Vraag

• artsnjiw
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 05-09 18:12
Laatst was er een NL Alert, ik kreeg geen bericht. Instellingen controleren, staat wel aan. Vandaag, vanwege de KPNfail, was er weer een NL Alert. M'n partner, exact hetzelfde toestel, exact hetzelfde ingesteld, kreeg wel een alert. Howcome?

Alle reacties

• Grannd
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:47

Grannd

da Granndest

Zitten jullie bij dezelfde provider?

• Chili
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 31-10 08:22
Ik heb hem ook niet gehad op mijn Moto G5 Plus, ik zit bij Simyo (KPN netwerk) dus dat zal het wellicht verklaren dan :)

• artsnjiw
Nee, niet dezelfde provider.

En ja, ik zit bij KPN. Ligt het daaraan dan?

• mcHobbes
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 20-07-2019
Ik heb ook geen NL Alert gekregen op mijn G5.

Op 4 juni 2018 heb ik voor het laatst een (test) berecht ontvangen van NL Alert.

Instellingen staan goed, Noodberichten NL Alert staat aan, trillen staat aan en geluid staat aan, maar telefoon ontvangt geen NL Alert.

24 juni kregen vrouw en dochter (ander mobiel en provider) wel een NL Alert en mijn telefoon bleef stil.

Mijn provider maakt gebruik van KPN.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
Ik heb hetzelfde model telefoon. Met Simpel. Gisteren tot 4x toe een NL-Alert gehad.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• artsnjiw
Aha, dank voor de reacties. Dan ga ik er vanuit dat het aan de provider KPN ligt.

• johanroelfs
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 12:17
Ligt inderdaad aan de provider.

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Zojuist voor het eerst in de vele jaren dat ik het toestel al bezit een NL Alert ontvangen.

Dit was toevallig (?) enkele seconden nadat ik voor de zoveelste keer alle instellingen had doorlopen en niets had veranderd.

Ik zit overigens in Flevoland, waar in het verleden blijkbaar problemen met alerts waren, en bij provider Tele2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 03-12 23:04
drfruit schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:20:
Zojuist voor het eerst in de vele jaren dat ik het toestel al bezit een NL Alert ontvangen.

Dit was toevallig (?) enkele seconden nadat ik voor de zoveelste keer alle instellingen had doorlopen en niets had veranderd.

Ik zit overigens in Flevoland, waar in het verleden blijkbaar problemen met alerts waren, en bij provider Tele2.
Ik zit zelf te twijfelen of het werkelijk aan een provider kan liggen, alle 3 KPN, Vodafone en T-Mobile hebben hier goed bereik thuis, en welke telefoon ik ook wel niet had (LG G3, Motorola G5S Plus en nu LG G8S) ondanks dat het allemaal in de instellingen netjes aanstaat, het is maar een gok of het afgaat of niet (gemiddeld 2 a 3 keer per jaar gaat ie af op 1ste maandag van de maand)

Hetzelfde bij mijn partner door de jaren heen (LG G3, Xiaomi Mi Max 2 en Samsung Galaxy S10E)

Wat mij wel opvalt is dat ongeacht de provider ik hetzelfde had, na al die jaren is het systeem gewoon nog steeds te onbetrouwbaar.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee