Ik probeer sinds gisteravond IOS 13 public beta op mijn iPhone 6s te zetten, maar het lukt niet. Ik heb het inmiddels wel 25x geprobeerd (ik dacht misschien kom ik niet door de drukte heen), maar zonder resultaat.
Wat gebeurt er: na het klikken op installeren gaat hij de update controleren. Dit duurt heel lang. En dan stopt ie met de melden: ‘Update kan niet worden geïnstalleerd. Fout bij het installeren van IOS 13 Public Beta’
Ik vond op iculture een stappenplan, deze heb ik allemaal geprobeerd:
Wie heeft de oplossing?
Wat gebeurt er: na het klikken op installeren gaat hij de update controleren. Dit duurt heel lang. En dan stopt ie met de melden: ‘Update kan niet worden geïnstalleerd. Fout bij het installeren van IOS 13 Public Beta’
Ik vond op iculture een stappenplan, deze heb ik allemaal geprobeerd:
Ook heb ik via iTunes geprobeerd: eerst updaten naar de meest recente versie (op Windows 10), daarna iPhone aansluiten en update zoeken. Maar daar vind ie IOS 13 niet en zegt ie dat ie up to date is.iPhone herstarten. Soms is het herstarten van je toestel voldoende om te zorgen dat de update wel installeert.
Check de netwerkinstellingen. Soms is het netwerk de boosdoener. Om te zorgen dat het in ieder geval niet aan je verbinding ligt kun je naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in gaan om de netwerkinstellingen te resetten.
Wijzig je DNS-instellingen eventueel naar Google DNS of OpenDNS.
Schakel Wi-Fi uit. Dit is een tip die eerder bij installatieproblemen werkte: je schakelt over naar mobiele data en drukt dan pas op de installatieknop. Vaak lukt het installeren op dat moment wel. Omdat je de update al via Wi-Fi hebt binnengehaald voordat je gaat installeren valt de hoeveelheid dataverkeer via 4G mee.
Wie heeft de oplossing?