Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met raspberry ( back ups zijn handig )

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xX584MeadowXx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-09-2021
Mijn vraag
ik had opeens van uit het niets dat mijn raspberry pi uit viel ??
Hier kam ik achter nadat vrieden niet meer op mijn website konden komen ,eerst dacht ik oh vast een internet stooring van ziggo gebeurt wel vaak. Maar na 2 uur ofline was ik wel nieuw schierig wat er aan de had was.??

Dus ik ging naar de raspberry toe die UTP poort knipperde niet wat gek, plugte een HDMI er in (Geen Beeld)
dat is raar, Ik haal mijn laptop op om een SSH login te doen (HOST NOT FOUND ) ooooof , dan maar een IP scan, Nope geen 192.168.---------- Dat is heel raar ( btw de raspberry was al 16 dagen Up Zonder problemen )
Ik haal verwijder de raspberry sluit hem boven in mijn kamer aan en Zie op mijn scherm een Heel raar Beeld ....

https://imgur.com/SaVeaz8l.png
https://photos.google.com...fgt6AAfBoOgV9hO9_eCL7_30h
een Geluk was dan 20 Min ervoor een backup naar de Locale Nas is gemaakt dus Ik was niks Kwijt

MIjn vraag is echelijk wat is Er gebeurt dat dit kon gebeuren zodat ik het kan verkomen
( Ik denk zelf een verkeerde Update maar weet dit alleen niet zeker.
Te warm kan niet echt omdat hij altijt onder de 36* graden is .

Relevante software en hardware die ik gebruik
Rasberry met Sophos Firewall

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nope niet echt iets alleeen ook niet echt nodig .

[ Voor 14% gewijzigd door xX584MeadowXx op 24-06-2019 22:59 . Reden: Vanwegen Link probleem en Spellings fouten (Heb dyslexie) ]

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:34
Je plaatjes zijn stuk. Maar in een raspberry pi zit èèn kwetsbaar component: de SD kaart.
Tenzij je een SLC Industrial kaartje hebt, gaat dit het als eerste opgeven. Simpelweg omdat het niet gemaakt is om een OS op te draaien.

"unable to mount rootfs on...."

*incognito doen de plaatjes het wel?

[ Voor 17% gewijzigd door jeroen3 op 25-06-2019 08:03 ]

• xX584MeadowXx
Oh dats is raar de micro SD kaart werk gewoon in de andere Raspberry ( ik w8 o p een SSD van Kingston 120 Gb ) maar uit verkocht dus w8ten ,dan maar leren voor Html css en js

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:58
Tja het kan van alles zijn.

Slechte voeding.
Slecht usb voedingskabeltje (vergeten mensen vaak!)
Sd kaartje met issues.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-11 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je eerste plaatje doet het bij mij iig wel, de tweede eist Google dat ik inlog (kan ook door m'n browser komen), dus die ik heb ik niet bekeken. Het is iig geen gek beeld. Ik dacht dat je artifacten en andere rariteit had in beeld, alsof er iets stuk was. Maar dit is niets meer dan een simpele kernel panic. Denk aan een bsod van Windows, maar dat mét zinvolle tekst. :P

Wat is aan de hand is, is dat het de SD kaart niet goed kan lezen en zo z'n schijf niet kan koppelen om verder te starten. Dat staat er aan het einde. Erboven staan foutmeldingen die betrekking hebben op de BCM module. Deze is verantwoordelijk voor de aansturing van de SoC, dus zo'n beetje het hart van de Pi. De CPU zit hierin, maar ook de SD kaart controller.

Als je met 100% zekerheid kan zeggen dat de SD kaart van de Pi wel in een andere, gelijksoortige, Pi werkt, blijft er maar 1 conclusie over: de Pi zelf is stuk. Hoewel het dus een prima mogelijkheid is, verwacht ik zelf dat er toch iets mis is met de SD kaart. Je zal dus even een andere moeten pakken en je backup hierop herstellen. Kijken of dat wel normaal start.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• xX584MeadowXx
Probleem opgelost maar .... sd card werkt blijkaar weer ( heel bizonder ) Net als windows Sfc /scannow ( 20% )

/Noproblems found )

Windows werkt op een mistereuze wijze)
Pagina: 1