plugwise smile overzicht gestopt donderdag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghelsendoorn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-06 12:54
Mijn vraag
...Donderdag is mijn plugwise smile gestopt met de weergave dagen terug.
Live geeft hij wel het verbruik door.
Wie heeft hier nog meer last van

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Plugwise smile

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...niks geen oorzaak gevonden nog.

Beste antwoord (via ghelsendoorn op 29-06-2019 21:59)

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-06 17:27
Men was iets happiger met het geven van info bij mij:
Men is groot serveronderhoud en e.e.a. aan migraties wezen doen, dus van donderdag 20 tot en met woensdag 26 juni hebben mensen in meer of mindere mate last gehad van vertraagd weergave van de gegevens. Bij mij liep het tot 3 dagen achter op een gegeven moment, maar alle data kwam wel binnen en als het goed is zijn alle gegevens bewaard en nu weer in te zien.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:24
no problem, bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:03
ghelsendoorn schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:40:
Mijn vraag
...Donderdag is mijn plugwise smile gestopt met de weergave dagen terug.
Live geeft hij wel het verbruik door.
Wie heeft hier nog meer last van

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Plugwise smile

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...niks geen oorzaak gevonden nog.
Ik had hetzelfde, laatste update was 24 juni (kan je zien in de webinterface) Heb een mail gestuurd naar support, geen reactie gehad (zoals gewoonlijk), maar werkt nu wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghelsendoorn
Hier werkt alles ook weer bedankt voor de reaties,

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
Men was iets happiger met het geven van info bij mij:
Men is groot serveronderhoud en e.e.a. aan migraties wezen doen, dus van donderdag 20 tot en met woensdag 26 juni hebben mensen in meer of mindere mate last gehad van vertraagd weergave van de gegevens. Bij mij liep het tot 3 dagen achter op een gegeven moment, maar alle data kwam wel binnen en als het goed is zijn alle gegevens bewaard en nu weer in te zien.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-06 21:16
Hier nog steeds geen verbinding wel word het smile ID herkent.

Wel een ticket aangemaakt en woensdag avond contact gehad.

Probleem nog steeds niet opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:25
Mijn Plugwise smile was ook gestopt met het updaten van de data en ik heb van Plugwise de "aanbieding" gekregen om te updaten naar V3 voor €15,-. Het alternatief zou zijn om de huidige versie proberen weer aan de praat te maken.

Het besloten om het te betalen en hoop dat het daarmee weer gaat werken, zijn er meer mensen met soortgelijke ervaring? Ik heb het product medio 2018 gekocht...

De email van plugwise:
Beste,
De betaling kun je doen via de link:
XXX

Laat het ons vervolgens weten in een antwoord op deze email.
Hieronder de uitleg van de vorige keer:

Je Smile P1 komt in aanmerking voor een software update naar de nieuwste Smile P1 V3. Hiervoor vragen we €15,-. Daarmee zijn er minder problemen met grafieken omdat de data lokaal op de Smile P1 blijft. Verder wordt de V3 actief onderhouden.

Als je daar geen interesse in hebt kunnen we kijken wat er misgaat bij je huidige Smile P1. Zou je de supportverbinding willen openen door het zwarte knopje van de Smile 9x kort en snel, ongeveer 2x per seconde, in te drukken? Dan kunnen wij de Smile onderzoeken.

Smile P1 V3
De Smile P1 (V3) is sneller in gebruik, eenvoudiger te bedienen, robuuster en werkt ook met de nieuwste generatie slimme meters. Bekijk onze website voor een afbeeldingen van de nieuwe app: https://www.plugwise.com/nl_NL/products/smile-p1
Let op: De Smile P1 (V3) werkt samen met de nieuwe Plugwise Home app en niet met de Plugwise Mobile app of Source. Gebruikte je de oude Smile-P1 samen met de Stretch dan is dus alleen de Stretch nog te bedienen via de oude app en de verbruiks- en opbrengstinformatie van de Stretch en de Smile-P1 worden niet meer gecombineerd weergegeven. Of de Stretch later ook in de Plugwise Home app wordt opgenomen, is nog niet bekend.

Denk er rustig over na en laat ons weten of je gebruik wilt maken van deze regeling, dan krijg je van ons de informatie over het vervolg.

Met vriendelijke groet,
Kind regards,

[ Voor 70% gewijzigd door HeldereM op 17-12-2019 15:40 . Reden: Email plugwise toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK1o2
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:22
Ik heb zelf een oude smile welke ik laatst weer wilde gebruiken. Nu blijkt dus dat hij te lang geen update heeft gehad en nu niet meer kan communiceren met de server. Contact opgenomen met plugwise en zij kunnen/willen niets doen om het te herstellen. Ik kreeg de aanbieding om voor €64 een nieuwe smile te kopen..

Nu vind ik het sowieso vreemd dat een product niet meer werkt als je het een tijd niet update, maar ik zie hier een aanbod van €15 om een update te krijgen. Is dit puur een software versie of krijg je een nieuwe smile?

Of heeft iemand hier tips om hem toch weer werkend te krijgen?

