Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NKR
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-05 14:59
Hi,

Ik probeer al een tijdje NL-Alerts te werkend te krijgen op mijn Oneplus 6t. Gisteren was een mooie dag om het te testen met de stortvloed aan NL alerts die zijn verstuurd, maar het is me nog niet gelukt om er een te krijgen.

Hier is de relevante info:
Sim1: Vodafone (zakelijk, data staat aan)
Sim2: Ben (prive, data staat uit)

Ingestelde taal OS: English (United States)
Softwareversie: OPNEPLUS A6013_41_190528 (nu helemaal up-to-date dus)

Ik heb al veel gegoogled op dit onderwerp, Veel antwoorden komen uit 2014 of 2015 en zijn niet echt meer relevant omdat de genoemde schermen verplaatst zijn, of niet meer in aanwezig zijn.

De resultaten die wel relevant zijn, wijzen me naar Settings -> apps & notifications -> Emergency alerts. Daar heb ik alles aangezet: Amber alerts, Extreme Threats en Severe Threats.

Ook wordt er gesproken over een Cell Broadcasts app. Deze vind ik wel terug als ik in de settings zoek naar Cell Broadcasts, maar daar kan ik uiteraard allen de permissies instellen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:44
Cell broadcast zit in de SMS app. In ieder geval op Samsung met 8.0.0.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:28
Exact hetzelfde hier, ik krijg ze ook eigenlijk nooit. OP6, eveneens Engelstalig. Ik maak geen gebruik van dual SIM. Telfort Zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik heb ook Dual sim op de 1+7 met 2x T-Mobile, ik kreeg gisteren zo oneindig veel alerts dat ik niet weet of ze alleen van mijn privé of zakelijke (respectievelijk slot 1 en 2) heb ontvangen. Maar het kan dus wel, ik heb geen aanpassingen gedaan en de defaults ingeladen. Het enige wat ik kon doen was na alle meldingen van gisteren aangeven of ik alerts wil blijven ontvangen.

[ Voor 27% gewijzigd door Ircghost op 25-06-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:59

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Werkt bij mij wel met op6 t

Simkaart 1 privé. Vodafone. Data aan.
Simkaart 2 werk. T-mobile. Deze was gisteren wel uitgeschakeld. Maar als deze aan staat werkt het ook bij de test.

Doe is een simwissel.

Ik heb wel NL aanstaan.

[ Voor 37% gewijzigd door TheDudez op 25-06-2019 09:23 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:28
Ben toch nogmaals eens de instellingen nagelopen en blijkbaar heb ik een juli het bericht dat gehad dat "mijn telefoon ingesteld is voor NL Alert". Dat is dan ook direct het enige bericht wat ik ooit gehad heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QiSUwiHkAasCIs0WIrQFTA9L/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pp3glLzgAXIDjoi1Hhp3hSOb/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:38
Ik denk niet dat gisteren een goede dag was om het te testen, want ik heb er nul gehad. Terwijl de proefberichten wel altijd binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NKR
Crahsystor schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:16:
Cell broadcast zit in de SMS app. In ieder geval op Samsung met 8.0.0.
Ah ja. In messages kun je bij : -> settings -> Wireless alerts -> : -> settings doen, maar dan kom je weer in dat zelfde scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NKR
The Realone schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:23:
Ben toch nogmaals eens de instellingen nagelopen en blijkbaar heb ik een juli het bericht dat gehad dat "mijn telefoon ingesteld is voor NL Alert". Dat is dan ook direct het enige bericht wat ik ooit gehad heb.

[Afbeelding]
Controleberichten heb ik ook nog nooit binnen gehad. Ik heb overigens ook die bovenste toggle niet in dat scherm.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/download/rdOquE9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:30
Ligt volgens mij aan je taal instelling. Toevallig gewisseld van Nederlands naar Engels. Voor mijn wissel kreeg ik wel alle NL alert berichten, gister 0.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Ik heb hetzelfde probleem dat ik geen NL-Alerts binnenkrijg.

Volgende settings:
* Ik gebruik geen Dual-SIM
* SIM 1 (vodafone NL)
* OPNEPLUS A6013_41_190528

Is het niet mogelijk NL-Alert werkend te krijgen zonder de taal van het OS te wijzigen naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0blin
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-03 11:26
Hier ook geen enkele NL-Alert ontvangen.

* Sim 1: KPN
* Sim 2: T-mobile
* Messages sim: KPN
* Data sim: T-mobile
* ONEPLUS A5000_23_190527

Ok, een OnePlus 5, maar toch.

[ Voor 4% gewijzigd door g0blin op 25-06-2019 11:05 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:32
The Realone schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:23:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier precies hetzelfde: het enige bericht wat ik ooit heb ontvangen. Heb mijn OnePlus 6 altijd op Engels US gehad. Geen dualsim. Provider: Simyo (KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:14
NKR schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:13:
Hi,

Ik probeer al een tijdje NL-Alerts te werkend te krijgen op mijn Oneplus 6t. Gisteren was een mooie dag om het te testen met de stortvloed aan NL alerts die zijn verstuurd, maar het is me nog niet gelukt om er een te krijgen.

De resultaten die wel relevant zijn, wijzen me naar Settings -> apps & notifications -> Emergency alerts. Daar heb ik alles aangezet: Amber alerts, Extreme Threats en Severe Threats.
Ik heb een 7 Pro maar ben na wat zoeken bij dit topic uitgekomen. (aangezien er morgen weer een test is)

Bij mij staat er naast bovenstaande instellingen ook:
'State/local test (Receive WEA state/local test messages)'

Misschien dat deze optie sinds Android 10 is toegevoegd, maar kan iemand bevestigen of het zo zou moeten werken?

Op de NL-Alert site staan er voor OnePlus iig geen instellingenn.

Edit:
De test kwam aan! :)

*Geen idee of het perse nodig was om het vinkje 'Receive test messages' aan te vinken.. :z

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 02-12-2019 13:14 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NKR
Ik wilde zojuist nog reageren dat ik even android 10 af zou wachten (ik heb de update nog niet gehad), maar zowaar kreeg ik zojuist keurig netjes een NL alert binnen... 3 keer. Ik denk dat ze de schade even inhalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciato
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-05 13:29
Ik kreeg net ook geen melding. Alles stond aan.
Daarna de overall instelling voor noodmeldingen uit- en aangezet. Daarna kreeg ik de 12uur testmelding. Wel 5 minuten te laat maar hij komt nu dus wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NKR
Misschien is het gefixt omdat:
- er een update is geweest waarin dit is gefixt
- ik nu de telefoon in developer mode heb staan

Blijft ingewikkeld.
Wel 5 minuten te laat
Heb er twee sims in zitten. 1 vodafone van de zaak en 1 ben prive. Een van de 2 kwam ook 12:05 binnen.
Pagina: 1