Een artikel vol verwarringen: Bestanden in Google Drive word

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
@TijsZonderH
nieuws: Bestanden in Google Drive worden allemaal offline beschikbaar
Binnenkort kan dat niet alleen met Drive-files,
Wat zijn Drive-files? .drive-bestanden? Of worden Google Spreadsheet/Text Documents bedoeld?
Het was al altijd mogelijk om Google Drive-bestanden offline te gebruiken, maar voor andere bestanden was dat niet mogelijk.
Ik heb legio bestanden op mijn harde schijf staan, allemaal beschikbaar voor offline gebruik. Sterker nog, de meeste bestanden bevinden zich helemaal nergens anders, dus zijn slechts offline beschikbaar. Ik neem aan dat hier bedoeld wordt bestanden uit Google Drive die offline beschikbaar zijn, maar wat betekent dat dan weer? Dat je ze kan downloaden? Dat je ze kan synchroniseren met een offline map? Dat je drive.google.com kunt gebruiken zonder internetverbinding?
Dat kan alleen in Chrome
Dat... wat is dat? Het synchroniseren van online en offline bestanden? Of wordt hier inderdaad bedoeld dat google drive via de browser bepaalde bestanden aanbiedt zonder internetverbinding?
Daarvoor moesten gebruikers altijd de desktop-client downloaden.
Daarvoor? Waarvoor? Moet ik hieruit begrijpen dat nu bestanden alleen gedownload kunnen worden middels de desktop-client (van Google Drive), maar in de toekomst ook via internet browsers? Ik bedoel, via één bepaalde browser? Waarom dan niet
Bestanden in Google Drive worden allemaal offline beschikbaarin twee verschillende programma's beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik het met je eens ben dat Drive bestanden moeilijker te interpreteren is als je Google Drive niet veel gebruikt, zijn sommige van de zinnen toch echt wel duidelijk als je de zin er voor gewoon leest hoor.
Dat... wat is dat? Het synchroniseren van online en offline bestanden? Of wordt hier inderdaad bedoeld dat google drive via de browser bepaalde bestanden aanbiedt zonder internetverbinding?
Wordt vrijwel direct beantwoord in de zin er voor, vandaar ook dat de verwijzing 'dat' er staat.
In de toekomst wordt het ook mogelijk zulke bestanden zoals pdf's, afbeeldingen, of Microsoft Office-bestanden offline te bewaren in de browser.
Hetzelfde voor
Daarvoor? Waarvoor? Moet ik hieruit begrijpen dat nu bestanden alleen gedownload kunnen worden middels de desktop-client (van Google Drive), maar in de toekomst ook via internet browsers? Ik bedoel, via één bepaalde browser? Waarom dan niet
Dat slaat op de zin die er letterlijk voor zit.
maar voor andere bestanden was dat niet mogelijk.
Drive bestanden is misschien wat vaag, aangezien dat ook kan slaan op 'alle' bestanden op de Drive, maar als je het artikel een beetje goed leest zijn heel veel van jouw onduidelijkheden toch echt best logisch.

edit: Ook deze:
Ik heb legio bestanden op mijn harde schijf staan, allemaal beschikbaar voor offline gebruik. Sterker nog, de meeste bestanden bevinden zich helemaal nergens anders, dus zijn slechts offline beschikbaar. Ik neem aan dat hier bedoeld wordt bestanden uit Google Drive die offline beschikbaar zijn, maar wat betekent dat dan weer? Dat je ze kan downloaden? Dat je ze kan synchroniseren met een offline map? Dat je drive.google.com kunt gebruiken zonder internetverbinding?
Wordt beantwoord in de eerste zin van het artikel
Google Drive maakt het mogelijk om voortaan alle bestanden offline te gebruiken in de webclient.
Als dat de eerste zin is is het natuurlijk vrij logisch dat je het artikel in die context moet lezen, niet iedere zin staat op zichzelf.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2019 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
Ik gebruik google Drive best vaak, maar had nog nooit van Google Drive bestanden gehoord. Ik gebruik dan ook al lang geen Google Chrome meer, en dit lijkt alleen voor Chrome te gelden. Daarbij is de versie van het artikel die jij nu leest al een aanpassing van het oorspronkelijke artikel, waardoor het iets beter te begrijpen is. Zo is
Het was al altijd mogelijk om Google Drive-bestanden offline te gebruiken, maar voor andere bestanden was dat niet mogelijk.
veranderd in
Het was al altijd mogelijk om Google Drive-bestanden offline te gebruiken in de browser, maar voor andere bestanden was dat niet mogelijk.
dat moet natuurlijk zijn
Het was al altijd mogelijk om Google Drive-bestanden offline te gebruiken in Google Chrome, maar voor andere bestanden was dat niet mogelijk.
@TijsZonderH
Laten we er voor waken dat we Google Chrome niet als synoniem gaan zien voor "de browser". De laatste keer dat dat gebeurde was Internet Explorer 6 synoniem voor "de browser" en ik vermoed dat daar nog steeds zowel ontwikkelaars als gebruikers 's nachts van wakker schrikken, als ze hun ogen als durven te sluiten... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-09 13:38

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Goeie punten wel, Chrome is idd niet 'de browser' nee, die nuance mag er wel bij. En heb even wat dingen duidelijker gemaakt.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.