Unlocken T-Bird 1,4 ?

Pagina: 1
Acties:

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Ik heb een nieuwe T-Bird 1400, en een a7m266 moederbord, waarmee ik dus me multiplier niet kan veranderen. Is het niet mogelijk 'm ( met potloodstreepjes ? ) te unlocken, zodat mijn bios hem pakt op een multiplier van 11 of 12 i.p.v. 10.5 ( = standaard, en dus niet te wijzigen met A7M266 ! ) ?

Dan zou ik namelijk veel verder kunnen overclocken, want nu blijf ik hangen op de 1491 Mhz... :Z :P

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Zoek eens bij www.tomshardware.com
Daar staat ergens een lijst met de kleur combinatie voor de athlon weet zo zelf niet meer waar maar hij staat er wel :)

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Oke dank je voor de link, zal ff zoeken vanavond... maar het moet dus wel mogelijk zijn hoger te komen met overclocken op de manier die ik hierboven bedankt heb ??

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

als het goed is wel ja :)
suc6 dus ;)

Verwijderd

u guyz are missing the point.

ten eerste --> 1.4 GHz is al unlocked
ten tweede --> A7M266 heeft GEEN multiplier aanpassing tenzij je DIP switches wil gaan solderen op je bord

JC

Verwijderd

wat hij bedoelt is dit met de koperenpuntjes van de athlon te doen maar sorry dak zo lullig ben maar uhhhhhh dis wel op zn plek hier.
UTFS!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 27 juli 2001 20:45 schreef DuronDude het volgende:
u guyz are missing the point.

ten eerste --> 1.4 GHz is al unlocked
ten tweede --> A7M266 heeft GEEN multiplier aanpassing tenzij je DIP switches wil gaan solderen op je bord

JC
Mja, maar de 1,4 heeft wel een standaard multiplier van 10,5 ingesteld staan :)
Dat waren dacht ik de L6 of L7 bruggen ofzo?

En die wilt hij dus op de CPU aanpassen, zodat z'n mobo waarop het niet te wijzigen is ze zo pakt...

* BrZ thinks that u are missing the point ;)

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 20:50 schreef BrZ het volgende:

[..]

Mja, maar de 1,4 heeft wel een standaard multiplier van 10,5 ingesteld staan :)
Dat waren dacht ik de L6 of L7 bruggen ofzo?

En die wilt hij dus op de CPU aanpassen, zodat z'n mobo waarop het niet te wijzigen is ze zo pakt...

* BrZ thinks that u are missing the point ;)
Je hebt wel gelijk, maar de topictitel + het gebruik van het woord "unlocken" maken het een beetje verwarrend...

Verwijderd

sorry maar ik zie hem eerlijk gezegd niet in staat bruggen gaan door te snijden en zo .... want dàt is de enige mogelijkheid dus
wat hij kan doen is naar een juwelier gaan , vragen alle bruggen door te snijden en dan volgens schema bepaalde bruggen terug verbinden.

maar dat zie ik hem eerlijk gezegd niet doen.
unlocken is unlocken en dat is bij een 1.4 nooit nodig. that wos tha point

JC

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 27 juli 2001 21:00 schreef DuronDude het volgende:
sorry maar ik zie hem eerlijk gezegd niet in staat bruggen gaan door te snijden en zo .... want dàt is de enige mogelijkheid dus
wat hij kan doen is naar een juwelier gaan , vragen alle bruggen door te snijden en dan volgens schema bepaalde bruggen terug verbinden.

maar dat zie ik hem eerlijk gezegd niet doen.
unlocken is unlocken en dat is bij een 1.4 nooit nodig. that wos tha point

JC
Jah, heb je helemaal gelijk in, wat hij wilt is eerder de CPU locken :)

En het klopt ook dat het bijna niet te doen s om die bruggen te verbreken....

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 06:19
ff paar uurtjes met een mesje krassen :)

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
aha....

sorry jongens dat ik er niet was vlak na m'n posting ( vriendin :-) ) maar ik begrijp dus dat het praktisch niet te doen is op de manier die ik bedoel. ( Dus van mijn 1.4 zeg maar d.m.v. potloodstreepjes mijn mobo laten denken dat het bijv. een 1,1 is en dus de multiplier op 11 laten zetten ( ivm. 11 x 100 ) en dat ik dan later van die 100 bijv 142 maak ... ( 11 x 142 = 1562 ) ofzo ??? :9

Bedankt voor alle reacties tot dusver ! :7

Ad Astra Per Aspera

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Iemand ?

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

met goed geheugen moet je toch 1600 halen met die 10.5 multiplier ?
stuk sneller ook

JC

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
ja, zou je zeggen, ik heb volgens mij geen slecht geheugen, namelijk de hyundai 115 a chips ( AMD certified ) maar hij loopt onherroepelijk vast bij een system frequency boven de 142 Mhz.... :'( .. het is dus niet mogelijk mijn 1400 een 1100 te laten lijken ?

( is ook wel vreemde actie natuurlijk 8-) )

Ad Astra Per Aspera

Pagina: 1