Mobiele airco genereert nooit water

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLAnaconda
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05 21:38
Hi!

Ik heb een bijna 1 jaar oude mobiele airco de Qlima P522. Ding doet het redelijk maar niet schrikbarend goed. Ik heb een klein hokje van 2 bij 3 meter, heb mijn raam afgeplakt met aluminium folie en een plank met aluminiumfolie voor een open raam waar de slang door gaat. Ding krijgt ongeveer 3 graden van de temperatuur af. Niet echt dat je zegt, wow.

Maar wat mij opvalt bij dat ding is dat ik in al die tijd dat ik hem gebruik nog nooit een druppel water uit het slangetje heb zien komen of moeten halen. Maar ik heb geen verstand van airco's is dat normaal of zit er een defect in?

In de handleiding staat wel hoe je het water moet aftappen, maar dat is dus nog nooit aan de orde geweest. Ook als ik het dopje er af haal komt er nooit een druppel uit.

Is dat een defect of blaast dat ding het vocht via de afvoerbuis naar buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:41
Als een airco zijn verdamper onder het dauwpunt brengt kan hier water uit de lucht op condenseren.
Als er nooit water uit de afvoer komt kan dat komen omdat de airco de verdamper niet onder het dauwpunt brengt, of omdat er geen water in de lucht is. Wat het dauwpunt te ver omlaag brengt.

Wat is de relatieve luchtvochtigheid in de ruimte?

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen3 op 25-06-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:06

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

NLAnaconda schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:10:
Ding krijgt ongeveer 3 graden van de temperatuur af. Niet echt dat je zegt, wow.
Temperatuur is een ding, belangrijker is dat de lucht minder vochtig wordt, dat werkt meer verkoelend dan een paar graden minder.
Maar wat mij opvalt bij dat ding is dat ik in al die tijd dat ik hem gebruik nog nooit een druppel water uit het slangetje heb zien komen of moeten halen. Maar ik heb geen verstand van airco's is dat normaal of zit er een defect in?
Na 5 dagen als vandaag heb ik er echt wel een liter water in zitten. Het kan zijn dat deze bij jou voornamelijk mee verdampt met de lucht die er uitgeblazen wordt.
Ook als ik het dopje er af haal komt er nooit een druppel uit.
Soms moet je hem een beetje kantelen, dat moet ik wel doen.

Hoe dan ook, voordat je hem weer voor een jaar aan de kant zet, goed legen zodat je geen schimmelvorming krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 25-06-2019 10:16 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:18

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

DukeBox schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:14:
[...]

Temperatuur is een ding, belangrijker is dat de lucht minder vochtig wordt, dat werkt meer verkoelend dan een paar graden minder.

[...]

Na 5 dagen als vandaag heb ik er echt wel een liter water in zitten. Het kan zijn dat deze bij jou voornamelijk mee verdampt met de lucht die er uitgeblazen wordt.
Één liter per vijf dagen vind ik ook weinig, ik kan iedere dag minimaal 8 liter weggooien bij mijn mobiele airco. Loopt echt een constant straaltje (wel heel klein, maar toch). Maar helemaal geen druppel lijkt me niet de bedoeling. Als de lucht maar marginaal kouder is, zou ik toch gaan denken aan een defect.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLAnaconda
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05 21:38
Soms moet je hem een beetje kantelen, dat moet ik wel doen.
Thanks, dan loopt er water uit! Gelukkig dan is ie wel goed.
Hoe dan ook, voordat je hem weer voor een jaar aan de kant zet, goed legen zodat je geen schimmelvorming krijgt.
Is dat ook gewoon, op zijn kant houden tot er geen water meer uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

Illusion

(the art of)

Als er geen handige bak om het water te legen in zit, maar alleen een knullig slangetje, dan verdampt hij het water en blaast hij het naar buiten. Stond bij de mijne gewoon in de handleiding. Die hoef je dus nooit te legen bij normaal gebruik. slangetje is dan alleen voor transport.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Illusion schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:27:
Als er geen handige bak om het water te legen in zit, maar alleen een knullig slangetje, dan verdampt hij het water en blaast hij het naar buiten. Stond bij de mijne gewoon in de handleiding. Die hoef je dus nooit te legen bij normaal gebruik. slangetje is dan alleen voor transport.
Ook niet in alle gevallen, wij hebben toevallig ook een airco met alleen zo'n pieleke eraan, maar daar druppelt wel degelijk anderhalve liter per uur uit :+
Dit is dan ook een modelletje tussen consument en 'industrieel' in, geen enorm bakbeest, wel iets groter dan de gemiddelde witte rol-airco, maar gemaakt om een afvoerslang naar een putje of riool te hebben.

Maar wij hebben 'm gewoon lekker iets hoger gezet met een wasteiltje eronder, werkt ook prima _/-\o_

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:06

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kuusj schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:17:
Één liter per vijf dagen vind ik ook weinig, ik kan iedere dag minimaal 8 liter weggooien bij mijn mobiele airco.
Ik zet hem hooguit 2 uurtjes per keer aan.

Ik denk dat het wel erg afhankelijk is van de vochtigheidsgraad in je huis en het zal per model ook verschillen hoeveel er verdampt naar buiten.
NLAnaconda schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:21:
Is dat ook gewoon, op zijn kant houden tot er geen water meer uitkomt?
Bij mij wel, als er niets meer uitkomt laat ik hem gewoon een tijdje zonder dop even staan.

[ Voor 43% gewijzigd door DukeBox op 25-06-2019 11:04 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Working as intended. Deze airco's laten hun warme warme lucht uitstroom over het condenswater gaan, waardoor die automatisch wordt meegenomen naar buiten. Pas als die niet meer voldoende capaciteit heeft moet hij zijn slangetje gebruiken. Zie uit de handleiding:
The unit removes humidity by condensation. The condensate cools the condenser and is removed by the hot air discharge. This will increase the energy efficiency; the so called “cool down” effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Illusion schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:27:
Dat is hier ook gewoon het geval.
Exhaust duct:
Hot air and humidity is transported, by an easy to install exhaust duct, outside the room.
;(

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1