Opgelicht via Marktplaats, opsporing?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.844 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ganzepaffer
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-02-2021
Dag allen,

Ik dacht dus een goede deal gevonden te hebben op marktplaats, punt bij paaltje, een flinke kat in de zak. :(

Meneer de verkoper woont, zoals hij zelf zegt, in Appingedam, veel te ver van mijn huis.
Ik heb alleen een IBAN, naam en 06-nummer.

Weet iemand een manier om meneer op te sporen?

Mvg,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
CAPSLOCKDAY

Aangifte doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:57
Wat dacht je van aangifte doen?
Niet geheel toevallig wonen oplichters altijd heel ver bij je vandaan. In straten die niet bestaan. In huizen die nog gebouwd moeten worden.
Ikzelf ooit ook in zwendel gestonken: slikken, aangifte doen en doorgaan.
Een nicht van me heeft aangifte gedaan van oplichting met een iPhone6. 4 jaar later bericht van de politie dat ze de beste persoon gevonden hebben en daarna heeft ze zelfs het bedrag van de oplichting terug gekregen. Dus het kan lonen!

[ Voor 87% gewijzigd door BvZwolle op 25-06-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 16:02
zoals aangegeven hierboven! plus publieke aan de schandpaal?

wijze woorden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het is echt een schande dat iemand zo ver van jou durft te wonen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:54

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je capslock staat nog aan, ik heb de topic titel even aangepast.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 19-09 10:57
Valandil schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:49:
Niet handig. Een heksenjacht online zorgt meestal voor strafvermindering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
aangifte doen, nooit meer iets van vernemen en je verlies nemen. Been there done that.
Als je aangifte doet, wordt Marktplaats direct op de hoogte gebracht door de politie.

06 nummer is waarschijnlijk een Lyca Mobile prepaid nummer of zo

[ Voor 50% gewijzigd door CyPh op 25-06-2019 09:54 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
AZ >>> SF

Buiten dat. Wat heb je zelf al gevonden, want je bent niet de eerste die dit overkomt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Naast aangifte kun je de beste persoon wel aangeven ook bij Marktplaats zelf. Dan kunnen zij ook vanuit hun kant kijken wat ze ermee kunnen doen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BvZwolle schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:51:
[...]

Met een zware onderstreepte _als_ als hij gepakt wordt, dat percentage is nog steeds schrikbarend laag.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 25-06-2019 09:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:54

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

ganzepaffer schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:46:
Dag allen,

Ik dacht dus een goede deal gevonden te hebben op marktplaats, punt bij paaltje, een flinke kat in de zak. :(

Meneer de verkoper woont, zoals hij zelf zegt, in Appingedam, veel te ver van mijn huis.
Ik heb alleen een IBAN, naam en 06-nummer.

Weet iemand een manier om meneer op te sporen?

Mvg,
Aangifte doen als je er niet uit komt met deze verkoper.

Leg de situatie anders even wat duidelijker uit, ben je opgelicht of heb je zelf niet goed opgelet?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
Zeror schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:53:
Naast aangifte kun je de beste persoon wel aangeven ook bij Marktplaats zelf. Dan kunnen zij ook vanuit hun kant kijken wat ze ermee kunnen doen.
Tegenwoordig wordt dit automatisch door de politie gedaan bij online aangifte

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Je kunt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

Zeror

Ik Henk 'm!

CyPh schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:54:
[...]

Tegenwoordig wordt dit automatisch door de politie gedaan bij online aangifte
Extra vanuit jezelf kan geen kwaad. Kan wellicht zelfs het proces versnellen.

Trouwens @ TS:
Waar gaat het hier over? Ben je echt opgelicht of heb je gewoon iets gekocht wat niet helemaal naar wens is? Dan zijn namelijk twee verschillende dingen. BIj dat laatste is het gewoon jammer maar helaas.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ganzepaffer
Aangifte heb ik uiteraard gedaan, heb er alleen niet zoveel vertrouwen in...

@Soldaatje Thanks voor deze fantastisch toevoeging.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Hopelijk heb je geen gebruik gemaakt van de 'gelijk oversteken' mogelijkheid, want dan weet je zeker dat het IBAN nummer dat je hebt niks waard is :) (want 'tussenpersoon' marktplaats).

In zo'n geval kun je je alleen nog tot marktplaats wenden, en die gaan vast geen rekeningnummers doorgeven aan de eerste de beste gebruiker van marktplaats.

[ Voor 33% gewijzigd door BLACKfm op 25-06-2019 10:02 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Valandil schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:49:
TS heeft mogelijk helemaal geen info over de dader.
Grote kans dat 06 een wegwerpprepaid is en het IBAN-nummer en de naam van een ander slachtoffer is.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ganzepaffer
janvanduschoten schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:53:
[...]

Aangifte doen als je er niet uit komt met deze verkoper.

Leg de situatie anders even wat duidelijker uit, ben je opgelicht of heb je zelf niet goed opgelet?
Ik ben naïef geweest door deze verkoper op z'n woord te geloven.....je had de beste man moeten horen aan de telefoon...

Hij zou de telefoon gisteren versturen en we zouden daar nog even contact overhebben, uiteraard geen contact gehad.

Vanmorgen appte meneer dat hij z'n telefoon was vergeten op werk en het pakketje vandaag zou versturen. ik heb gevraagd om een foto van 2 id-bewijzen of bankpas maar heb tot op heden niets vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ganzepaffer schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:03:
[...]

Ik ben naïef geweest door deze verkoper op z'n woord te geloven.....je had de beste man moeten horen aan de telefoon...

Hij zou de telefoon gisteren versturen en we zouden daar nog even contact overhebben, uiteraard geen contact gehad.