P.s. Ik heb deze versie, volgens mij v1

Afbeeldingslocatie: https://domoticx.nl/wp-content/uploads/plugwise-smile-p1.png

[ Voor 9% gewijzigd door MK1o2 op 18-12-2019 21:20 ]

MK102's Milkyway 2070wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghelsendoorn
Ik heb ook de nieuwe geïnstalleerd. ik vind de interface niet zo mooi als de oude. Nu maar hopen dat deze langer blijft werken. Moest 75 euro coulance bij betalen vond het vrij veel. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VLSinfo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-05 05:57
ghelsendoorn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:57:
Ik heb ook de nieuwe geïnstalleerd. ik vind de interface niet zo mooi als de oude. Nu maar hopen dat deze langer blijft werken. Moest 75 euro coulance bij betalen vond het vrij veel. :( :(
Heb je de historie wel van voorgaande jaren 'mee gekregen' welke je had opgebouwd met de V1 of V2 of is die nu verloren?

Ik kreeg dezelfde optie; voor 75 EUR naar de versie 3 upgraden. Maar als ik geheel nieuwe historie ga opbouwen stap ik liever over naar een systeem wat langer in stand gehouden wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghelsendoorn
VLSinfo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:08:
[...]

Heb je de historie wel van voorgaande jaren 'mee gekregen' welke je had opgebouwd met de V1 of V2 of is die nu verloren?

Ik kreeg dezelfde optie; voor 75 EUR naar de versie 3 upgraden. Maar als ik geheel nieuwe historie ga opbouwen stap ik liever over naar een systeem wat langer in stand gehouden wordt...
De historie heb ik niet aangetroffen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
Verbinding met oude servers is weg, daarmee ook je historie. Deze kun je nog exporteren alss je de oude app nog hebt, importeren geen idee van.
Ik had soort van mazzel met een 2018, heb me aangemeld voor de 15 euro variant, ik hoor het wel en als het niet bevalt ligt de Youless al klaar op de plank

[ Voor 1% gewijzigd door Lardman op 08-01-2021 23:38 . Reden: Mobieltjes typt k#€_&-+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frk123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-06 17:14
Plugwise is falliet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugwise
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-05 15:53

Plugwise

Bedrijfsaccount Plugwise
Sudotec (moederbedrijf van Plugwise) is inderdaad failliet verklaart, samen met de curator is er een overeenstemming bereikt over een doorstart. Dit betekent dat een nieuwe entiteit (Anna Technology B.V.) verder gaat met de onderneming Plugwise (onder diezelfde handelsnaam). Plugwise gaat gezond verder met een nieuwe directie en een zeer gemotiveerd vertrouwd team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Hier last van een vergelijkbaar probleem - data weergave na 16-jan gestopt. Live weergave van verbruik lijkt nog wel te werken. Wat zou hier een oplossing voor zijn?

Hopelijk is @Plugwise ook in dit topic nog actief.

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghelsendoorn
IK heb de nieuwe plugwisse gekocht met korting. De oude app niet verwijderen anders ben je die data kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Bedankt voor het goede advies. Ik heb contact met ze opgenomen. Als ik de oude app laat staan, gaat de data dan verder waar hij gebleven is?

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugwise
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-05 15:53

Plugwise

Bedrijfsaccount Plugwise
Indien je een oude Smile P1 hebt met firmware hoger dan 2.5.x kunnen wij deze updaten voor een klein bedrag. De kans dat de gegevens blijven bestaan is groot.

Mocht je een oudere Smile P1 hebben met firmware 2.1.x, kunnen wij deze helaas niet updaten en zal er een nieuwe Smile P1 aangeschaft kunnen worden voor een coulance regeling. Hierbij gaan helaas wel de gegevens verloren.
Deze kunnen wij dan wel als CSV bestand aanleveren, maar kan helaas niet geïmporteerd worden in de nieuwe Smile P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdK65
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-06 20:13
Plugwise schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:54:
Indien je een oude Smile P1 hebt met firmware hoger dan 2.5.x kunnen wij deze updaten voor een klein bedrag. De kans dat de gegevens blijven bestaan is groot.
Ik heb een oude P1 die ik hoofdzakelijk gebruik voor het uitlezen en monitoren via mijn Homey. De android app gebruikte ik maar sporadisch. Gisteren heb ik een zonnpaneel geïnstalleerd en wilde de android app gebruiken om te zien wat het rendement van het paneel was.

Ik krijg nu telkens een foutmelding dat de server "update.plugwise.net" unverified is. Meestal betekent dit dat het certificaat niet is vernieuwd en een indicatie is dat deze straks niet meer zal werken. Betekent dit inderdaad dat ik straks mijn Plugwise niet meer remote kan benaderen via de app of is dit tijdelijk?

Mijn firmware versie is overigens 2.5.9, dus als een update dit zou oplossen is dat een optie. Wat zijn de kosten voor het upgraden?

Mvg, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdK65
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-06 20:13
Inmiddels de weg gevonden via de Plugwise website en een V3 firmware upgrade aangevraagd.

Update: En inmiddels vanmorgen ook al uitgevoerd. Snelle service.

[ Voor 27% gewijzigd door PetervdK65 op 25-05-2021 19:05 ]

Pagina: 1