestuurd naar Sony. En na lang vragen waar ie bleef kreeg ik te horen dat Sony 'm weigerde te repareren 'want de telefoon was niet Nederlands'. Nou, gewoon hier gekocht, dus ik bleef op m'n strepen staan. Uiteindelijk heeft het reparatiebedrijf me een nieuwe telefoon gestuurd (nou ja, ze stuurden eerst de verkeerde dus duurde nog een maand).

En het mooie? Hun nieuwe telefoon, in doosje en wel... was volledig Duits. Incl verpakking en handleiding. 8)7 Dus dat wordt leuk als ie kapot gaat.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forodrova
Thanks voor de replies. Voornamelijk helaas pindakaas dus. En goed om te weten voor haar voor een volgende keer. :)

Boo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:07
Heeft ze geen reisverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-05 08:55
Deick schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:05:
Heeft ze geen reisverzekering?
Waar zou je die voor willen gebruiken dan? De telefoon is reis gevallen en gerepareerd, de schade waar het nu over gaat is ná de vakantie ontstaan.
Pagina: 1