Vanmorgen appte meneer dat hij z'n telefoon was vergeten op werk en het pakketje vandaag zou versturen. ik heb gevraagd om een foto van 2 id-bewijzen of bankpas maar heb tot op heden niets vernomen.
En wat heb je daar aan? Dan stuurt ie je een foto van een id van iemand die er niets mee te maken heeft, zodat jij uiteindelijk boos op hun gaat zijn.

Verder als je vanmorgen nog contact hebt gehad kan het ook zijn dat je heel voorbarig bent nu.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 25-06-2019 10:06 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:04
[...]

Wat zijn de tijdslijnen? Tussen betalen, fraude en aangifte, communicaties?
Want blijkbaar heb je nog steeds contact met hem?

Daarnaast zou ik nooit zomaar mijn Id of bankpas naar iemand doorsturen. Veel te fraude gevoelig.....

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 18:16
[...]

Dus je bent nog niet opgelicht maar hebt alleen geen geduld.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
BvZwolle schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:51:
[...]

Ja want in NL zijn de straffen schrikbarend hoog.
"dader" zal dan een onzin verhaal houden over hoe zwaar hij het heeft en geen andere mogelijkheid zag. Diepe schulden, scheiding, alimentatie, kind die hij al jaren niet meer heeft mogen zien, depressief en dat hij spijt heeft.

Rechter: :(:) ahhh, nou niet meer doen dan he? .... volgende zaak.

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 10:59

Rmg

[...]

ik heb gevraagd om een foto van 2 id-bewijzen of bankpas maar heb tot op heden niets vernomen.
Klinkt steeds meer of je zelf de oplichter bent 8)7 Wie gaat nou foto's van ID's en bankpassen opsturen 8)7

Op het moment dat iemand om deze dingen gaat vragen zou ik echt meteen afhaken, geld terug naar dezelfde rekening waar het vandaan kwam en meteen alle communicatie afbreken :X

[ Voor 21% gewijzigd door Rmg op 25-06-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
DutchKel schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:07:
[...]

Dus je bent nog niet opgelicht maar hebt alleen geen geduld.
Dit dus. Je bestelt bij een individu, niet bij een webshop met een logistiek netwerk. Als je iets de dag erna wil hebben moet je het maar bij CoolBlue bestellen. Een beetje geduld zou je sieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ganzepaffer
fsfikke schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:05:
[...]

En wat heb je daar aan? Dan stuurt ie je een foto van een id van iemand die er niets mee te maken heeft, zodat jij uiteindelijk boos op hun gaat zijn.

Verder als je vanmorgen nog contact hebt gehad kan het ook zijn dat je heel voorbarig bent nu.
Ik heb om 2 id-bewijzen gevraagd, dit maakt identiteitsfraude al een heel stuk lastiger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Wacht even. Hij is gisteren vergeten het op te sturen en na verdenk je hem van oplichting?

Beetje kort lontje, niet?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
ik vergeet zo vaak iets, dat maakt mij toch geen oplichter? Daarnaast zullen velen op hun werk geen telefoon op zak hebben of kunnen reageren.

Waarom spreek je meteen van oplichting en heb je al aangifte gedaan?

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
FiXeR.nl schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:09:
[...]

Dit dus. Je bestelt bij een individu, niet bij een webshop met een logistiek netwerk. Als je iets de dag erna wil hebben moet je het maar bij CoolBlue bestellen. Een beetje geduld zou je sieren.
Helemaal eens.
Heb het zelf ook een keer meegemaakt, maar dan als verkoper.
Zou een pakketje opsturen, maar eenmaal onderweg naar het werk helemaal vergeten het pakketje te versturen. Toen ik uit het werk kwam was ik net te laat en was het postkantoor alweer dicht. Verkoper berichtje gestuurd dat het toch een dagje later werd.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 10:04
ganzepaffer schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:10:
[...]

Ik heb om 2 id-bewijzen gevraagd, dit maakt identiteitsfraude al een heel stuk lastiger
..maar dat maakt het voor jou ook mogelijk om identiteitsfraude te plegen met zijn legitimatiebewijzen. Bekijk het ook eens van de andere kant, ik zou ook echt niet zomaar een foto of kopie van mijn legitimatiebewijs opsturen omdat een koper geen geduld heeft.

Heb gewoon wat geduld. Ik verkoop ook wel eens spullen en het kan altijd gebeuren dat er iets tussendoor komt waardoor een pakketje verzenden erbij inschiet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

ganzepaffer schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:10:
[...]
Je weet dat id-fraude juist in de hand gewerkt wordt door het versturen/mailen van ID bewijzen? Je hebt geen enkele controle waar dit soort informatie terecht komt.
Dit is echt heel onredelijk wat je vraagt en het niet ontvangen van deze info, maakt iemand niet tot oplichter.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Je doet al aangifte na 1 dag? Dat is best rap. Misschien is hij het daadwerkelijk vergeten. Maak in vervolg gewoon gebruik van Tweakers V&A. Dan kan het nog steeds misgaan, echter zouden de reviews je een eind op weg moeten helpen. Helaas bestaan er nog veel mensen die moeite hebben zich aan afspraken te houden en niet kunnen nadenken dat iemand anders er ook daadwerkelijk op wacht. Ze hebben het geld en zijn dan nog beroerd om een beetje moeite te doen, want stel je voor dat je direct een pakketje wegbrengt voor ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Modbreak:Goed, nu het blijkt dat de verkoper niet acuut naar de pakketpost is gelopen, is het wel heel overdreven om nu al een MOORD EN BRAND-topic te openen. Mocht je na een week nog niks hebben, stuur dan een DM naar mij of één van de Shopping Forum mods. Dit topic gaat dicht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.