Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebe vdb
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-01-2021
Hallo
Ik heb problemen met mijn videokaart(denk ik).
Ik heb mijn pc net zelf gemaakt en werkt goed. Maar wanneer ik een game opstart begint mijn scherm te flikkeren en valt mijn videokaart uit. Ik zou het raar vinden dat ik met een 550 watt voeding een tekort aan stroom zou hebben dus denk ik dat het probleem aan mijn videokaart ligt of aan mijn moederbord slot. Heeft er al iemand dit gehad of heeft er ervaring mee? laat het me aub weten.

groet Siebe

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens specs.
Een 550W voeding zegt niets, als je er een 550W MS-tech of Q-Tec (bestaan die nog eigenlijk?) voeding in hebt hangen, dan mag je blij zijn dat je misschien de helft daadwerkelijk haalt. En dan valt je PC wel uit tijdens het gamen.
Zie je iets in je eventlog staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebe vdb
Ik heb de voeding net nieuw gekocht het is een corsair vs550. Ik heb een msi rx570 8Gb OC videokaart en een gigabyte b450m ds3h als moederbord. Het is wel enkel mijn videokaart die dan stopt met draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
De kaart maakt gebruikt van ZERO FROZR zie: https://www.msi.com/Graph...n-RX-570-ARMOR-8G-OC.html

Alleen boven de 60 graden celsius draaien de fans. Bedoel je toevallig dit?

Edit: kleine spelfout

[ Voor 6% gewijzigd door Cheese op 24-06-2019 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
als je terugkomt in Windows.... dus eigenlijk gewoon je spel niet opstart is het eerder een software probleem.

en dat kan werkelijk alles zijn.. heb je het bij alle spellen en bij enkele?

al verschillende drivers geprobeerd? ddu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebe vdb
Ik merk nu op dat als ik mijn game windowed speel dat alles goed gaat maar als ik ik borderless of fullscreen wil spelen begint mijn beeld weer weg te vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 00:09
@siebe vdb
Maar wanneer ik een game opstart begint mijn scherm te flikkeren en valt mijn videokaart uit.
Kom je terug in je windows, of sluit je pc af?

- oude GPU drivers compleet verwijderen en opnieuw installeren
- Check al je aansluitingen (voeding naar je cpu/gpu/moederbord

Kun je iets achterhalen in je eventviewer / logboek?

Op welke resolutie staat je game ingesteld?. Het kan zijn dat die te hoog of niet goed staat ingesteld, waardoor je game in fulscreen mode inderdaad kan crashen. Pak een veilige resolutie die je monitor ook aankan en probeer het dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebe vdb
@NLMaca
Mijn pc sluit niet af maar mijn scherm word even zwart en het is dan alleen mijn GPU die dan stopt met draaien. Ik heb de pc helemaal nieuw gebouwd dus er staan geen oudere drivers op en mijn aansluiting is goed verbonden. Ik heb wel tijdens het gamen mijn taakbeheer laten openstaan en als ik een "storing " had dan dropten mijn GPU van bv.95 % naar 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
Als je GPU niet wordt gebruitkt dan gaat de fans stoppen met draaien.
Hoelang het duurt voordat het stopt hangt er van af hoe heet de video kaart wordt.

(Tip, draaien is een brede term helaas waar wij 2 keuzes uit kunnen halen: Draaien fans / Draaien = video kaart is aan )

Aangezien dit bijna meteen gebeurt, logisch dat de fans stoppen.

Window mode werkt wel voor je maar full screen niet. (Lijkt mogelijk meer windows probleem, PC blijft aan)

Welke game speel je?
Heb je het bij meerdere games?
Werkte voordat het probleem begon alles goed? Of was het gelijk aanwezig?
Je hebt je voeding vervangen, waarom?
Heb je de voeding nog en kan je die terug zetten in de pc, voor test of alles nog goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Welk merk/type ram heb je? Probeer het eens met het XMP profiel in de bios uit (als die aan staat).

[ Voor 58% gewijzigd door Dwarlorf op 25-06-2019 08:38 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebe vdb
Ik heb nu gezien dat het mijn hdmi poort van mijn video kaart is. Als ik met een display port werk dan is er geen enkel probleem. Waarschijnlijk heb ik hem beschadigd tijdens het installeren.
Pagina: 1